Από την έντυπη έκδοση
Συμφωνητικό συνεργασίας, προκειμένου να ενισχύσουν την υιοθέτηση του υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) στον τομέα της ναυτιλίας, υπέγραψαν ο νηογνώμονας DNV GL και η Keppel Marine and Deepwater Technology (KMDTech), θυγατρική εταιρεία της Keppel Offshore & Marine (Keppel O&M), στη Σιγκαπούρη.
Το συμφωνητικό καλύπτει πιθανά προγράμματα νέων ναυπηγήσεων, συμπεριλαμβανομένων LNG bunker πλοίων, μικρής χωρητικότητας LNG carriers και floating storage regasification units (FSRUs), καθώς επίσης και μηχανισμούς σχετικούς με LNG, οι οποίοι χρησιμοποιούν μπαταρία και υβριδική τεχνολογία για τη λειτουργία τους.
Ορόσημο
«Η υπογραφή αυτού του συμφωνητικού καταδεικνύει ένα ακόμα ορόσημο στη στενή συνεργασία μεταξύ του DNV GL, ως εξέχοντος νηογνώμονα για τα πλοία που χρησιμοποιούν LNG και για offshore κατασκευές, και της Keppel Offshore & Marine, κυρίαρχης εταιρείας στα project ανακατασκευής FSRU και floating liquified natural gas vessels (FLNGVs), καθώς επίσης και στα newbuildings μικρής χωρητικότητας LNG carriers και πλοίων τροφοδοσίας LNG» είπε η Cristina Saenz de Santa Maria, Regional Manager - DNV GL South East Asia, Pacific and India.
Ο Abu Bakar Mohd Nor, Managing Director για Gas και Specialized Vessels της Keppel O&M, δήλωσε: «Είμαστε στην ευχάριστη θέση να συνεργαζόμαστε με τον DNV GL, στην ανάπτυξη μίας σουίτας διαφορετικών πλοίων που σχετίζονται με LNG, τα οποία είναι έτοιμα να ανταποκριθούν στις ανάγκες της αγοράς, καθώς η υιοθέτηση του υγροποιημένου φυσικού αερίου σαν βασικό καύσιμο πλοίου αυξάνεται. Η συνεργασία αυτή με τον DNV GL μας καθιστά ικανούς να παρουσιάσουμε τη δύναμη που χαρακτηρίζει τα design μας και τη βιωσιμότητα του LNG για τους πλοιοκτήτες. Διαθέτουμε ένα ισχυρό ιστορικό στην παράδοση λύσεων για ό,τι αφορά τα LNG, συμπεριλαμβανομένης της πρώτης μετατροπής FLNGV, καθώς επίσης και πλοίων που χρησιμοποιούν LNG ως καύσιμο.
Τα LNG carriers είναι σχεδιασμένα έτσι ώστε να μεταφέρουν έως και 7.500 κυβικά μέτρα υγροποιημένου φυσικού αερίου σε δεξαμενές Type C. Μια βελτιστοποιημένη διαρρύθμιση καταστρώματος για τη μονάδα τροφοδοσίας LNG, για συστήματα πλήρωσης και ασφαλείας, τα οποία αυξάνουν τη χωρητικότητα της εγκατάστασης και την απόδοση των πλοίων και είναι εξοπλισμένα με μηχανές που μπορούν να λειτουργήσουν και με Diesel και με LNG. Παράλληλα διαθέτουν class notation για bunkering, γεγονός που επιτρέπει την παροχή υπηρεσιών τροφοδοσίας LNG, αν χρειαστεί.
Η ανάλυση
Σύμφωνα με τον DNV, στη θέα των επερχόμενων κανονισμών του ΙΜΟ για το 2020 με το Sulphur cap να τίθεται σε ισχύ, το υγροποιημένο φυσικό αέριο ως καύσιμο θεωρείται μια από τις πλέον βιώσιμες επιλογές για ποντοπόρο ναυτιλία. Η πρόβλεψη για το 2050, που αποτελεί κομμάτι της έρευνας Energy Transition Outlook 2018 του DNV GL, προβλέπει ότι πάνω από το 10% του παγκόσμιου στόλου θα χρησιμοποιεί LNG ως το 2030, σε σύγκριση με το λιγότερο από 0,3% κατά το 2019. Η αναφορά αυτή προσδοκά ότι το 23% του παγκόσμιου στόλου θα χρησιμοποιεί LNG έως το 2050.
Δομές τροφοδοσίας
Στην προσπάθεια περαιτέρω ανάπτυξης, κρίνεται αναγκαία μια αναβάθμιση των δομών τροφοδοσίας LNG. «Ένας από τους στόχους της συνεργασίας μας με την Keppel είναι να διευρύνουμε τις δομές τροφοδοσίας LNG, όντες περισσότερο έτοιμοι στο μέλλον, κάτι που θα επιτευχθεί με την έγκριση για designs LNG bunker πλοίων διαφορετικού μεγέθους και συσχετιζόμενων με LNG κατασκευές, όπως τα small-scale LNG carriers και FSRU» είπε ο Johan Peter Tutturen, DNV GL Business Director για τα Gas Carriers.
Η δεδομένη συνεργασία είχε επίσης την πρόθεση για επιπλέον εξέλιξη των design, βελτιστοποιώντας τα μηχανήματα και τα συστήματα ρυθμίσεων αύξησης αποδοτικότητας των καυσίμων με τη χρήση εξελιγμένων εργαλείων προσομοίωσης, όπως το COSSMOS του DNV GL. Επιπροσθέτως, οι συμβαλλόμενοι θα δουλέψουν μαζί προκειμένου να οργανωθούν συζητήσεις, οι οποίες θα συμπεριλαμβάνουν όλα τα στελέχη που στηρίζουν τα LNG ως καύσιμα, gas και LNG bunker προμηθευτές, designers, κατασκευαστές πλοίων, πλοιοκτήτες και διαχειριστές, σε μια προσπάθεια να αυξηθεί η ζήτηση για LNG bunkering στη Σιγκαπούρη και αλλού.