Θεσ/νίκη: Στην τελική ευθεία Μετρό και υποθαλάσσια αρτηρία

Πάνω από 1,7 δισ. ευρώ το κόστος κατασκευής των δύο έργων
Τετάρτη, 22 Φεβρουαρίου 2006 15:17

Tο Μάρτιο ή το αργότερο στις αρχές Απριλίου αναμένεται το «πράσινο φως» από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την υποθαλάσσια αρτηρία Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ Γιώργο Σουφλιά.

Μέσα στο Μάιο αναμένεται να υπογραφεί η σύμβαση με τον ανάδοχο, η οποία πιθανότατα θα κυρωθεί από τη Βουλή τον Ιούλιο, ώστε στις αρχές του φθινοπώρου να εγκατασταθεί ο εργολάβος στην υποθαλάσσια αρτηρία (από όπου εκτιμάται ότι θα περνούν καθημερινά 90.000 οχήματα).

Τα δύο μεγάλα έργα του Μετρό και της υποθαλάσσιας, μαζί με την επέκταση του διαδρόμου προσγειώσεων και απογειώσεων 10/28 στο αεροδρόμιο "Μακεδονία", όπου επίσης υπάρχουν θετικές εξελίξεις, υπολογίζεται ότι θα κοστίσουν συνολικά πάνω από 1,7 δισ. ευρώ. Ειδικά για το έργο της υποθαλάσσιας, ο κ. Σουφλιάς επεσήμανε ότι εξετάζεται πώς μπορεί να εμπλακεί στην όλη διαδικασία η εταιρία Εγνατία Οδός ΑΕ.

Εγγύτερα στην υλοποίησή τους φαίνεται ότι θα βρεθούν, όμως, και μια σειρά από μικρότερα έργα, αφού, όπως ανακοίνωσε ο κ.Σουφλιάς, μετά από σύσκεψη με τους φορείς της Θεσσαλονίκης στο δημαρχείο, "συμφωνήσαμε σήμερα ότι θα στείλω το γενικό γραμματέα του υπουργείου να καταγράψει τα έργα αυτά και τις προτεραιότητες, ώστε να κάνουμε μια κοινή προσπάθεια προς το υπουργείο Οικονομικών για τη χρηματοδότησή τους".

'Οπως είπε ο υπουργός, «η Θεσσαλονίκη μπαίνει πλέον σε καινούργια εποχή. Το χρωστούσε αυτό η Πολιτεία στη Θεσσαλονίκη. Θα γίνει πραγματικότητα το άπιαστο όνειρο των Θεσσαλονικέων, να αποκτήσει η πόλη Μετρό, να γίνει η υποθαλάσσια, να έχει αεροδρόμιο διεθνών προδιαγραφών».

Αναφερόμενος στο Μετρό Θεσσαλονίκης, προϋπολογισμού 1 δισ. ευρώ, ο κ. ουφλιάς υπενθύμισε ότι ο εργολάβος θα εγκατασταθεί το Μάιο, ενώ χαρακτήρισε ως πρωτοφανές - παρά τη γνωστή «δικομανία» των Ελλήνων, όπως είπε - το γεγονός ότι κατατέθηκαν 34 ενστάσεις και προσφυγές για το έργο.

Ο υπουργός επανέλαβε ότι το Μετρό θα έχει μήκος 9,6 χλμ και ότι προχωρούν οι μελέτες για την επέκταση του προς Καλαμαριά και Σταυρούπολη (με πέντε χιλιόμετρα και ισάριθμους σταθμούς προς καθεμία από τις δύο κατευθύνσεις). Στα "σκαριά" θα μπει και η επέκταση προς Κορδελιό (με τέσσερα χλμ και τέσσερις σταθμούς), ενώ, μελλοντικά, το Μετρό προβλέπεται να φτάσει και στο αεροδρόμιο (με επτά χιλιόμετρα και τρεις σταθμούς).

Μεταξύ άλλων, ο κ.Σουφλιάς είπε ότι θα καταθέσει καταγγελία κατ` αρχήν στο Εθνικό Ραδιοτηλεοπτικό Συμβούλιο (ΕΡΣ), για το "άθλιο και συκοφαντικό μήνυμα" που μετέδωσε αυτές τις ημέρες σε βάρος του ο ραδιοφωνικός σταθμός "Σκάι", όσον αφορά το κόστος του έργου για την επέκταση του Μετρό Αττικής προς το Αιγάλεω.

Εστράφη, εξάλλου και εναντίον της εφημερίδας "Καθημερινή", υποστηρίζοντας ότι αυτή "βάλλει μόνιμα και σταθερά εναντίον του, με κακόπιστη κριτική", σχεδόν από τότε που ανέλαβε τα καθήκοντά του. «Μπορεί η "Καθημερινή" να διαστρεβλώνει τα λεγόμενά μου, αλλά εγώ δεν έχω καμία σχέση με συμφέροντα», είπε ο υπουργός.

ΑΠΕ - ΜΠΕ



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα