Μέχρι το Αίγιο επεκτείνεται από τον Αύγουστο ο Προαστιακός, ενώ ξεκινούν άμεσα και τα έργα για τον προαστιακό στο Λουτράκι.
Παρουσία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη, και των Γενικών Γραμματέων του Υπουργείου Θάνου Βούρδα και Γιώργου Δέδε, πραγματοποιήθηκε σήμερα το δοκιμαστικό δρομολόγιο από τον σιδηροδρομικό σταθμό Κιάτου μέχρι τον σιδηροδρομικό σταθμό Αιγίου με ενδιάμεσες στάσεις, στους σταθμούς Ξυλοκάστρου και Ακράτας.
«Εκτός από τον οδικό αποκλεισμό της Δυτικής Ελλάδος, αίρουμε και τον σιδηροδρομικό αποκλεισμό» τόνισε ο Χρήστος Σπίρτζης» και προσέθεσε: «Σήμερα είναι το πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιο από το Κιάτο μέχρι την Ροδοδάφνη. Επομένως θα ενταχθεί στα δρομολόγια του προαστιακού κανονικά και το Αίγιο. Μετά το Πάσχα είναι έτοιμη να υπογραφεί η σύμβαση για την ηλεκτροκίνηση του τμήματος Κιάτο – Ροδοδάφνη, με χρονοδιάγραμμα 1,5 χρόνο».
Επίσης, ο υπουργός ανέφερε πως «αμέσως μετά το Πάσχα υπογράφεται και το τμήμα του προαστιακού, η σύνδεση του Λουτρακίου» και τόνισε:
«Πιστεύω ότι το μεγάλο έργο της σιδηροδρομικής υποδομής της χώρας είναι το πιο σημαντικό που πρέπει να υλοποιήσουμε. Το υλοποιούμε με πολύ γρήγορους ρυθμούς και σας καλούμε στον επόμενο σταθμό από το Αίγιο, που θα είναι η σύνδεση, η δοκιμαστική λειτουργία της γραμμής, Αθήνα- Θεσσαλονίκη, με ηλεκτροκίνηση, πολύ σύντομα».
Ο κ. Σπίρτζης υπογράμμισε ακόμη, ότι στον άμεσο σχεδιασμό του υπουργείου είναι η ανάταξη και συντήρηση του παλιού σιδηροδρομικού δικτύου σε όλη την Ελλάδα σε αντίθεση με τις πολιτικές δυνάμεις του παρελθόντος –όπως είπε- οι οποίες τις είχαν αφήσει στο περιθώριο:
«Η γραμμή του Ναυπλίου, η παλιά γραμμή της Πελοποννήσου, η γραμμή της Στερεάς Ελλάδας, η γραμμή των Τεμπών και όσες γραμμές ήταν μετρικές, όπως γνωρίζετε θεσμικά πλέον μπορούμε να τις αξιοποιήσουμε, γιατί από την προηγούμενη κυβέρνηση βρήκαμε απαγόρευση της χρήσης τους. Σε πάρα πολλά σημεία γίνεται ανάταξη και συντήρηση αυτού του παλιού δικτύου και θα μπουν, σε συνεργασία με την τοπική και την περιφερειακή αυτοδιοίκηση, τουριστικά και επιβατικά δρομολόγια».
Από την πλευρά του, ο γενικός γραμματέας Υποδομών και Μεταφορών Θάνος Βούρδας, τόνισε ότι σήμερα είναι μία πολύ σημαντική στιγμή για το σιδηρόδρομο.
«Ο σιδηρόδρομος ξαναέρχεται στην Πελοπόννησο. Σήμερα έγινε το πρώτο βήμα, το δοκιμαστικό. Αυτό που σε μένα προσωπικά έλεγαν το 2015, ότι "15 χρόνια το ακούμε και δεν γίνεται". Και όμως γίνεται! Και για μένα προσωπικά νομίζω πολύ περισσότερο για τον ελληνικό σιδηρόδρομο, 150 χρόνια μετά την ίδρυση του, είναι μία πολύ σημαντική στιγμή. Συνεχίζουμε όμως. Έχουμε σε εξέλιξη τις εργολαβίες μέχρι το Ρίο. Το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα βγαίνει η εργολαβία από το Ρίο μέχρι το λιμάνι της Πάτρας. Νομίζω ότι ξαναμπήκε ο σιδηρόδρομος στον βασικό πυρήνα της αναπτυξιακής προσπάθειας της χώρας».
Ο γ.γ. Υποδομών Γιώργος Δέδες χαρακτήρισε τη σημερινή μέρα «διπλά σημαντική και για την Κορινθία, αλλά και για τη Βορειοδυτική Πελοπόννησο» και εξήγησε: «Ξεκινούν τα δρομολόγια σε λίγες ημέρες στο τμήμα Κιάτο- Αίγιο. Και ταυτόχρονα, μετά την έγκριση από το Ελεγκτικό Συνέδριο της Σύμβασης για τον προαστιακό του Λουτρακίου, θα έχουμε πολύ σύντομα την εκκίνηση αυτού του πολυαναμενόμενου έργου. Οι θετικές εξελίξεις λοιπόν θα συνεχιστούν και στο επόμενο διάστημα χάρη στις πολιτικές που έχει ανοίξει εδώ και πάρα πολύ καιρό ο υπουργός και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών».
Το "παρών" στο σημερινό δοκιμαστικό δρομολόγιο Κιάτου- Αιγίου, έδωσαν και οι διοικήσεις της σιδηροδρομικής οικογένειας: ο πρόεδρος και ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Γιώργος Κακουλάκης και Παναγιώτης Θεοχάρης, ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Χρήστος Διονέλλης, ο δευθύνων σύμβουλος του ΕΕΣΣΤΥ Γιώργος Αναγνωστόπουλος και η πρόεδρος της ΡΑΣ Ιωάννα Τσιαπαρίκου.
Σημειώνεται ότι, το τμήμα Κιάτο- Αίγιο εντάσσεται στο ευρύτερο έργο της ολοκλήρωσης του άξονα ΑΘΗΝΑ(ΣΚΑ )- ΠΑΤΡΑ/Τμήμα Κιάτο- Πάτρα, που περιλαμβάνει τη νέα, σύγχρονη διπλή ηλεκτροκινούμενη σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων, με την οποία θα επιτευχθούν μειωμένοι χρόνοι διαδρομής και αναβαθμισμένες υπηρεσίες προς το κοινό και μεγάλη ασφάλεια κυκλοφορίας.
Το έργο αφορά το τμήμα σιδηροδρομικής γραμμής μήκους 72 χλμ, που κατασκευάσθηκε σε συνέχεια του τμήματος Κόρινθος- Κιάτο, που βρίσκεται σήμερα σε κανονική λειτουργία. Το νέο έργο περιλαμβάνει τρεις νέους σταθμούς -Ξυλόκαστρο, Ακράτα και Αίγιο- και έξι στάσεις - Διμηνιό, Λυκοποριά, Λυγιά, Παραλία Πλατάνου, Διακοπτό και Ελίκη. Η ΕΡΓΟΣΕ ολοκλήρωσε την κατασκευή της νέας σύγχρονης υποδομής που περιλαμβάνει 6 σήραγγες συνολικού μήκους 11 χιλμ, 8 σήραγγες διαφυγής συνολικού μήκους 1.700 μ., 19 σιδηροδρομικές γέφυρες, 63 κάτω διαβάσεις και 10 άνω διαβάσεις και που επιτρέπει την ανάπτυξη υψηλών ταχυτήτων (άνω των 200 χλμ/ώρα).
Μετά την ολοκλήρωση του έργου τον Απρίλιο του 2019, είναι πλέον δυνατή η κυκλοφορία συρμών στη νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή. Έως το τέλος του τρέχοντος έτους θα ολοκληρωθούν οι εργασίες εγκατάστασης σύγχρονης σηματοδότησης, ενώ στην τελική φάση της δημοπράτησης βρίσκεται το έργο της εγκατάστασης του συστήματος ηλεκτροκίνησης.
naftemporiki.gr