Από την έντυπη έκδοση
Της Τέτης Ηγουμενίδη
[email protected]
Η επιμονή του υπουργείου Πολιτισμού για επιπλέον της υφιστάμενης νομοθεσίας ρυθμίσεις, ώστε να εγκρίνει υποχρεωτικά όλες τις μελέτες που θα κατατίθενται στο πλαίσιο της κατασκευής του Μητροπολιτικού Πάρκου στην ανάπτυξη του παλαιού αεροδρομίου στο Ελληνικό, έχει μπλοκάρει την υπογραφή της Κοινής Υπουργικής Απόφασης (ΚΥΑ) που αφορά το Πάρκο.
Σύμφωνα με πληροφορίες, κατά τη χθεσινή μαραθώνια συνεδρίαση του Κεντρικού Συμβουλίου Διοίκησης (ΚΣΔ) της κυβέρνησης (συμμετέχουν οι γενικοί γραμματείς των υπουργείων), όλοι οι γενικοί γραμματείς, εκτός της γενικής γραμματέως του υπουργείου Πολιτισμού, Μαρίας Βλαζάκη, έδωσαν το «πράσινο φως» σε ό,τι αφορά τις αρμοδιότητές τους για να προχωρήσει η ΚΥΑ. Άλλωστε τις τελευταίες μέρες έχει επιταχυνθεί η προσπάθεια της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, ώστε να υπογραφεί τουλάχιστον μία από τις τρεις ΚΥΑ, με παράλληλες κινήσεις φορέων, όπως το Κτηματολόγιο, για να κλείσουν άμεσα τις εκκρεμότητες. Από την πλευρά του υπουργείου Πολιτισμού ζητείται να συμπεριληφθεί στην ΚΥΑ ρητά ότι όλες οι μελέτες (κτηρίων ή και οποιεσδήποτε άλλες, π.χ. της φύτευσης) που αφορούν το Πάρκο και ανεξάρτητα από το αν η περιοχή μελέτης γειτνιάζει με κάποιο μνημείο ή αρχαία, θα περνούν πρώτα από το υπουργείο Πολιτισμού. Σε αυτό, που είναι πέρα από την υφιστάμενη νομοθεσία και δεν προβλέπεται, αντιδρά ο επενδυτής, καθώς μια τέτοια διαδικασία θα σημαίνει μεγάλες καθυστερήσεις κατά την υλοποίηση του έργου.
Χθες, τουλάχιστον δύο φορές, η Lamda αποφάσισε να αποχωρήσει από τις διαπραγματεύσεις που εξελίσσονταν παράλληλα με τη συνεδρίαση του ΚΣΔ με αντικείμενο τις απαιτήσεις του υπουργείου Πολιτισμού. Παρέμειναν, καθώς οι υπόλοιποι κυβερνητικοί παράγοντες προσπαθούσαν να βρουν μια διατύπωση που να ικανοποιεί επενδυτή και την κ. Βλαζάκη. Αυτό δεν στάθηκε δυνατό, τουλάχιστον μέχρι αργά το απόγευμα, ωστόσο η κυβέρνηση επιθυμεί διακαώς να υπογράψει την πρώτη ΚΥΑ και γι’ αυτό η προσπάθεια αναμένεται να συνεχιστεί και σήμερα.
Το ζητούμενο, μεταξύ άλλων, είναι η απόφαση του ΚΣΔ να είναι ομόφωνη και να μην καταγραφεί στο κείμενο η διαφωνία του υπουργείου Πολιτισμού. Σε αντίθετη περίπτωση ο κίνδυνος είναι νέες προσφυγές στη Δικαιοσύνη, που θα καθυστερήσουν περαιτέρω το έργο.
Όπως εκτιμάται η αντίδραση του επενδυτή, εφόσον η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, στο παρά πέντε της θητείας της, υπογράψει τη μία ΚΥΑ, θα καθοριστεί από την τελική διατύπωση του κειμένου.
Ήδη η Lamda έχει διαμηνύσει με σαφήνεια στην κυβέρνηση ότι αν δεν επιλυθούν οι εκκρεμότητες με τρόπο συναινετικό διακυβεύεται η ασφαλής έναρξη του έργου.
«Αγκάθι» τα ψηλά κτήρια
Πολύ δε περισσότερο όταν μία από τις αιτίες της επιμονής του υπουργείου Πολιτισμού φαίνεται να είναι η διαφωνία του με τα ψηλά κτήρια. Έχοντας τη δυνατότητα να «βλέπει» τις μελέτες, θα προσπαθήσει να μπλοκάρει τα ψηλά κτήρια που προβλέπονται στην ανάπτυξη του παλαιού αεροδρομίου, παρά το γεγονός ότι έχουν περιληφθεί στο Master Plan του έργου και με αυτό ο επενδυτής έχει κάνει τον σχεδιασμό του.
Στην περιοχή του Πάρκου συνολική έκτασης 2.000.569 τ.μ. επιτρέπεται η κατασκευή ενός υψηλού κτηρίου ειδικής αρχιτεκτονικής σχεδίασης, σε εγγύτητα με τις εξόδους του Πάρκου προς τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης και με μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος 200 μέτρα από τη στάθμη της θάλασσας, το οποίο προορίζεται να λειτουργήσει ως τοπόσημο.
Μέγιστο μέγεθος μόνιμων κτηρίων
Ο μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός ορόφων για τα μόνιμα κτήρια που επιτρέπεται να ανεγερθούν εντός του Μητροπολιτικού Πάρκου έχει οριστεί σε δύο και το μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος κτηρίων σε δέκα μέτρα. Η μέγιστη επιτρεπόμενη δόμηση στο Πάρκο είναι 351.390 τ.μ., ενώ η κάλυψη των, πάσης φύσεως, μόνιμων κτηρίων εντός του Μητροπολιτικού Πάρκου δεν μπορεί να υπερβαίνει το 10% της συνολικής επιφανείας αυτού.