Ε.Ε.: Νέοι αυστηρότεροι κανόνες προστασίας για ηλεκτρονικές αγορές

Τρίτη, 02 Απριλίου 2019 17:30
UPD:17:31
SHUTTERSTOCK

Σε προσωρινή συμφωνία για ισχυρότερους και καλύτερους κανόνες προστασίας των καταναλωτών, καθώς και για την καλύτερη επιβολή των εν λόγω κανόνων, κατέληξαν σήμερα το Ευρωπαϊκό κοινοβούλιο και το Συμβούλιο, σύμφωνα με ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, οι κυριότερες βελτιώσεις θα αφορούν τη μεγαλύτερη διαφάνεια για τους καταναλωτές κατά την πραγματοποίηση των ηλεκτρονικών αγορών, τις αποτελεσματικότερες κυρώσεις και τους σαφείς κανόνες που πρέπει να ισχύουν ώστε να αντιμετωπιστεί το θέμα της διπλής ποιότητας των προϊόντων . Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότεινε τους νέους κανόνες τον Απρίλιο του περασμένου έτους ως μέρος της νέας συμφωνίας για τους καταναλωτές.

Ο πρώτος αντιπρόεδρος Φρανς Τίμερμανς δήλωσε σχετικά πως «πρόκειται για η προστασία των καταναλωτών μέσω της αύξησης της διαφάνειας και της αυστηρής επιβολής της νομοθεσίας σε περίπτωση εξαπάτησης των καταναλωτών. Μ' αυτή τη νέα συμφωνία οι καταναλωτές θα γνωρίζουν τι αγοράζουν και από ποιον», ενώ από την πλευρά της η Επίτροπος Δικαιοσύνης Βιέρα Γιούροβα σημείωσε ότι «η συμφωνία καταργεί τα διπλά πρότυπα στην ενιαία αγορά. Οι καταναλωτές δεν θα εξαπατώνται πια από διαφορετικά προϊόντα που παρουσιάζονται ως Ταυτόσημα»

Η προσωρινή συμφωνία πρέπει τώρα να εγκριθεί τυπικά τόσο από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο όσο και από το Συμβούλιο.

Τα οφέλη στους καταναλωτές

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής τα οφέλη για τους καταναλωτές θα είναι:

Αποτελεσματικές κυρώσεις για παραβιάσεις της νομοθεσίας της ΕΕ για την προστασία των καταναλωτών: Οι εθνικές αρχές καταναλωτών θα έχουν την εξουσία να επιβάλλουν αποτελεσματικές, αναλογικές και αποτρεπτικές κυρώσεις με συντονισμένο τρόπο. Για τις εκτεταμένες παραβάσεις που πλήττουν τους καταναλωτές σε αρκετά κράτη μέλη της ΕΕ και οι οποίες υπόκεινται σε συντονισμένη εφαρμογή από την ΕΕ, το διαθέσιμο μέγιστο πρόστιμο σε κάθε κράτος μέλος δεν θα είναι μικρότερο από το 4% του ετήσιου κύκλου εργασιών του εμπόρου.

Αντιμετώπιση της διπλής ποιότητας των καταναλωτικών αγαθών: Οι νέοι κανόνες διευκρινίζουν ότι η εμπορία ενός προϊόντος ως όμοιο με το ίδιο προϊόν σε άλλα κράτη μέλη, όταν στην πραγματικότητα τα προϊόντα αυτά έχουν σημαντικά αδικαιολόγητα διαφορετική σύνθεση ή χαρακτηριστικά, θα είναι παραπλανητική πρακτική.

Ενίσχυση των δικαιωμάτων των καταναλωτών στο διαδίκτυο: κατά την αγορά από μια ηλεκτρονική αγορά, οι καταναλωτές θα πρέπει να ενημερώνονται με σαφήνεια σχετικά με το αν αγοράζουν αγαθά ή υπηρεσίες από έναν έμπορο ή από έναν ιδιώτη, επομένως γνωρίζουν ποια προστασία θα επωφεληθούν ένα συμβεί κάτι λάθος. Κατά την αναζήτηση στο διαδίκτυο, οι καταναλωτές θα ενημερώνονται με σαφήνεια όταν ένας έμπορος πληρώνει ένα αποτέλεσμα αναζήτησης. Θα ενημερωθούν επίσης για τις κύριες παραμέτρους που καθορίζουν την κατάταξη των αποτελεσμάτων αναζήτησης.

Μπορείτε να δείτε αναλυτικά τι προβλέπει η συμφωνία εδώ:

naftemporiki.gr

 



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα