Μέρα γιορτής χαρακτήρισε την σημερινή για την Πάτρα ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Μανώλης Κεφαλογιάννης, ο οποίος έφθασε στην αχαϊκή πρωτεύουσα με υδροπλάνο από τον Πειραιά, για να εγκαινιάσει τη βάση προσθαλάσσωσης και αποθαλάσσωσης των υδροπλάνων, που θα συνδέουν την πόλη με νησιά του Ιονίου. Όπως είπε ο Μ. Κεφαλογιάννης κατά την διάρκεια σύσκεψης στα γραφεία του Οργανισμού Λιμένος Πατρών, «με σύγχρονα μέσα δίνουμε εναλλακτικούς τρόπους μεταφοράς και πλέον οι κάτοικοι των νησιών δεν θα αισθάνονται απομονωμένοι».
Επίσης ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας χαρακτήρισε υψίστης σημασίας τη δρομολόγηση των υδροπλάνων και ανακοίνωσε ότι σύντομα θα αρχίσουν δρομολόγια από τον Πειραιά προς τα νησιά των Κυκλάδων και του βορείου Αιγαίου.
Ο εκπρόσωπος της εταιρείας «Αir Sea Lines» που εκμεταλλεύεται τα υδροπλάνα, τόνισε μεταξύ άλλων στην ομιλία του: «Γνωρίζαμε τις δυσκολίες του εγχειρήματος, αλλά αισθανόμαστε τυχεροί γιατί μας βοήθησαν, τόσο ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, όσο και ο υπουργός Μεταφορών Μιχάλης Λιάπης». «Η Πάτρα πλέον» -πρόσθεσε- «θα συνδέεται αεροπορικά όχι μόνο με τα νησιά του Ιονίου, αλλά και με άλλους προορισμούς, αφού στο μέλλον θα υπάρξει σύνδεση και με νησιά του Αιγαίου, αλλά και με Αθήνα και Θεσσαλονίκη».
Παρών στην σύσκεψη ήταν και ο Καναδός πρέσβης στην Ελλάδα ο οποίος χαρακτήρισε την δρομολόγηση των υδροπλάνων, ως άριστο παράδειγμα ελληνοκαναδικής επιχειρηματικής συνεργασίας.
Tα δρομολόγια των υδροπλάνων από Πάτρα προς Κέρκυρα αναμένεται να ξεκινήσουν την επόμενη εβδομάδα. Όπως έχει προγραμματιστεί τα δρομολόγια θα πραγματοποιούνται δύο φορές την ημέρα, πρωί και μεσημέρι, ενώ μία φορά την εβδομάδα θα υπάρχει πτήση προς τους Παξούς. Επίσης μία πτήση την εβδομάδα προς Κέρκυρα θα γίνεται μέσω των Ιωαννίνων. Η απόσταση Πάτρας - Κέρκυρας, που ακτοπλοϊκώς σήμερα καλύπτεται σε έξι ώρες, με τα υδροπλάνα μειώνεται σε περίπου 40 λεπτά. Το κόστος του εισιτηρίου θα ανέρχεται στα 80 ευρώ. Ο έλεγχος των εισιτηρίων θα γίνεται στο λιμάνι, και από εκεί οι επιβάτες θα μεταφέρονται με λεωφορεία στην πρώτη λεκάνη της Μαρίνας της Πάτρας, απ΄ όπου θα αποθαλασσώνονται τα υδροπλάνα. Αυτό θα ισχύσει προσωρινά, μέχρι δηλαδή ο Οργανισμός Λιμένος Πατρών δημιουργήσει τις μόνιμες εγκαταστάσεις υποδοχής των υδροπλάνων δίπλα από την Μαρίνα.
Ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας ανακοίνωσε ότι στα σχέδια του υπουργείου είναι η δημιουργία πλωτών πάρκινγκ στα λιμάνια του Πειραιά, της Πάτρας και του Ηρακλείου χωρητικότητας περίπου 1000 θέσεων, ενώ ανέφερε ότι φιλοδοξία του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας είναι να μπουν στο Χρηματιστήριο οι Οργανισμοί Λιμένος. Ακόμη τόνισε ότι είναι αναγκαία η συνεργασία των διοικήσεων των λιμανιών με την τοπική και νομαρχιακή αυτοδιοίκηση και συμπλήρωσε πως αφ’ ενός μεν τα λιμάνια πρέπει να είναι ασφαλή και αφ’ ετέρου πρέπει να αποτελούν και χώρους αναψυχής. Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης βουλευτές και εκπρόσωποι φορέων έθεσαν στο Μανώλη Κεφαλογιάννη διάφορα ζητήματα, όπως η πορεία των εργασιών για την κατασκευή του νέου λιμανιού, η αξιοποίηση των εγκαταστάσεων του πρώην εργοστασίου της Πειραϊκής - Πατραϊκής που έχουν αγοραστεί από τον Οργανισμό Λιμένος Πατρών, η χρήση των χώρων του λιμανιού κ.α.