Από την έντυπη έκδοση
Της Σοφίας Εμμανουήλ
[email protected]
Με όχημα την κεραλοιφή, η Tilia εξελίσσεται σε μια εταιρεία που αναπτύσσει, κατασκευάζει και διαθέτει στην αγορά προϊόντα ομορφιάς, τα οποία βασίζονται σε 100% φυσικά συστατικά και βότανα που καλλιεργούνται στην Ελλάδα, χωρίς την προσθήκη νερού. Τα προϊόντα συμμορφώνονται με τους κανονισμούς της Ε.Ε., έχουν ολοκληρώσει όλους τους απαραίτητους χημικούς και δερματολογικούς ελέγχους κι έχουν περάσει κλινικές δοκιμές σε ανεξάρτητο εργαστήριο. Επιπλέον, το χαρτοφυλάκιο προϊόντων της Tilia ακολουθεί την ισχυρή δέσμευση των ιδρυτών της για βιωσιμότητα, με τη χρήση επαναχρησιμοποιούμενων γυάλινων βάζων και συσκευασιών 100% ανακυκλώσιμων.
Τα πρώτα βήματα
Η δραστηριότητα της εταιρείας συμπληρώνει σχεδόν δύο χρόνια με τη σημερινή μορφή της, αν και η επιχειρηματική ιδέα έκανε ντεμπούτο στην αγορά την περίοδο 2013-2014 με την κεραλοιφή Tilia, ένα προϊόν που έχει διακριθεί σε δύο παγκόσμιους διαγωνισμούς φυτικών καλλυντικών. Οι ιδρυτές της Tilia, Θανάσης Φώτου και Ναταλία Μπαζαίου, άρχισαν να επενδύουν σε έρευνα και ανάπτυξη όταν αναζητούσαν λύσεις σε δερματικά προβλήματα των μικρών παιδιών τους, οι οποίες δεν υπήρχαν στην αγορά και πειραματίζονταν με φυσικά υλικά και συνταγές από την ελληνική παράδοση, όπως περιγράφει στη «N» ο κ. Φώτου, γενικός διευθυντής της εταιρείας.
Έτσι, σε πρώτη φάση, έφεραν στην αγορά την κεραλοιφή, σε μια εξελιγμένη μορφή, ως δερματολογικά ελεγμένο καλλυντικό προϊόν, με ανταγωνιστικά χαρακτηριστικά, από τη σύσταση μέχρι το αμπαλάζ. Πλέον η εταιρεία «χτίζει» το χαρτοφυλάκιο προϊόντων της, που απευθύνονται όχι μόνο σε βρέφη και εγκύους, αλλά σε όλη την οικογένεια. Απασχολεί άμεσα και έμμεσα 12 εργαζόμενους, εκ των οποίων δύο πωλητές, που έχουν στην ευθύνη τους την προώθηση και τοποθέτηση των προϊόντων στα ράφια, κυρίως concept stores και design shops, με έμφαση στην περιοχή της πρωτεύουσας (τέτοια είναι π.χ. το «Forget me not» στην Πλάκα και το «Placebo Pharmacy» στη Γλυφάδα) και στα νησιά.
Μέχρι το τέλος του 2019 το δίκτυο θα αριθμεί 30 σημεία πώλησης στην Ελλάδα, ενώ ταυτόχρονα το brand διεκδικεί την εμπιστοσύνη των ξένων καταναλωτών σε Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Γαλλία, Σουηδία και Κύπρο, όπου ήδη έχει κάνει ντεμπούτο.
Επόμενος στόχος για την Tilia είναι η ενίσχυση της παρουσίας της στην Κύπρο και τις αγορές της Βόρειας Ευρώπης, όπου το καταναλωτικό κοινό είναι εκπαιδευμένο, ψάχνει την ποιότητα στα συστατικά και τη σύνθεση των προϊόντων κι έχει την αγοραστική δύναμη να τα αποκτήσει, όπως περιγράφει ο κ. Φώτου.
Το όραμα
Εν κατακλείδι, ο γενικός διευθυντής της Tilia σημειώνει: «Η βασική αρχή μας είναι να δουλεύουμε με αγάπη, να δίνουμε τον καλύτερο εαυτό μας και η ομάδα μας να αναπτύσσει νέες δεξιότητες. Γι’ αυτό κάθε χρόνο υπερβαίνουμε τους στόχους μας». Ο ίδιος δεσμεύεται ότι η εταιρεία θα παραμείνει προσηλωμένη στη φυσική σύσταση των προϊόντων, χωρίς περιττά στοιχεία, νερό και χημικά.
Με αυτά τα χαρακτηριστικά οραματίζεται την εταιρεία του σε μια ανταγωνιστική θέση στην αγορά σε μια τριετία -με μια πλήρη σειρά καλλυντικών, με κύκλο εργασιών που θα έχει σταθεροποιηθεί πάνω από το 1,5 εκατ. ευρώ και με ένα δίκτυο 200 φυσικών σημείων πώλησης συμπληρωματικά του e-shop (www. tilia.gr που άρχισε να λειτουργεί πέρυσι κι απ’ όπου σήμερα γίνεται το 20% των πωλήσεων του brand).
Η συνεργασία με την Aegean
Η Tilia χρηματοδοτεί την ανάπτυξή της με ίδια κεφάλαια και βρίσκεται σε διαδικασία διερεύνησης πηγών για εξασφάλιση μελλοντικών πόρων που θα συμβάλουν στην υλοποίηση του οράματος των δημιουργών της. Έχοντας αναπτύξει, σχεδόν από την έναρξη της δραστηριότητάς της, στρατηγική συνεργασία με την Aegean Airlines, στης οποίας το καλάθι αγορών εντός του αεροπλάνου έχει προνομιακή θέση, το brand έγινε γνωστό σε ένα διεθνές κοινό υψηλών απαιτήσεων. Όσοι έχουν ξεφυλλίσει το περιοδικό «Shop on Board» της Aegean, πιθανόν θα έχουν παρατηρήσει ότι η Tilia διακρίθηκε δύο χρονιές ως best seller.