Πρόστιμα συνολικού ύψους 404.600 ευρώ επέβαλε το 2018 η γενική γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, είτε κατόπιν εκτεταμένης αυτεπάγγελτης έρευνας, είτε κατόπιν καταγγελιών καταναλωτών και εισήγησης της αρμόδιας Διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή.
Τα πρόστιμα αφορούσαν παραβάσεις της νομοθεσίας για την προστασία των καταναλωτών και συγκεκριμένα για τους γενικούς όρους συναλλαγών, τις συμβάσεις εκτός εμπορικού καταστήματος, την εμπορία από απόσταση προϊόντων και υπηρεσιών, τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές, τις εγγυήσεις, την λειτουργία των εταιρειών ενημέρωσης οφειλετών, ειδικότερων τραπεζικών και ασφαλιστικών θεμάτων, κλπ.
Ειδικότερα, επιβλήθηκαν:
-Πρόστιμα συνολικού ύψους 277.500 ευρώ σε εταιρείες ενημέρωσης οφειλετών και χρηματοπιστωτικά ιδρύματα αναφορικά με την συχνότητα όχλησης των οφειλετών, τη μη ταυτοποίησή τους, την όχλησή τους στην εργασία και με περιπτώσεις που οι οφειλές τους βρίσκονται σε ρύθμιση ή διακανονισμό.
-Πρόστιμα συνολικού ύψους 85.500 ευρώ σε επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου και ηλεκτρονικά καταστήματα, για μη εκπλήρωση της εγγύησης, για είσπραξη ποσών για αγορά αγαθών τα οποία δεν παραδόθηκαν, για μη αναγνώριση του δικαιώματος της αναιτιολόγητης υπαναχώρησης στην εξ αποστάσεως σύμβαση εντός της ορισμένης χρονικής προθεσμίας των 14 ημερών, για την παραπλάνηση των καταναλωτών σχετικά με την τιμή και την διαθεσιμότητα αγαθού, για την παραπλάνηση των καταναλωτών σε σχέση με τα δικαιώματά τους από την νόμιμη εγγύηση και τις υποχρεώσεις του προμηθευτή ηλεκτρονικού καταστήματος, για δημιουργία αναληθούς εντύπωσης ως προς την ταυτότητα του προμηθευτή, για παροχή εσφαλμένων πληροφοριών ως προς τα χαρακτηριστικά του αγαθού και για μη επιστροφή των χρημάτων που κατέβαλε ο καταναλωτής μετά από ακύρωση σύμβασης αγοράς αγαθού εξ αποστάσεως.
-Πρόστιμο ύψους 39.600 ευρώ σε ινστιτούτο αισθητικής, επειδή δεν κατήρτισε έντυπες συμβάσεις παροχής υπηρεσιών με τους καταναλωτές και δεν επέστρεψε τα αχρεωστήτως εισπραχθέντα ποσά.
-Πρόστιμο ύψους 2.000 ευρώ σε χρηματοπιστωτικό ίδρυμα, επειδή δεν χορήγησε σε οφειλέτη, εντός του προβλεπόμενου χρονικού ορίου, την αναλυτική κατάσταση οφειλών του, προκειμένου να την καταθέσει στο αρμόδιο Ειρηνοδικείο.
-Επιπλέον η Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή επέβαλε εννέα διοικητικές κυρώσεις σύστασης για συμμόρφωση επιχειρήσεων με την νομοθεσία για την προστασία του καταναλωτή.
Υπενθυμίζεται ότι η γραμμή καταναλωτή 1520 υποδέχεται τις καταγγελίες των καταναλωτών και παρέχει συμβουλές για τις συναλλαγές τους με τις επιχειρήσεις.