ΑΝΟΔΟ, έως και 2% σημείωσαν οι μετοχές της Toyota Motor Corp., με αποτέλεσμα η χρηματιστηριακή αξία της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας να ανέλθει στα 23,5 τρισ. γιέν (200,26 δισ. δολ.), υπερβαίνοντας την αντίστοιχη της Wal- Mart Stores Inc. και κατακτώντας την όγδοη θέση μεταξύ των μεγαλύτερων εταιρειών στον κόσμο.
Οι μετοχές της Toyota έκλεισαν σήμερα 1,2% υψηλότερα, στα 6.470 γιέν η μία, μετά την άνοδό τους νωρίτερα στα 6.520 γιέν η μία, στις 2:04 μ.μ. στο Τόκυο. Η χρηματιστηριακή αξία της εταιρείας, με βάση το σημερινό κλείσιμο, ανήλθε στα 198,6 δισ. δολ. έναντι χρηματιστηριακής αξίας της Wal-Mart στα 200,24 δισ. δολ., με βάση το χθεσινό κλείσιμο.
Ο πρόεδρος της αυτοκινητοβιομηχανίας, Katsuaki Watanabe, δαπανά το ποσόν ρεκόρ του 1,4 τρισ. γιέν την τρέχουσα οικονομική χρήση στην έρευνα, αλλά και την κατασκευή νέων εργοστασίων στη Βόρειο Αμερική, την Ευρώπη και την Ασία. Η εταιρεία, ενδέχεται να εμφανίσει κέρδη ρεκόρ για τέταρτο έτος, το δωδεκάμηνο που λήγιε στις 31 Μαρτίου, καθώς περιμένει αύξηση 9% των πωλήσεων, στα 8,85 εκατ. οχήματα το 2006, κατατάσσοντάς την πάνω από την General Motors, ως τη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο.
Η χρηματιστηριακή αξία της General Motors, υποχώρησε χθες στα 12,5 δισ. δολ., μετά την υποχώρηση των μετοχών της κατά 2,6% στα 22,15 δολ. η μία. Η χρηματιστηριακή αξία της Ford, αυξήθηκε στα 15,4 δισ. δολ., με τις μετοχές της να διαπραγματεύονται στα 8,26 δολ. η μία, χθες.
Τα έσοδα των πωλήσεων της Toyota, ενδέχεται να υπερβούν τα 18,6 τρισ. γιέν που ανακοίνωσε το δωδεκάμηνο που έληξε τον Μάρτιο του 2005. Η Toyota, πούλησε περισσότερα αυτοκίνητα το 2003 από όσα πούλησε η Form Motor Co.
Φέτος, η παραγωγή της ενδέχεται να ανέλθει στα 9,06 εκατ. αυτοκίνητα, 10% περισσότερα από το 2005, παρά το ότι η General Motors και η Ford, κλείνουν μονάδες και μειώνουν την παραγωγή τους.
Η Toyota, με ρευστότητα πλέον του 1,5 τρισ. γιέν, ήταν η πρώτη ιαπωνική εταιρεία που εμφάνισε ετήσια κέρδη πλέον του ενός τρισ. γιέν με καθαρά κέρδη 1,7 τρισ. γιέν, πέρυσι.
Το μερίδιο αγοράς της Toyota στις ΗΠΑ αυξήθηκε για 10 συνεχόμενα χρόνια, φθάνοντας το 13,3% το 2005, 1,1% υψηλότερα από το 2004. Το συνολικό μερίδιο αγοράς της GM, της Ford και της DaimlerChrysler, μειώθηκε 2,9%, φθάνοντας στο 55,2% πέρυσι. Η Toyota, κατά πάσα πιθανότητα θα χτίσει περισσότερα εργοστάσια στη Βόρειο Αμερική, καθώς η ζήτηση για τα αυτοκίνητα που κατασκευάζει αυξάνεται ταχύτερα, απ΄ό,τι είχε προγραμματιστεί.
Οι πωλήσεις της Toyota το 2005, αυξήθηκαν 10,1% στα 2,26 εκατ. οχήματα, πάνω από τον στόχο για ετήσια ανάπτυξη 5%, αποσπώντας παράλληλα μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς από την GM και τη Ford.