Εξαγορά 11 πλοίων με 139,5 εκατ. δολ. από τη Star Bulk Carriers

Ενισχύει τον στόλο των χύδην ξηρού φορτίου
Τετάρτη, 29 Μαΐου 2019 16:37
UPD:16:37

Από την έντυπη έκδοση

Του Λάμπρου Καραγεώργου
[email protected]

Νέα μεγάλη εξαγορά πραγματοποίησε η Star Bulk Carriers, συνεχίζοντας τη γιγάντωση του στόλου της. 

Η εισηγμένη στον NASDAQ, εταιρεία με έδρα την Αθήνα που διευθύνεται από τον κ. Πέτρο Παππά, προχώρησε στην εξαγορά έντεκα πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου.

Από την Delphin Shipping

Τα πλοία ανήκουν σε εταιρείες που ελέγχονται από την Delphin Shipping, θυγατρική της Kelso & Company και αποκτήθηκαν από τη Star Bulk έναντι συνολικά 139,5 εκατ. δολ. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση το τίμημα θα καταβληθεί με έναν συνδυασμό μετρητών και μετοχών. Συγκεκριμένα, θα καταβληθούν 80 εκατ. ευρώ σε μετρητά και 4,503 εκατ. κοινές μετοχές. 

Το ρευστό μέρος του τιμήματος θα χρηματοδοτηθεί από μία νέα σύμβαση μίσθωσης ύψους 93,6 εκατ. δολ. με την China Merchants Bank Leasing και μία επιπλέον δόση ύψους 15,0 εκατ. δολ. τα οποία θα διατεθούν για τη χρηματοδότηση των συστημάτων καθαρισμού καυσαερίων (scrubbers), προσφέροντας έτσι περίπου 9,0 εκατ. δολ. πρόσθετης ρευστότητας στη Star Bulk.

Τοποθέτηση EGCS

Επισημαίνεται ότι η Star Bulk έχει εξασφαλίσει την τοποθέτηση συστημάτων καθαρισμού (exhaust gas cleaning systems-EGCS) σε όλα τα υπό αγορά πλοία, τα οποία είναι τα εξής: 

* Apus (έτους ναυπήγησης 2014, στα ναυπηγεία Jiangsu Hantong, μεταφορικής ικανότητας 63.100 dwt), 

* Aquila (2012, Jiangsu Hantong, 56.500 dwt), 

* Cepheus (2012, Jiangsu Hantong, 56.500 dwt), 

* Columba (2012, Jiangsu Hantong, 56.500 dwt), 

* D. Centaurus (2012, Jiangsu Hantong, 56.600 dwt), 

* Dorado (2013, Jiangsu Hantong, 56.500 dwt), 

* Hercules (2012, Jiangsu Hantong, 56.500 dwt), 

* Hydrus (2013, Jiangsu Hantong, 56.600 dwt), 

* Leo (2013, Jiangsu Hantong, 56.600 dwt), 

* Pegasus (2013, Jiangsu Hantong, 56.500 dwt), 

* Pyxis (2013, Jiangsu Hantong, 56.600 dwt). 

H συνολική μεταφορική ικανότητα των 11 πλοίων ανέρχεται σε 628.500 dwt.

ICON PRESS

Ο κ. Πέτρος Παππάς

Η απόκτηση των πλοίων αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Ιούνιο του 2019, εξακολουθεί να υπόκειται στην εκτέλεση οριστικών συμφωνιών χρηματοδότησης και τις συνήθεις συνθήκες που ισχύουν σε τέτοιες περιπτώσεις. 

Η διαχείριση

Η τεχνική διαχείριση των 11 πλοίων θα παραμείνει σε μια εταιρεία συνδεδεμένη με την Technomar, ενώ η εμπορική διαχείριση θα αναληφθεί από τη Star Bulk. 

Ως αποτέλεσμα της συναλλαγής, οι επιχειρήσεις που συνδέονται με την Kelso αναμένεται να αποκτήσουν το 4,6% των κοινών μετοχών της Star Bulk, η οποία με την ολοκλήρωση της συμφωνίας θα ελέγχει έναν στόλο από 120 πλοία, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 13,1 εκατ. dwt και μέσου όρου ηλικίας τα 7,8 έτη.

Σημειώνεται ότι η Star Bulk, που ελέγχεται μετοχικά από το fund Oaktree, αλλά στο μετοχικό της κεφάλαιο μετέχει και ο κ. Παππάς, προχώρησε το 2018 σε τρεις μεγάλες εξαγορές. 

Ειδικότερα, απέκτησε από την ER Capital Holding τρία bulk carriers και ακόμα τέσσερα με option για φέτος. 

Επίσης απέκτησε 16 bulk carriers από εταιρείες που συνδέονται με τις York Capital Management και Augustea Atlantica SpA και άλλα 15 bulk carriers από τη Songa Bulk ASA. Και στις τρεις περιπτώσεις οι εξαγορές έγιναν με μετρητά και μετοχές.

Αυξημένα έσοδα

Τέλος, τα έσοδα της Star Bulk Carriers στο πρώτο τρίμηνο του 2019 αυξήθηκαν στα 166,5 εκατ. δολ. από 121,1 εκατ. δολ. το αντίστοιχο διάστημα του 2018. Η άνοδος των εσόδων οφείλεται πρωτίστως στη μεγέθυνση του στόλου της εταιρείας. Τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου του 2019 αντικατοπτρίζουν έναν στόλο από 107,3 πλοία, έναντι 72 πλοίων το πρώτο τρίμηνο του 2018.

Το μέσο έσοδο ανά πλοίο μειώθηκε ωστόσο στα 10.624 δολ. την ημέρα, έναντι 12.586 δολ. την ημέρα το αντίστοιχο διάστημα του 2018 ως αποτέλεσμα της αδύναμης ναυλαγοράς στη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του τρέχοντος έτους.

Τα λειτουργικά κέρδη του πρώτου τριμήνου του 2019 μειώθηκαν στα 17,2 εκατ. δολ. έναντι 23,3 εκατ. δολ. πέρυσι την ίδια περίοδο, λόγω των αυξημένων αποσβέσεων, καθώς νέα πλοία προστέθηκαν στον στόλο, των χαμηλότερων εσόδων ανά πλοίο και της σημαντικής ανόδου των εξόδων για δεξαμενισμούς των πλοίων, προκειμένου να εγκατασταθούν σε αυτά scrubbers.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα