Σταδιακή ανάκαμψη στο χύδην ξηρό φορτίο αναμένει η Navios

Η άνοδος εμπορίου άνθρακα και σιτηρών αντισταθμίζει τη μείωση στο σιδηρομετάλλευμα
Πέμπτη, 30 Μαΐου 2019 10:51
UPD:10:51

Από την έντυπη έκδοση

Του Λάμπρου Καραγεώργου
[email protected]

Σταδιακή ανάκαμψη του θαλάσσιου εμπορίου αναμένει στον κλάδο χύδην ξηρού φορτίου η διοίκηση της Navios Maritime Holdings, της ναυαρχίδας του ομίλου Navios της Αγγελικής Φράγκου.

Με την ευκαιρία της ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων για το πρώτο τρίμηνο του 2019 της Navios Holdings, η κ. Φράγκου μιλώντας σε τηλεδιάσκεψη με τους αναλυτές παρουσίασε στοιχεία σύμφωνα με τα οποία αν και οι εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος από την Κίνα θα μειωθούν φέτος κατά 1,7%, από την άλλη πλευρά αναμένεται άνοδο του εμπορίου στον άνθρακα κατά 1% και τα σιτηρά 1,3%, ενώ και η ανάπτυξη του παγκόσμιου στόλου θα είναι συγκρατημένη και θα κυμανθεί για το 2019 αλλά και τον επόμενο χρόνο στα επίπεδα του 2,4%. Σε συγκρατημένα επίπεδα θα παραμείνει η προσφορά λόγω του μικρού βιβλίου παραγγελιών (11% του υφιστάμενου στόλου), του γεγονότος ότι το 8% των πλοίων είναι ηλικίας άνω των 20 ετών, ενώ επίσης πολλά πλοία θα απουσιάσουν από την αγορά κατά διαστήματα λόγω της εγκατάστασης scrubbers εν όψει της χρήσης των νέων καυσίμων από το 2020.

Αναφερόμενη στην εικόνα του ομίλου η κ. Φράγκου σημείωσε ότι έγιναν σημαντικές προσπάθειες να απλοποιηθεί η δομή του, ενώ η Navios Holdings ανανέωσε σημαντικά τον στόλο της καθώς η μέση ηλικία του μειώθηκε κατά 20% και η χωρητικότητά του παρέμεινε περίπου η ίδια. Κατά τη διάρκεια των τελευταίων 17 μηνών, η Navios Holdings απέκτησε οκτώ πλοία με μέση ηλικία τα 4,2 χρόνια καταβάλλοντας τίμημα 176,3 εκατ. δολ. και πούλησε εννέα πλοία με μέσο όρο ηλικίας 14,1 ετών αντί 133,5 εκατ. δολαρίων.

Τα μεγέθη

Κατά το πρώτο τρίμηνο του 2019 τα συνολικά έσοδα της Navios Holdings ανήλθαν στα 140,28 εκατ. δολ. έναντι 116,88 εκατ. δολ. έναν χρόνο πριν, ωστόσο εξαιρουμένης της θυγατρικής Navios Containers τα έσοδα του πρώτου τριμήνου βρίσκονται στα 108,4 εκατ. δολ.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Η κ. Αγγελική Φράγκου.

Οι ζημίες της εταιρείας μειώθηκαν το πρώτο τρίμηνο του 2019 στα 5,3 εκατ. δολ. έναντι 40,8 εκατ. δολ. έναν χρόνο πριν, ενώ εξαιρουμένων των containerships οι ζημίες ανέρχονται στα 5,29 εκατ. δολ. το πρώτο τρίμηνο του 2019.

Τα έσοδα από τη δραστηριότητα των πλοίων χύδην ξηρού φορτίου έπεσαν στα 52,7 εκατ. δολ. από 64,7 εκατ. δολ. το αντίστοιχο διάστημα του 2018. Η μείωση οφείλεται κυρίως στην πτώση των ναύλων, καθώς το μέσο ημερήσιο έσοδο ανά πλοίο μειώθηκε κατά 12,4%, στα 9.622 δολ. ανά ημέρα αντί 10.983 δολ. την ημέρα την αντίστοιχη περίοδο του 2018.

Τα έσοδα από τον τομέα των logistics αυξήθηκαν στα 55,8 εκατ. δολ. το πρώτο τρίμηνο του 2019 από 52,2 εκατ. δολ. το διάστημα Ιανουαρίου-Μαρτίου 2018. Επιπλέον τα έσοδα από τον κλάδο των containerships (Navios Containers) για το πρώτο τρίμηνο του 2019 ανήλθαν στα 31,8 εκατ. δολ., ενώ δεν περιλαμβανόταν η δραστηριότητα αυτή στα περσινά αποτελέσματα.

Αγοραπωλησίες

Η Navios Holdings στις αρχές Μαΐου συμφώνησε να αγοράσει το πλοίο «Sea Victory», το οποίο ναυπηγήθηκε το 2014 και είναι ένα panamax μεταφορικής ικανότητας 77.095 dwt αντί 14,5 εκατ. δολ. Η εξαγορά θα ολοκληρωθεί το τρίτο τρίμηνο του 2019. Επίσης, το ίδιο διάστημα η Navios Holdings πούλησε το «Navios Equator Prosper», ένα capesize πλοίο μεταφορικής ικανότητας 171.191 dwt, το οποίο ναυπηγήθηκε το 2000, αντί 11,5 εκατ. δολ. το οποίο πληρώθηκε cash.  

Επιπλέον, άλλα δύο πλοία πρόκειται να μεταβιβάσει το δεύτερο και τρίτο τρίμηνο του 2019. Πρόκειται για το «Navios Mercator», ένα Ultra-Handymax, 53.553 dwt, το οποίο ναυπηγήθηκε το 2002, και θα μεταβιβασθεί αντί 6,7 εκατ. δολ. και το «Navios Vector», ένα Ultra Handymax, 50.296 dwt, το οποίο ναυπηγήθηκε το 2002, αντί 6,9 εκατ. δολ. 

Τώρα η Navios Holdings ελέγχει έναν στόλο από 60 πλοία, συμπεριλαμβανομένων των δύο υπό πώληση πλοίων, με μία συνολική μεταφορική ικανότητα 6,2 εκατ. dwt, εκ των οποίων τα 33 είναι ιδιόκτητα και τα 27 ναυλωμένα με μακροχρόνια συμβόλαια, με μια μέση ηλικία τα 7,7 έτη. Μέχρι τις 20 Μαΐου η Navios Holdings έχει εξασφαλίσει την απασχόληση του στόλου της για το 82,6% των διαθέσιμων ημερών λειτουργίας για τους υπόλοιπους μήνες του 2019, με το μέσο ημερήσιο ναύλο να κυμαίνεται στα 13.852 δολ. την ημέρα.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα