Ε.Ε. - Τέλος στη δελεαστική διαφήμιση για ανθυγιεινά προϊόντα διατροφής

Δευτέρα, 03 Απριλίου 2006 20:48

«Η διαφήμιση δεν πρέπει να προσβάλλει ηθικά ή σωματικά τους ανηλίκους. Ιδιαίτερα η τηλεοπτική διαφήμιση δεν πρέπει να παρακινεί ευθέως τους ανηλίκους στην αγορά προϊόντος, εκμεταλλευόμενη την απειρία και την ευπιστία τους, ούτε να τους παρακινεί ευθέως να πείσουν τους γονείς τους ή τρίτους να αγοράσουν τα διαφημιζόμενα προϊόντα», ανέφερε μεταξύ άλλων στην απάντησή του σε ερώτηση του ευρωβουλευτή της ΝΔ, Μανώλη Μαυρομμάτη, ο υπεύθυνος για θέματα υγείας και προστασίας των καταναλωτών Επίτροπος, Μάρκος Κυπριανού.

Η Ευρωπαϊκή Ενωση έχει ρυθμίσει νομοθετικά τις δραστηριότητες της διαφήμισης οι οποίες μπορούν να επηρεάσουν τη συμπεριφορά των παιδιών, καλύπτοντας επίσης τα τρόφιμα.

Η οδηγία για τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές, που εκδόθηκε το 2005, περιλαμβάνει ανάλογες διατάξεις. Η οδηγία αυτή θα διευρύνει την προστασία των ευάλωτων ομάδων καταναλωτών, απαγορεύοντας άμεσα την πιεστική πρόσκληση προς τα παιδιά να αγοράσουν ή να πείσουν τους γονείς τους ή άλλα ενήλικα άτομα να τους αγοράσουν διαφημιζόμενα προϊόντα.

«Η Ευρωπαϊκή Πλατφόρμα για τη διατροφή, τη σωματική άσκηση και την υγεία, για παράδειγμα, προορίζεται να καθιερώσει μη κανονιστικά μέτρα και σταθερή ανάληψη υποχρεώσεων εκ μέρους της βιομηχανίας. Η Κομισιόν αναμένει ότι αυτές οι υποχρεώσεις θα περιλαμβάνουν και ορισμένες δεσμεύσεις σχετικά με τη διαφήμιση που απευθύνεται στα παιδιά. Παράλληλα, η Επιτροπή έχει ενισχύσει το διάλογό της με τη βιομηχανία και άλλους παράγοντες για την εκτίμηση του τρόπου με τον οποίο μπορούν να βελτιωθούν περαιτέρω τα μέτρα αυτορρύθμισης της διαφήμισης», ανέφερε ο κ. Κυπριανού. Τέλος, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή διαβεβαίωσε τον Ελληνα ευρωβουλευτή ότι εάν τα κράτη μέλη δε συμμορφωθούν, δεν θα διστάσει να προτείνει κατάλληλα ρυθμιστικά μέτρα.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα