Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες εναποθέτουν τις ελπίδες τους σε μία ανάκαμψη της Κίνας, αφού η αγορά της γηραιάς ηπείρου όχι μόνο έχει πατήσει φρένο, αλλά «τρέχει» με την όπισθεν. Οι πωλήσεις αυτοκίνητων στην Ευρωπαϊκή Ένωση κατέγραψαν πτώση τον Μάρτιο για έβδομο διαδοχικό μήνα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, που έδωσε στη δημοσιότητα η ACEA, οι πωλήσεις υποχώρησαν τον περασμένο μήνα κατά 3,9% σε σχέση με τον Μάρτιο του 2018, στα 1.722.442 οχήματα. Συνολικά το πρώτο τρίμηνο κατέγραψαν πτώση 3,3%.
Η ζήτηση τον Μάρτιο συρρικνώθηκε σε όλες τις μεγάλες αγορές της ηπείρου, με την πτώση να είναι μεγαλύτερη στην Ιταλία (-9.6%) και την Ισπανία (-4.3%). Οι πωλήσεις σε Βρετανία και Γαλλία ήταν μειωμένες κατά 3,4% και 2,3% αντίστοιχα, ενώ στη Γερμανία σημείωσαν οριακή πτώση (0,5%).
Στην Ελλάδα ο Μάρτιος ήταν αποθαρρυντικός με τις πωλήσεις να υποχωρούν σχεδόν 14%, ενώ βουτιά άνω του 50% έκαναν οι πωήσεις και στην Κύπρο. Στο -20% και η αγορά της Φινλανδίας. Κόντρα στο αρνητικό ρεύμα στάθηκαν αγορές όπως εκείνη της Λιθουνίας με άνοδο της τάξης του 43,8% και η Ρουμανία όπου οι πωλήσεις αυξήθηκαν 20,8%.
Παρά τα άκρως απογοητευτικά στοιχεία για την ευρωπαϊκή αγορά στο σύνολό της οι μετοχές των αυτοκινητοβιομηχανιών επιδίδονται σήμερα σε μίνι ράλι. Η Volskwagen, η οποία αντλεί το 40% των πωήσεών της από την Κίνα, βλέπει τη μετοχή της να ενισχύεται 1,6%. Ανάλογη άνοδο καταγράφει και ο δείκτης του κλάδου, Stoxx Europe 600 Automobiles & Parts Index.
Πάντως μία Κίνα... δεν φέρνει την άνοιξη. Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες καλούνται να ανταποκριθούν στους νέους αυστηρότερους κανόνες για τις εκπομπές ρύπων, που θα τεθούν σε ισχύ την επόμενη χρονιά στην Ε.Ε. Και αυτοί στοιχίζουν. Η VW έχει προειδοποιήσει πως ο κλάδος εάν δεν επιταχύνει για να ανταποκριθεί στους νέους στόχους, θα μπορούσε να έρθει αντιμέτωπος με πρόστιμα από την Ε.Ε. συνολικού ύψους 30 δισ. ευρώ.
naftemporiki.gr