Τον απόλυτο έλεγχο της Heidmar απέκτησε η Dryships

Εξαγόρασε το υπόλοιπο 50,2% της εταιρείας έναντι μόλις 17 εκατ. δολ. και διόρισε νέο CEO
Τρίτη, 11 Ιουνίου 2019 10:53
UPD:10:54

Από την έντυπη έκδοση

Του Λάμπρου Καραγεώργου
[email protected]

Μια ακόμη κίνηση ενδυνάμωσης της Dryships έκανε ο Έλληνας εφοπλιστής Γιώργος Οικονόμου. Η Dryships, όπως ανακοινώθηκε χθες, απέκτησε τον πλήρη έλεγχο της Heidmar, μιας διεθνούς εταιρείας διαχείρισης pool δεξαμενόπλοιων, με έδρα το Κονέκτικατ. Η εισηγμένη στον Nasdaq ναυτιλιακή εταιρεία του Έλληνα εφοπλιστή εξαγόρασε το 50,2% της Heidmar, καταβάλλοντας μόλις 17 εκατ. δολ. Σύμφωνα με πληροφορίες το εν λόγω ποσοστό το απέκτησε από τη Morgan Stanley η οποία κατείχε το 49,8% και από στελέχη της Heidmar που κατείχαν το 0,4%. Σημειώνεται ότι το υπόλοιπο 49,8% ήταν ήδη στην κατοχή της Dryships, καθώς το είχε αποκτήσει από εταιρείες συμφερόντων του κ. Οικονόμου τον Αύγουστο του 2017.

Παράλληλα, η Dryships όρισε νέο CEO της Heidmar τον Πανκάι Κάνα, με άμεση ισχύ. Σημειώνεται ότι ο κ. Κάνα υπήρξε στο παρελθόν CEO της άλλης εταιρείας του γνωστού πλοιοκτήτη, της Ocean Rig, την οποία εξαγόρασε το 2018 η Transocean.
Σχολιάζοντας τη συμφωνία ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Dryships, Γιωργος Οικονόμου, εξέφρασε την ικανοποίησή του για την εξαγορά του 100% της Heidmar και πρόσθεσε ότι με την εξέλιξη αυτή απλοποιείται το μετοχικό της σχήμα και θα επιτρέψει στη διοίκηση της Dryships να αναπτύξει τη Heidmar στο μέγιστο δυναμικό της ως ανεξάρτητη επιχειρηματική οντότητα.
Ο νέος CEO της Heidmar, Πανκάι Κάνα, πρόσθεσε ότι θα συνεργασθεί στενά με όλους τους εμπλεκόμενους στη Heidmar με βάση τις αξίες της διαφάνειας.

Σημειώνεται ότι η Heidmar μέσω τριών pool διαχειρίζεται έναν στόλο από 67 δεξαμενόπλοια. Ειδικότερα, το ιδρυθέν από το 2010 από τη Heidmar Seawolf VLCC Pool διαχειρίζεται έναν στόλο από επτά VLCC.

Τo ιδρυθέν το 2007 Blue Fin Pool διαχειρίζεται έναν στόλο από 24 δεξαμενόπλοια τύπου suezmax, ενώ το Sigma Aframax Pool ελέγχει έναν στόλο από 36 Aframax / LR2 δεξαμενόπλοια. Η Heidmar ιδρύθηκε το 1984 από τον Per Heidenreich, ο οποίος σύμφωνα με το Tradewinds πούλησε την εταιρεία το 2006 στη Morgan Stanley για περίπου 210 εκατομμύρια δολάρια.
Δύο χρόνια αργότερα, ο κ. Οικονόμου -τότε μέλος του pool- αγόρασε το 49% του μεριδίου του αντί 89 εκατ. δολ., σύμφωνα  πάντα με το Tradewinds. 

H Morgan Stanley, στο μεταξύ, ήθελε και αυτή να πουλήσει και κάποια στιγμή δέχθηκε προσφορά για τις μετοχές της και για τις μετοχές του κ. Οικονόμου, από το Fortress Investment Group, ωστόσο η συμφωνία δεν προχώρησε καθώς ο Έλληνας εφοπλιστής δεν έδωσε τις μετοχές του.

Να σημειωθεί ότι η Dryships έχει στα βιβλία της περασμένη τη συμμετοχή της στη Heidmar σε μία αξία 34 εκατ. δολ. 

Κέρδη στο τρίμηνο

Στο μεταξύ, καθαρά κέρδη ύψους 1,5 εκατ. δολαρίων είχε η Dryships το πρώτο τρίμηνο του 2019, έναντι 1,226 εκατ. δολ. έναν χρόνο πριν, ενώ τα προσαρμοσμένα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων διαμορφώθηκαν σε 13,1 εκατ. για την ίδια περίοδο. Τα έσοδα της εταιρείας μειώθηκαν στα 43,08 εκατ. δολ. έναντι 44,726 εκατ. δολ. έναν χρόνο πριν. 

Παράλληλα, σύμφωνα με ανακοίνωσή της, η Dryships έχει ξεκινήσει να υλοποιεί τον σχεδιασμό της για τη βελτίωση και αναβάθμιση του στόλου της. Το πρόγραμμα αυτό περιλαμβάνει επισκευές, εγκαταστάσεις scrubbers και συστημάτων διαχείρισης θαλάσσιου έρματος.

Οι εργασίες αυτές αναμένεται ότι θα κοστίσουν από 80 εκατ. δολ. μέχρι 100 εκατ. δολ. για την περίοδο 2019-2020. Η Dryships διαχειρίζεται έναν στόλο από 31 πλοία, εκ των οποίων 6 Panamax drybulk, 8 Newcastlemax drybulk, 5 Kamsarmax drybulk, 1 VLCC, 3 Aframax tankers, 2 Suezmax tankers και 6 Offshore Support Vessels.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα