Ακτοπλοΐα - Απελευθέρωση ναύλων και από το λιμάνι του Πειραιά πριν το Πάσχα

Δεν καταργείται η 35ετία για την απόσυρση των πλοίων
Πέμπτη, 23 Μαρτίου 2006 17:39
UPD:17:46

Την απελευθέρωση των ναύλων στην ακτοπλοΐα και για τα πλοία που αναχωρούν από το λιμάνι του Πειραιά, πριν από τις εορτές του Πάσχα, ανακοίνωσε ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, σε συνέντευξη Τύπου. Από την απελευθέρωση εξαιρούνται τα επιδοτούμενα τμήματα της «άγονης γραμμής».

Κριτήρια ακόμη θα είναι ο ανταγωνισμός στις γραμμές που θα πρέπει να εξυπηρετούνται από 2-3 πλοία και το μεταφορικό έργο της κάθε γραμμής που θα καθοριστεί γύρω στις 250 χιλιάδες επιβάτες.

Ο κ. Κεφαλογιάννης εξέφρασε την βεβαιότητα ότι οι τιμές των ναύλων θα καθηλωθούν ή και θα μειωθούν από τον ανταγωνισμό, παρά το γεγονός ότι οι τιμές του πετρελαίου παραμένουν υψηλές, με βάση όπως τόνισε, τα αποτελέσματα που υπήρξαν από απελευθέρωση των ναύλων στα λιμάνια του Λαυρίου, της Ελευσίνας, της Ραφήνας και της Κύμης, καθώς και στο λιμάνι του Πειραιά για τα πλοία που εξυπηρετούν το Βόρειο Αιγαίο.

Ο κ. Κεφαλογιάννης είπε επίσης ότι γίνονται ενέργειες και για το λόγο αυτό επισκέφθηκε τις Βρυξέλλες ο γενικός γραμματέας του ΥΕΝ, κ. Τζωάννος, ώστε να δρομολογηθούν νεότευκτα πλοία στην άγονη γραμμή (νεότευκτα θεωρούνται τα πλοία ηλικίας μέχρι πέντε ετών). Αυτό, όπως είπε, θα γίνει με τις εξαετείς συμβάσεις για την εξυπηρέτηση της άγονης γραμμής, στις οποίες θα υπάρχει όρος να δρομολογούνται νεότευκτα πλοία.

Παράλληλα καταβάλλονται προσπάθειες να επιδοτηθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση το κομμάτι του ξενοδοχειακού εξοπλισμού των πλοίων της άγονης γραμμής.

Όπως τόνισε ο κ. Κεφαλογιάννης, το επόμενο χρονικό διάστημα τέσσερα είναι τα θέματα προτεραιότητας για το ΥΕΝ:

· Της ακτοπλοΐας

· Της λειτουργίας των λιμανιών και ιδιαίτερα του Πειραιά κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού

· Της κρουαζιέρας

· Της ανταγωνιστικότητας της εμπορικής μας ναυτιλίας.

Σε ερώτηση τέλος, για το αν θα καταργηθεί το όριο της 35ετίας για την απόσυρση των πλοίων της ακτοπλοΐας, ο υπουργός δήλωσε πως δεν θα καταργηθεί, σημειώνοντας ότι εκ των πραγμάτων τα πλοία αυτής της ηλικίας δεν μπορούν να έχουν τις προδιαγραφές που έχουν ορισθεί.

«Αν χρειαστεί», πρόσθεσε ο υπουργός Ναυτιλίας, «θα προχωρήσουμε σε προσκλήσεις εκδήλωσης ενδιαφέροντος για δρομολόγηση Ε/Γ πλοίων, ακόμη και σε γραμμές, οι οποίες θεωρούνται προνομιακές, όπως οι γραμμές της Κρήτης, σε εφαρμογή των σχετικών διατάξεων του Νόμου "περί ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών", που ισχύει από το 2001. Για όποιες εταιρείες ενδιαφερθούν, είτε από το εσωτερικό είτε από το εξωτερικό, προϋπόθεση θα είναι να δρομολογήσουν πλοία όμοια ή και καλύτερα από αυτά που είναι σήμερα δρομολογημένα. Επίσης, τα πλοία αυτά θα πρέπει να έχουν συγκεκριμένη σύνθεση προσωπικού, σύμφωνα με την ισχύουσα ελληνική νομοθεσία».

«Σε κάθε περίπτωση θα ελεγχθεί η εφαρμογή των σχετικών διατάξεων και θα επιβάλλονται τα ανώτατα όρια των προβλεπομένων κυρώσεων στους παραβάτες. Είμαστε απόλυτα προετοιμασμένοι για το καλοκαίρι»,τόνισε χαρακτηριστικά ο υπουργός.

Στο πλαίσιο, εξάλλου, της συνέντευξης Τύπου, ο κ. Κεφαλογιάννης παρουσίασε και τη νέα ηγεσία του Λιμενικού Σώματος, τον αρχηγό αντιναύαρχο Λ.Σ. Σιωνίδη Ηλία, τον Α΄ υπαρχηγό υποναύαρχο Λ.Σ. Ρεντζεπέρη Θεόδωρο, τον Β΄ υπαρχηγό υποναυάρχο Λ.Σ. Μπούσιο Αθανάσιο και τον γενικό επιθεωρητή Λ.Σ. υποναυάρχο Λ.Σ. Γαλάνη Παναγιώτη.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα