Στον απολογισμό της διετίας, το ΥΠΕΧΩΔΕ αφού κάνει αναδρομή στην κατάσταση που παρέλαβε το Μάρτιο του 2004, αναφέρει:
«- Ολοκληρώσαμε έγκαιρα όλα τα Ολυμπιακά Εργα.
- Μεταρρυθμίσαμε στο σύνολό του το θεσμικό πλαίσιο παραγωγής δημοσίων έργων.
Καταργήσαμε το σαθρό και διαβλητό Μαθηματικό Τύπο και θεσμοθετήσαμε και εφαρμόσαμε με μεγάλη επιτυχία ένα νέο αδιάβλητο σύστημα καθαρού μειοδοτικού διαγωνισμού, με το οποίο κανείς δεν μπορεί να δώσει έργο σε κανέναν. Οι προσφορές ανοίγουν ενώπιον όλων και το έργα αναλαμβάνει όποιος έχει κάνει την καλύτερη προσφορά. Επομένως καταργείται πλέον το όργιο συναλλαγής και διαφθοράς που υπήρχε επί ΠΑΣΟΚ.
Θεσμοθετήσαμε ένα νέο νόμο ανάθεσης μελετών και υπηρεσιών σε απόλυτη συμφωνία με το ελληνικό και κοινοτικό δίκαιο.
Διασφαλίσαμε έτσι τις αρχές της διαφάνειας, του υγιούς ανταγωνισμού και της ποιότητας των έργων και δεχθήκαμε για τους λόγους αυτούς τα συγχαρητήρια των υπηρεσιών της Ε.Ε.
- Μελετήσαμε, δημοπρατούμε και θέτουμε σε εφαρμογή ένα τεράστιο, πρωτόγνωρο για την Ελλάδα, πρόγραμμα έργων υποδομής που ξεπερνάει τα 14 δισ €. Σύγχρονοι αυτοκινητόδρομοι, λιμάνια, αεροδρόμια, αλλάζουν τη δυναμική, την εικόνα και την ποιότητα ζωής σε ολόκληρη την Ελλάδα. Και ο κατασκευαστικός κλάδος αρχίζει πλέον να γνωρίζει την καλύτερη περίοδο που γνώρισε ποτέ! Ειδικότερα:
- Μόνο το 2005 δημοπρατήθηκαν δημόσια έργα ύψους 5,060 δισ. € ποσό που φθάνει το 50% του συνόλου των δημοπρατήσεων ολόκληρης της δεκαετίας 1994-2003.
- Υπογράψαμε ήδη τις συμβάσεις ή και έχουμε οριστικούς αναδόχους σε έργα ύψους 4,3 δισ. €, υλοποιώντας ανεκπλήρωτες προσδοκίες πολλών δεκαετιών. Ενδεικτικά αναφέρονται: Μετρό Θεσσαλονίκης 1 δισ. €, Εγνατία 2 δισ. €, ΠΑΘΕ (Πέταλο Μαλιακού) 400 εκατ. €., επεκτάσεις Μετρό Αθήνας (Ελληνικό, Χαϊδάρι) 800 εκατ. € κ.λπ.
- Εκπονήσαμε (σχεδόν εκ του μηδενός) τις μελέτες και μέσα στο 2006 ολοκληρώνονται οι διαγωνισμοί για τα επτά (7) μεγάλα έργα με συμβάσεις παραχώρησης: Μαλιακός-Κλειδί, Ιόνια Οδός, Κόρινθος-Τρίπολη-Σπάρτη-Καλαμάτα, Ε65 Κεντρικής Ελλάδος, Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα, οδικά έργα Αττικής και Υποθαλάσσια Αρτηρία Θεσσαλονίκης.
- Προχωρούμε στο μεγαλύτερο ενιαίο πρόγραμμα μελετών που έγινε ποτέ στη χώρα, προϋπολογισμού 150 εκατ. €, για τη νέα γενιά έργων που θα γίνει την περίοδο 2007-2013.
- Στον τομέα του Περιβάλλοντος, πρώτα απ’ όλα, επιτέλους η χώρα μας εναρμονίζεται με την Κοινοτική Νομοθεσία. Το ΥΠΕΧΩΔΕ ενσωμάτωσε ήδη έντεκα (11) πολύ σημαντικές κοινοτικές οδηγίες για την προστασία του περιβάλλοντος, οι οποίες καθυστερούσαν επί χρόνια. Είναι ένα σημαντικό νομοθετικό έργο με το οποίο εκσυγχρονίζουμε και κάνουμε πολύ αυστηρότερη την εθνική νομοθεσία σε κρίσιμα περιβαλλοντικά ζητήματα. Παράλληλα:
- Ενισχύουμε ουσιαστικά τις Προστατευόμενες Περιοχές. Έχουν ήδη υπογραφεί έξι ΚΥΑ από τον Υπουργό ΠΕΧΩΔΕ, όπως το Πάρκο Β. Πίνδου, η λίμνη Κάρλα, η λιμνοθάλασσα Μεσολογγίου κ.α., όπως και δύο σχέδια Π.Δ. για τη θεσμοθέτηση νέων περιοχών (λίμνης Καστοριά, υγροτόπου Ψαλίδι στην Κω).
- Εκπονήσαμε εθνικό σχέδιο για τη διαχείριση των επικίνδυνων αποβλήτων.
- Προωθούμε με ταχύ ρυθμό την εναλλακτική διαχείριση των αποβλήτων, με προώθηση σε πανελλήνιο επίπεδο επτά συστημάτων που αφορούν στις συσκευασίες, τα ορυκτέλαια, τα ελαστικά κ.α.
- Εκπονούμε επιχειρησιακά σχέδια αντιμετώπισης της ατμοσφαιρικής ρύπανσης για τα μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας.
- Ενισχύουμε το πράσινο στο αστικό περιβάλλον.
- Στηρίζουμε έμπρακτα την αρχιτεκτονική (πολιτιστική) κληρονομιά μας. Καταγράφουμε ηλεκτρονικά όλα τα διατηρητέα κτίρια και τους παραδοσιακούς οικισμούς της χώρας, ώστε να υπάρχει πλήρης διαφάνεια για τις αποφάσεις που λαμβάνονται. Χαρακτηρίσαμε 190 κτίρια ως διατηρητέα.
- Κυρώσαμε τη σύμβαση του ¶αρχους (Ν.3422/2005) για την πρόσβαση του κοινού σε περιβαλλοντικές πληροφορίες.
- Εξυγιάναμε και προχωρούμε με ταχείς ρυθμούς, σε νέες βάσεις και με αυτοχρηματοδότηση το μεγάλο έργο του Κτηματολογίου.
Από 22 κτηματολογικά γραφεία που υπήρχαν τον Μάρτιο του 2004 σήμερα λειτουργούν 80 κτηματολογικά γραφεία. Τον Μάρτιο του 2004 είχαν κτηματογραφηθεί 962 χιλιάδες στρέμματα και πλέον έχουν κτηματογραφηθεί 5,6 εκατ. στρέμματα. Η σύνταξη του Κτηματολογίου γίνεται καλύτερα, ταχύτερα, φθηνότερα. Χωρίς τις καθυστερήσεις και τις επιβαρύνσεις του παρελθόντος.
- Ο Χωροταξικός Σχεδιασμός της χώρας, που καθυστερούσε επί 20 χρόνια, σήμερα γίνεται πραγματικότητα. Προχωράμε στην κατάρτιση του Εθνικού Χωροταξικού Σχεδίου που αποτελεί καθοριστικό παράγοντα για την ολοκληρωμένη και αειφόρο ανάπτυξη της χώρας, όπως και των Ειδικών Χωροταξικών Σχεδίων για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, τον Τουρισμό, την Βιομηχανία, τον Παράκτιο Χώρο και τον Ορεινό Χώρο κλπ.
Επισημαίνουμε ότι δεν παραλάβαμε καμία μελέτη για τον Χωροταξικό Σχεδιασμό, πλην μιας έκθεσης για το Εθνικό Χωροταξικό Σχέδιο.
Με την ολοκλήρωση του χωροταξικού σχεδιασμού, που υπολογίζουμε ότι θα γίνει μέσα στο 2006, θα ξέρει ο καθένας τι μπορεί να κάνει και πού και θα αντιμετωπιστούν τα μυριάδες προβλήματα που δημιουργούνται στο περιβάλλον αλλά και στην ανάπτυξη των επενδύσεων».