Απροσδόκητη επιδείνωση παρουσιάζει τον καταναλωτικό κλίμα στη Γερμανία, με τον δείκτη του GfK για τον Απρίλιο να να υποχωρεί στις 10,4 μονάδες από 10,7, έναντι προσδοκιών για οριακή αύξσηση στις 10,8 μονάδες. Η πτώση του δείκτη αποκαλύπτει ότι οι καταναλωτικές δαπάνες θα μπορούσαν να αποδυναμωθούν το δεύτερο τρίμηνο του έτους, εντείνοντας τις πιέσεις στη μεγαλύτερη ευρωπαϊκή οικονομία.
Με την απασχόληση στη Γερμανία να κινείται σε επίπεδα- ρεκόρ, τους μισθούς να ακολουθούν την ανιούσα, τον πληθωρισμο να είναι ήπιος και το κόστος δανεισμού να παραμένει σε πολύ χαμηλά επίπεδα, υπάρχουν προσδοκίες ότι οι καταναλωτικές δαπάνες θα μπορούσαν να ανακάμψουν αισθητά και να αντικαταστήσουν τις εξαγωγές ως τον σημαντικότερο πυλώνα της οικονομίας ανάπτυξης.
Τα στοιχεία δείχνουν ότι οι καταναλωτές παραμένουν εξαιρετικά επιφυλακτικοί, φοβούμενοι ίσως την έντονη αβεβαιότητα που χαρακτηρίζει εμπορικές αντιπαραθέσεις και γεωπολιτικές εξελίξεις. Παρόλα αυτά δεν αποκλείεται η εσωτερική ζήτηση να είναι ο μόνος ουσιαστικός παράγοντας ανάπτυξης της γερμανικής οικονομίας φέτος, αφού οι παραγγελίες γερμανικών βιομηχανικών αγαθών από το εξωτερικό βρίσκονται σε τροχιά διαρκούς συρρίκνωσης.
naftemporiki.gr