ΥΠΕΧΩΔΕ: Η μεγαλύτερη διασπορά που υπήρχε ποτέ στα δημόσια έργα

Πέμπτη, 23 Φεβρουαρίου 2006 17:29

«Σήμερα κανείς δεν μπορεί να "δώσει" κανένα έργο σε κανέναν.

Μέχρι τώρα, επί της σημερινής πολιτικής ηγεσίας, δημοπρατήθηκαν έργα συνολικού προϋπολογισμού 5,1 δισ. ευρώ. (χωρίς να υπολογίζονται τα έργα που δημοπρατούνται με τη μέθοδο της Σύμβασης Παραχώρησης.) Μέχρι σήμερα έχουν ανακηρυχθεί οριστικοί ανάδοχοι σε έργα συνολικού ύψους 4,4 δισ. ευρώ», τονίζεται σε ανακοίνωση του ΥΠΕΧΩΔΕ «απάντηση στις άδικες επιθέσεις και στην προσπάθεια δημιουργίας παραπλανητικών εντυπώσεων».

«Σύμφωνα με τη νέα νομοθεσία, σε όλους τους διαγωνισμούς, οι προσφορές ανοίχθηκαν ενώπιον όλων των διαγωνιζομένων και ανάδοχος ανακηρύχθηκε η εταιρεία που κατέθεσε την καλύτερη προσφορά.

Σε όσες περιπτώσεις διαγωνιζόμενοι έκαναν προσφυγές, τα ελληνικά Δικαστήρια και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, απεφάνθησαν ότι όλες οι διαδικασίες που ακολουθήσαμε ήταν αδιάβλητες και υπηρετούσαν το δημόσιο συμφέρον.

Οπως προκύπτει από τα αποτελέσματα των διαγωνισμών, η αξία και το ποσοστό επί του συνόλου των έργων που έχει αναλάβει η κάθε εταιρεία, είναι τα εξής:

Προϋπολογισμός έργων που αναλήφθηκαν (εκατ. €) Ποσοστό επί του συνόλου

ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ 7ης ΤΑΞΕΩΣ

ΑΕΓΕΚ 296,8 6,69%

ΑΘΗΝΑ ΑΤΕ 265,0 5,97%

ΑΚΤΩΡ 344,0 7,75%

ΑΤΤΙΚΑΤ ΑΤΕ 560,2 12,62%

ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ ΑΤΕ 78,5 1,77%

J & P ΑΒΑΞ 210,5 4,74%

ΜΗΧΑΝΙΚΗ Α.Ε. 380,0 8,56%

ΠΑΝΤΕΧΝΙΚΗ 221,0 4,98%

ΤΕΡΝΑ 63,0 1,42%

Προϋπολογισμός έργων που ανατέθηκαν σε εταιρείες 6ης και μικρότερων τάξεων 888,24 εκατ. ευρώ

Μερίδιο μεγάλων, επώνυμων ευρωπαϊκών εταιρειών που συμμετείχαν σε ομίλους που αναδείχθηκαν οριστικοί ανάδοχοι σε έργα ΜΕΤΡΟ 1.132,20 εκατ. ευρώ

Γενικό Σύνολο 4.439,43

Στον πίνακα, για τις εταιρείες 7ης τάξεως, συνυπολογίζονται τα ποσοστά που αντιστοιχούν στο ποσοστό συμμετοχής της κάθε εταιρείας στους ομίλους που αναδείχθηκαν οριστικοί ανάδοχοι στα τρία έργα Μετρό (Θεσσαλονίκη, Ελληνικό, Χαϊδάρι).

Δεν περιλαμβάνονται τα έργα που έχουν δημοπρατηθεί με τη μέθοδο της Σύμβασης Παραχώρησης, όπως η «Υποθαλάσσια Αρτηρία Θεσσαλονίκης» και ο «Οδικός Αξονας Μαλιακός-Κλειδί», γιατί δεν έχουν ακόμα αναδειχθεί οριστικοί ανάδοχοι λόγω προσφυγών που εκκρεμούν.

Επομένως, δεν υπάρχει συγκέντρωση έργων σε καμία εταιρεία. Αντιθέτως, υπάρχει η μεγαλύτερη διασπορά που υπήρχε ποτέ στα δημόσια έργα».



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα