ΥΠΑΝ: Φθηνότερη κατά 20% - 22% η βενζίνη σε σχέση με το μέσο όρο στους «15»

Δήλωση Σιούφα για τις τιμές στα καύσιμα
Δευτέρα, 10 Απριλίου 2006 20:14

«Στην περίοδο Ιανουαρίου 2004 - Μαρτίου 2006, η αύξηση της τιμής του πετρελαίου (brent) αυξήθηκε κατά 116,1% και η διεθνής τιμή της βενζίνης κατά 114,1%. Στην ίδια περίοδο στη χώρα μας η τιμή της βενζίνης, που καταβάλει ο καταναλωτής, αυξήθηκε κατά 35,16%, ποσοστό που ισοδυναμεί στο 30% της διεθνούς τιμής του πετρελαίου και της βενζίνης.

Το Μάρτιο του 2006, οι διεθνείς τιμές τόσο του πετρελαίου (brent) όσο και της βενζίνης αυξήθηκαν κατά 5,75% και 13,3% αντίστοιχα.

Ολη αυτή την περίοδο των 27 μηνών, ο Ελληνας καταναλωτής σταθερά κατέβαλε για την αγορά ενός λίτρου βενζίνης τιμή χαμηλότερη κατά 20% - 22% του μέσου όρου της τελικής τιμής που διαμορφωνόταν στην Ευρώπη των «15».

Οσον αφορά στην επιχειρηματολογία που διατυπώνεται ότι δήθεν υπάρχει επιδείνωση στη τιμή της αμόλυβδης βενζίνης προ φόρου, έχω να παρατηρήσω ότι:

- Στη χώρα μας, σε όλο το διάστημα του 2005 η τιμή της αμόλυβδης προ φόρου κυμαινόταν από την τρίτη έως και την ενδέκατη θέση στην Ε.Ε. των «15».

- Σε μέσα επίπεδα, η τιμή της αμόλυβδης σε σχέση με το μέσο όρο της Ε.Ε. των «15» που ανερχόταν σε 107 (με βάση το 100 του μέσου όρου) το 2003 μειώθηκε σε 105 το 2005. Επισημαίνεται ότι στην περίοδο 2001-2003 η τιμή προ φόρου της βενζίνης αυξήθηκε στη χώρα μας κατά 7% περισσότερο από ότι των χωρών της Ε.Ε. των 15.

Οσον αφορά στη διαμόρφωση των τιμών στα τρέχοντα επίπεδα θα υπενθυμίσω σε όσους μονίμως το αγνοούν ότι:

- Οι τιμές ex factory των διυλιστηρίων διαμορφώνονται κατά πάγιο τρόπο εδώ και πολλά χρόνια και στηρίζεται στη διεθνή χρηματιστηριακή τιμή της βενζίνης, σύμφωνα με το PLATTS.

- Στη χώρα μας, ο ειδικός φόρος κατανάλωσης καυσίμων και στη βενζίνη και στα λοιπά πετρελαιοειδή, παραμένει στα χαμηλότερα επίπεδα ανάμεσα σε όλες τις χώρες της Ε.Ε. (των 25) και στο ελάχιστο δυνατό επίπεδο που μας επιτρέπεται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Ανάπτυξης, και της Διεύθυνσης Μελετών των ΕΛΛ.ΠΕ Α.Ε., το 2005 και το 2006 μέχρι σήμερα, το συνολικό μεικτό περιθώριο κέρδους των εταιρειών εμπορίας και των πρατηρίων, ως ποσοστό στο σύνολο της λιανικής τιμής, εμφανίζει σταθερή μείωση κατά 2 ποσοστιαίες μονάδες, ετησίως. Ετσι, από 15% της λιανικής τιμής της αμόλυβδης βενζίνης που ήταν το 2004 μειώθηκε στο 13% το 2005 και σήμερα κινείται στα επίπεδα του 12,6%».



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα