Tο Μάιο αρχίζουν τα έργα για την κατασκευή του ΜΕΤΡΟ της Θεσσαλονίκης, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γιώργος Σουφλιάς. Το έργο θα παραδοθεί στους Θεσσαλονικείς το 2012. Η γραμμή θα είναι μήκους 9,5 χιλιομέτρων με 13 σταθμούς και θα εξυπηρετεί 250.000 επιβάτες ημερησίως. Το κόστος του προϋπολογίζεται στο ένα δισ. ευρώ. Όπως είπε ο υπουργός, οι διαδικασίες του διαγωνισμού ξεμπλοκαρίστηκαν σήμερα καθώς απορρίφθηκαν από την Ε.Ε. οι 34 ενστάσεις που είχαν υποβληθεί.
Παράλληλα ο κ.Σουφλιάς αναφέρθηκε και στις επεκτάσεις του ΜΕΤΡΟ της Αθήνας, διευκρινίζοντας ότι υπογράφηκε η σύμβαση για την επέκταση από το Αιγάλεω προς το Χαϊδάρι, η οποία θα είναι έτοιμη το 2008.
Στη γραμμή από Μοναστηράκι προς Χαϊδάρι προβλέπεται και η κατασκευή σταθμού στο νέο γήπεδο του ΠΑΟ στον Ελαιώνα. Το τμήμα της γραμμής από το Μοναστηράκι μέχρι το Αιγάλεω θα παραδοθεί στο κοινό τον Απρίλιο του 2007.
Από το Χαϊδάρι, η γραμμή θα επεκταθεί μέχρι την Ευαγγελίστρια του Πειραιά, καθώς η αρχική χάραξη, που κατέληγε στη Ζέα, άλλαξε λόγω γεωλογικών προβλημάτων. Η γραμμή αυτή θα έχει πέντε ενδιάμεσους σταθμούς.
Σε ό,τι αφορά την επέκταση της γραμμής προς Ελληνικό, ο κ.Σουφλιάς διευκρίνησε πως θα γίνει υπόγεια με 4 ενδιάμεσους σταθμούς και θα είναι έτοιμη το 2009. Για την επέκταση από Αγιο Αντώνιο προς Ανθούπολη, οι ανάδοχοι αναμένεται να επιλεγούν μέσα στο καλοκαίρι και το έργο θα παραδοθεί στο τέλος του 2008.
Ο κ.Σουφλιάς διευκρίνισε επίσης ότι το φθινόπωρο του 2007 θα είναι έτοιμοι οι σταθμοί στο Νομισματοκοπείο και στο Χολαργό και στις αρχές του 2008 θα είναι έτοιμος ο σταθμός στην Αγία Παρασκευή.
ΑΠΕ - ΜΠΕ