ΣΤΗΝ πώληση του μεριδίου του 4%, στην μη κερδοφόρα αεροπορική εταιρεία της Ιαπωνίας Japan Airlines Corp., θα πουλήσει ο τέταρτος πλουσιότερος Ιάπωνας, Eitaro Itoyama, εκτός και εάν ο πρόεδρός της, Toshiyuki Shinmachi αντικατασταθεί από κάποιο στέλεχος με μεγαλύτερη πείρα στις πωλήσεις.
Ο δισεκατομμυριούχος Ιάπωνας, Eitaro Itoyama, ο μεγαλύτερος μεμονωμένος μέτοχος στην Japan Airlines, λέει πως εάν δεν παραιτηθεί ο ανώτατος εκτελεστικός διευθυντής της JAL, Toshiyuki Shinmachi, θα πουλήσει το μερίδίο του στην αεροπορική εταιρεία.
Ο Itoyama, ο μεγαλύτερος μεμονωμένος μέτοχος στη μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Ιαπωνίας, στηρίζει τον αντιπρόεδρό της, Katsuo Haneda ως πιθανό διάδοχο του Shinmachi, είπε σε συνέντευξη που παραχώρησε χθες. Ο πρώην πολιτικός βοήθησε στην απομάκρυνση του πρώην προέδρου της Japan Air, Akira Kondo, αλλά και του προέδρου Susumu Yamaji το 1998.
Ο Shinmachi, προήχθη στην υψηλότερη θέση πριν από λιγότερο του έτους χρόνο και πιέζεται να βελτιώσει την ασφάλεια της αεροπορικής εταιρείας, να μειώσει το κόστος, να επαναφέρει την κερδοφορία και να συνεχίσει τη διανομή μερισμάτων. Οι επιβάτες, πήγαν στην ανταγωνίστρια αεροπορική εταιρεία All Nippon Airways Co., μετά την ανακοίνωση της Japan Air για τουλάχιστον 18 παραπτώματα σε θέματα ασφαλείας, πέρυσι.
«Εάν ο Shinmachi δεν παραιτηθεί θα πουλήσω», είπε ο Itoyama, 63 ετών, του οποίου η προσωπική περιουσία ανέρχεται σε 4,9 δισ. δολ., σύμφωνα με το περιοδικό Forbes. O Itoyama κατείχε το 4,05% της αεροπορικής εταιρείας έως τις 30 Σεπτεμβρίου, σύμφωνα με τα στοιχεία του Bloomberg.
Ο εκπρόσωπος της Japan Air, Yoshiteru Suzuki, αρνήθηκαν να σχολιάσει το αίτημα του Itoyama και είπε ότι ο Shinmachi δεν μπορούσε να σχολιάσει το θέμα.
Η Japan Air προβλέπει να εμφανίσει ζημίες 47 δισ. γιέν (397 εκατ. δολ.) στο σύνολο της χρήσης που λήγει στις 31 Μαρτίου. Η All Nippon ανακοίνωσε για τρίτο συνεχόμενο τρίμηνο κέρδη στις 31 Ιανουαρίου και αναθεώρησε προς τα πάνω την πρόβλεψη για τα κέρδη της στο σύνολο της χρήσης κατά 70%, στα 17 δισ. γιέν, καθώς απέκτησε περισσότερους πελάτες από την Japan Airlines, σε συνδυασμό με την καλύτερη διαχείριση του κόστους των καυσίμων.
Η Japan Air ματαίωσε τη διανομή μερίσματος για την τρέχουσα χρήση και δεν σχεδιάζει να καταβάλει μέρισμα μέχρι το 2008, είπε ο Itoyama.
Από τον Απρίλιο του 2005 που ο Shinmachi έγινε ανώτατος εκτελεστικός διευθυντής της αεροπορικής εταιρείας, οι μετοχές της έχουν σημειώσει απώλειες 0,7%, έναντι ανόδου 18% των μετοχών της All Nippon. Ο δείκτης Nikkei, κατά την εξεταζόμενη χρονική περίοδο σημείωσε άνοδο 34%. Σήμερα, στις 11 π.μ. στο Τόκυο, οι μετοχές της Japan Airlines, σημείωναν απώλειες 2,6%, φθάνοντας στα 306 γιέν η μία.