Για όλες τις ναυτιλιακές εταιρείες ο φόρος 10% επί των μερισμάτων

Η Ακτή Μιαούλη βλέπει 100% συμμετοχή έως την υπογραφή του «συνυποσχετικού»
Τετάρτη, 20 Φεβρουαρίου 2019 10:26
UPD:10:26

Από την έντυπη έκδοση

Του Λάμπρου Καραγεώργου
[email protected]

Το σύνολο των ναυτιλιακών εταιρειών που διαχειρίζονται πλοία και έχουν έδρα την Ελλάδα θα συμμετάσχει στη νέα οικειοθελή εισφορά της ελληνόκτητης ναυτιλίας που αφορά την επιβολή φόρου 10% στα εισαγόμενα μερίσματα των φυσικών προσώπων. Χθες ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Φώτης Κουβέλης, με δηλώσεις του αποκάλυψε ότι μέχρι στιγμής συμμετέχει στην οικειοθελή εισφορά το 95% της χωρητικότητας του στόλου της ποντοπόρου ναυτιλίας που έχει ως έδρα διαχείρισης τη χώρα μας. Ωστόσο, πηγές της Ακτής Μιαούλη εκτιμούν ότι μέχρι το τέλος του μήνα, που θα ολοκληρωθούν οι σχετικές διαδικασίες και θα υπογραφεί το νέο «συνυποσχετικό» με την πολιτεία, θα συμμετάσχει σχεδόν το 100% του υπό διαχείριση στόλου της ποντοπόρου ναυτιλίας.

Στην παρούσα φάση, η πρωτοβουλία εθελοντικής υποστήριξης της εθνικής οικονομίας της χώρας μας από την ελληνική εφοπλιστική κοινότητα αποφασίστηκε να διενεργηθεί διά της καταβολής σταθερού ποσοστού 10% επί των εισαγόμενων ναυτιλιακών μερισμάτων των φυσικών προσώπων, για αόριστη χρονική διάρκεια, δήλωσε χθες ο υπουργός Ναυτιλίας Φώτης Κουβέλης και πρόσθεσε: «Σύμφωνα με τα στοιχεία της αρμόδιας Διεύθυνσης Ποντοπόρου Ναυτιλίας του ΥΝΑΝΠ, ο αριθμός των πλοίων που συμμετέχουν, μέχρι σήμερα, στη νέα διαδικασία "Οικειοθελούς Παροχής" ανέρχεται σε υψηλό ποσοστό του διαχειριζόμενου στόλου της ποντοπόρου ναυτιλίας με τη δηλωθείσα χωρητικότητα να φτάνει στο 95% της χωρητικότητας της ποντοπόρου ναυτιλίας».

Παράλληλα, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, χαιρετίζοντας την ενεργό συμμετοχή της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας στη διαδικασία της οικειοθελούς παροχής, επεσήμανε ότι «η ναυτιλία των Ελλήνων, με το μεγάλο αριθμό εγκατεστημένων γραφείων διαχείρισης πλοίων και τη μεγαλύτερη χωρητικότητα διαχειριζόμενου στόλου, έχει καταστήσει τη χώρα μας ένα από τα σημαντικότερα κέντρα πλοιοδιαχείρισης παγκοσμίως».

Υπογράμμισε ακόμη ότι η ναυτιλία των Ελλήνων αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα εξωστρέφειας και συνέχισε για το έτος 2018 να εκπροσωπεί άνω του 20% σε dwt της παγκόσμιας χωρητικότητας και πλέον του 51% της ναυτιλίας της Ε.Ε. Η σύνδεση της ναυτιλίας με την οικονομία και την απασχόληση αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι και γνώμονα της κοινωνικά δίκαιης ανάπτυξης που προωθεί η ελληνική κυβέρνηση στο πλαίσιο της ανάκαμψης της εθνικής οικονομίας, τόνισε ο κ. Κουβέλης και υπογράμμισε ότι «η ελληνική ναυτιλία αποτελώντας έναν από τους σημαντικότερους τομείς της εθνικής οικονομίας, συνεισφέρει πάνω από 9% στο Ακαθάριστο Εθνικό Προϊόν (ΑΕΠ) διά της καταβολής φόρου χωρητικότητας (tonnage tax) στα ελληνικά και στα διαχειριζόμενα από την Ελλάδα πλοία, αλλά κυρίως διά της εισαγωγής ναυτιλιακού συναλλάγματος που διοχετεύεται πολύπλευρα στην οικονομία».

Η σχεδόν καθολική συμμετοχή της ναυτιλιακής κοινότητας στη νέα οικειοθελή παροχή, πέραν από τα αυτονόητα δημοσιονομικά οφέλη, επιβεβαιώνει ότι η δημιουργική Ελλάδα είναι παρούσα στην προσπάθεια κεφαλαιοποίησης της αναπτυξιακής πορείας της χώρας μας. Το γεγονός αυτό δίνει ελπίδα, δημιουργεί κλίμα εμπιστοσύνης, αλληλεγγύης και κατανόησης για την αντιμετώπιση της σημερινής κατάστασης, κατέληξε στη δήλωσή του ο κ. Κουβέλης.

Επισημαίνεται ότι το πρώτο συνυποσχετικό μεταξύ ελληνικής κυβέρνησης και ελληνικής εφοπλιστικής κοινότητας υπεγράφη στις 18 Ιουλίου 2013 από τον τότε πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά και τον πρόεδρο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θεόδωρο Βενιάμη και προέβλεπε την εθελοντική συμμετοχή στα δημόσια οικονομικά με τον διπλασιασμό του φόρου χωρητικότητας που κατέβαλε η κάθε πλοιοκτήτρια εταιρεία. Ένα παράρτημα αυτού υπεγράφη στις 31 Ιουλίου 2014 και ένα νέο συνυποσχετικό υπεγράφη τον Ιούνιο του 2017 μεταξύ του σημερινού πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα και του προέδρου της ΕΕΕ κ. Βενιάμη, με την οποία η συνεισφορά της ναυτιλίας στα δημόσια οικονομικά επεκτείνονταν μέχρι και το 2018.

Στα συνυποσχετικά συμμετέχει πάνω από το 90% της ναυτιλιακής κοινότητας. Η λύση της «εθελοντικής συνεισφοράς» που επελέγη εξασφάλισε τόσο την αυξημένη συνεισφορά της ναυτιλίας στην εθνική οικονομία στην περίοδο της κρίσης, ενώ διαφύλαξε και το ιδιαίτερο θεσμικό πλαίσιο του νόμου 27/1975 ως ισχύει, το ειδικό νομοθετικό καθεστώς του άρθρου 13 του ν.δ. 2687/1953 και οι εκδιδόμενες βάσει αυτού εγκριτικές πράξεις, καθώς και η κοινή σχετική νομοθεσία, υπό το φως των παραγράφων 1 και 2 του άρθρου 107 του Συντάγματος.

Στο πλαίσιο της ενίσχυσης της προσφοράς της ναυτιλιακής κοινότητας, παράλληλα με την οικειοθελή εισφορά επεκτάθηκε το σύστημα tonnage tax και στις πλοιοκτήτριες πλοίων υπό ξένη σημαία, ενώ εκλήθησαν οι πλοιοκτήτες και στην καταβολή 10% εισφοράς αλληλεγγύης.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα