Τη σημασία της συνδεσιμότητας με τις βαλκανικές χώρες, «ώστε η Ελλάδα να αποκτήσει ενδοχώρα και καλύτερη πρόσβαση στην κεντρική και βόρεια Ευρώπη», επεσήμανε από το βήμα του συνεδρίου του Economist ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, ο οποίος στο πλαίσιο αυτό έκανε μνεία στη Συμφωνία των Πρεσπών. «Πώς θα μπορούσαμε να έχουμε κοινό σιδηρόδρομο, όταν δεν είχαμε διμερή συμφωνία;», ανέφερε χαρακτηριστικά, για τις σχέσεις με τη Βόρεια Μακεδονία.
Ο κ. Σπίρτζης ανέφερε ότι η κυβέρνηση έχει εκπονήσει εθνικό στρατηγικό σχέδιο υποδομών και ανέδειξε τον σιδηρόδρομο ως προτεραιότητα. Αναφερόμενος στους αυτοκινητόδρομους, μίλησε για «τσουχτερά διόδια που θα πρέπει να μειωθούν» και άσκησε κριτική στον αρχικό σχεδιασμό της Εγνατίας Οδού: «Ο ελληνικός λαός παρείχε 6-7 δισ. ευρώ για την κατασκευή ενός υπέροχου δρόμου, ο οποίος ωστόσο δεν συνδέεται με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, δεν συνδέεται με κανένα βιομηχανικό ή τουριστικό κέντρο και δεν έχει κάθετες συνδέσεις με τα Βαλκάνια».
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών απευθύνθηκε στην Ε.Ε. λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «θα πρέπει και οι μικρότερες χώρες όπως η Ελλάδα να έχουν ένα κομμάτι της παραγωγής, δεν μπορεί να είναι μόνο χώρες που θα δανείζονται και θα καταναλώνουν».
Ξεχωρίζοντας τα κυριότερα έργα στον τομέα ευθύνης του, αναφέρθηκε:
-Στην αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου
-Στην ολοκλήρωση του εμπορευματικού κέντρο στο Θριάσιο. Σε εξέλιξη βρίσκεται το αντίστοιχο της Θεσσαλονίκης.
-Στη συμφωνία με τη Βόρεια Μακεδονία, καθώς ολοκληρώθηκε το τμήμα της γραμμής Θεσσαλονίκη-Ειδομένη και απομένει το υπόλοιπο μέσα στη Βόρεια Μακεδονία και αργότερα στη Σερβία
Αναφέρθηκε επίσης σε προβλήματα που εξακολουθούν να υπάρχουν, όπως το γεγονός ότι η Εγνατία οδός δεν συνδέεται με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης ή με τουριστικούς προορισμούς και για να διόδια που παραμένουν «τσουχτερά και για τους πολίτες και για την ανάπτυξη» καθώς δεν έχει ολοκληρωθεί το σύστημα ηλεκτρονικού διοδίου.