«Στάση» ΣτΕ για το μετρό

Παράταση για προσφορές στη γραμμή 4 λόγω του καρτέλ στις κατασκευαστικές
Τρίτη, 26 Φεβρουαρίου 2019 21:28
UPD:21:28
INTIME NEWS/ӕͅуTǓ

Από την έντυπη έκδοση 

Της Τέτης Ηγουμενίδη
[email protected]

Η υπόθεση του καρτέλ στις κατασκευαστικές εταιρείες είναι η αιτία της νέας παράτασης που έδωσε η Αττικό Μετρό για την κατάθεση από τις τρεις ενδιαφερόμενες κοινοπραξίες των δεσμευτικών τους προσφορών για το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας, Άλσος Βεΐκου - Γουδή, προϋπολογισμού 1,450 δισ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ).

Η νέα προθεσμία για τις κοινοπραξίες 1. Τέρνα - Vinci - Siemens, 2. J&P Άβαξ - Ghella - Alstom Transport και 3. Άκτωρ - Ansaldo - Hitachi Rail Italy, ορίστηκε για τις 15 Μαρτίου.

Η νέα παράταση (οι προσφορές ήταν να κατατεθούν στις 28 Φεβρουαρίου) δεν δόθηκε έπειτα από αίτημα των διαγωνιζόμενων. Την όρισε η Αττικό Μετρό (η εταιρεία που κατασκευάζει το μετρό) προκειμένου να δημοσιοποιηθεί απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ), με την οποία αναστέλλεται προγενέστερη απόφαση της Αρχής Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ), που έδινε το πράσινο φως για την ανάθεση του έργου Άκτιο - Αμβρακία στην κοινοπραξία Άκτωρ - Τέρνα, ως προσωρινό μειοδότη.

Το σημείο-κλειδί που αφορά ευρύτερα την ανάθεση των έργων, είναι ότι η προσφυγή που κατατέθηκε από τον δεύτερο μειοδότη του έργου Άκτιο - Αμβρακία, την ιταλική GD Infrastrutture, επικαλούνταν ως λόγους αναστολής, μεταξύ άλλων, ότι οι Άκτωρ και Τέρνα ήταν από τις εταιρείες που συμμετείχαν σε πρακτικές στρέβλωσης του ανταγωνισμού. Και, σύμφωνα με την άποψή τους, που μένει να δούμε πώς την κρίνει το ΣτΕ, δεν έχουν λάβει κανένα μέτρο ενίσχυσης του κανονιστικού πλαισίου λειτουργίας τους ώστε να διασφαλιστεί η μη επανάληψη τέτοιων πρακτικών και στο μέλλον.

Υπενθυμίζεται ότι όλες οι μεγάλες ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες, οι οποίες είναι και μέλη των κοινοπραξιών που διεκδικούν το μετρό, μπήκαν στη διαδικασία της διευθέτησης για την υπόθεση του καρτέλ. Με άλλα λόγια, η Αττικό Μετρό αναμένει το σκεπτικό του ΣτΕ, καθώς το πιθανότερο είναι ότι δημιουργείται σημαντικό νομικό προηγούμενο, βάσει του οποίου οι αναθέτουσες αρχές των έργων θα πρέπει να ζητούν από τις εταιρείες που συμμετείχαν στη διαδικασία διευθέτησης της Επιτροπής Ανταγωνισμού επιπλέον στοιχεία για τα μέτρα αυτοκάθαρσης που έχουν λάβει. Βάσει του σχετικού νόμου για τις δημόσιες συμβάσεις, τέτοια μέτρα αφορούν την υιοθέτηση κανονισμών λειτουργίας που να αποτρέπουν την εμφάνιση ανάλογων φαινομένων στο μέλλον. Ακόμη, κρίσιμος παράγοντας θεωρείται η απομάκρυνση των στελεχών που ενεπλάκησαν στο καρτέλ από θέσεις ευθύνης.  
 



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα