Το retail φέρνει νέους όγκους στην αγορά του καφέ

Σε 330 εκατ. ευρώ υπολογίζεται για το 2018 ο συνολικός τζίρος του στο ράφι
Τετάρτη, 19 Ιουνίου 2019 18:00
Eurokinissi/ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

Από την έντυπη έκδοση

Της Δανάης Αλεξάκη 
[email protected] 

Σταθερή εικόνα κατανάλωσης διατηρεί τη φετινή χρονιά η εγχώρια αγορά του καφέ, με τις επιδράσεις της μείωσης του φορολογικού συντελεστή να μην έχουν ακόμα «φανεί» στους τζίρους των εταιρειών του κλάδου. Ωστόσο, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Ελληνικής Ένωσης Καφέ (ΕΕΚ), η αναπροσαρμογή του ΦΠΑ στη λιανική και η έναρξη της τουριστικής σεζόν αναμένεται να βελτιώσουν την πορεία που καταγράφουν οι πωλήσεις της κατηγορίας. 

Όπως ανέφεραν χθες σε συνάντηση που είχαν με εκπροσώπους του Τύπου μέλη της ΕΕΚ και της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Καφέ (European Coffee Federation), στο περιθώριο της ετήσιας Γ.Σ. της ECF που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, η ενίσχυση της εικόνας του όγκου στην εγχώρια αγορά αποδίδεται στο ότι το κανάλι του retail εμφανίζει μερίδιο 78% έναντι 22% το foodservice (σ.σ.: στοιχεία 2018 Euromonitor International). Να σημειωθεί ότι ο συνολικός τζίρος του καφέ στο ράφι υπολογίζεται για το 2018 σε περίπου 330 εκατ. ευρώ. Την πρωτοκαθεδρία στην κατανάλωση διατηρεί ο «ελληνικός» καφές με μερίδιο σε όγκο 32% και ακολουθούν ο στιγμιαίος με 30%, ο espresso με 28% και ο φίλτρου με 10%. 

Αναφερόμενος στην ελληνική αγορά ο πρόεδρος της ECF Mario Cerutti επισήμανε ότι «το παραεμπόριο και οι παράνομες εισαγωγές στην αγορά του καφέ είναι αποτέλεσμα της υψηλής φορολόγησης, η οποία πλήττει σημαντικά και την κατανάλωση. Ταυτόχρονα είναι λάθος που το θεσμικό πλαίσιο της Ελλάδος δεν περιλαμβάνει πρόβλεψη για επιστροφή του φόρου σε όσες εταιρείες εξάγουν». Σημειώνεται ότι ο μόνος τρόπος να μην πληρώνουν οι εταιρείες τον φόρο κατά την εισαγωγή της πρώτης ύλης είναι να διατηρούν φορολογικές αποθήκες, γεγονός που αποθαρρύνει σημαντικά κυρίως τους μικρομεσαίους παίκτες.  

Οι κάψουλες
Πάντως, σε επίπεδο προοπτικών, τα σημάδια είναι ευοίωνα, καθώς -όπως ανέφερε ο ίδιος- γενικά η κατηγορία του καφέ έχει κάνει μια εντυπωσιακή διαδρομή τα τελευταία χρόνια. Ειδικά στο κομμάτι της καινοτομίας, οι κάψουλες καφέ αποτελούν ένα σημαντικό πεδίο ανάπτυξης, καθώς έχουν αλλάξει τις συνήθειες σε μεγάλη μερίδα της παραδοσιακής κατανάλωσης. «Οι εταιρείες πρέπει να κινούνται στον άξονα της βιωσιμότητας και να επενδύσουν τόσο σε στρατηγικές ανάπτυξης σχεδιασμών, όπως π.χ. μείωσης πλαστικού στις κάψουλες, όσο και στην κάλυψη των αναγκών της ζήτησης, το νέο trend της οποίας αφορά τον κρύο καφέ. Σήμερα το 50% της κατανάλωσης είναι ο κρύος καφές» σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Cerutti.

Επισημαίνεται ότι στο πλαίσιο της Γ.Σ. εγκρίθηκε και η είσοδος της ΕΕΚ στην ECF, στην οποία συμμετέχουν αντίστοιχες εθνικές ενώσεις από ακόμα 14 ευρωπαϊκές χώρες. Την ΕΕΚ απαρτίζουν συνολικά 24 μέλη επαγγελματίες του κλάδου, που αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 85% της αγοράς. 



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα