Η Porsche AG η πιο κερδοφόρα αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, πείστηκε ότι η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ), θα οδηγήσει υψηλότερα τα βασικά επιτόκια δανεισμού, με αποτέλεσμα να πουλήσει ομόλογα σε ευρώ τον Ιανουάριο αξίας 2,5 δισ. δολ., περίπου 18 μήνες πριν χρειαστεί τα χρήματα.
«Εξοικονομήσαμε σίγουρα τουλάχιστον 30 με 40 μονάδες βάσης», είπε Henrik Haenche, επικεφαλής του οικονομικού τμήματος της εταιρείας, ο οποίος διαχειρίστηκε την πώληση των ομολόγων δεκαετούς διάρκειας, ύψους 2 δισ. ευρώ. Με τις τρέχουσες τιμές ετησίως η απόδοση είναι 8 εκατ. ευρώ, συμπλήρωσε. Η στιγμή που έγινε ήταν η σωστή.
Τώρα, κάθε εταιρεία στην Ευρώπη, από την BAA Plc έως την Volkswagen AG, κάνει το ίδιο, για να αποφύγει την καταβολή υψηλότερων επιτοκίων στην αγορά ομολόγων. Συνολικά 35 εταιρείες, πούλησαν 29 δισ. δολ. μέχρι στιγμής το 2006, τα περισσότερα μέσα σε πέντε χρόνια. Οι πωλήσεις αναρριχήθηκαν 28% σε σύγκριση με πέρυσι, μετά την αύξηση των βασικών επιτοκίων δανεισμού από την ΕΚΤ, για πρώτη φορά από το 2000.
Οι αποδόσεις των ευρωπαϊκών ομολόγων αυξήθηκαν 54 μονάδες βάσης, σημειώνοντας τη μεγαλύτερη άνοδο τουλάχιστον από το 1997 και 4,18% κατά μέσον όρο, σύμφωνα με τα στοιχεία της Merrill Lynch & Co.
Η Porsche βιάστηκε να πουλήσει ομόλογα για να αξιοποιήσει το πλεονέκτημα των χαμηλών επιτοκίων, σύμφωνα με ανακοίνωσή της στις 4 Ιανουαρίου. Τα ευρωπαϊκά ομόλογα εταιρειών απέδωσαν κατά μέσον όρο 4,90% από το 1995, υψηλότερα κατά περίπου 3/ 4 τη ς μονάδας απ΄ό,τι σήμερα, σύμφωνα με την Merrill.
H Porsche, πούλησε 1 δισ. ευρώ των ομολόγων 3,875% που λήγουν τον Φεβρουάριο του 2016, στην πρώτη προσφορά της σε ευρώ για περίπου τέσσερα χρόνια. Μέρος αυτού του ποσού θα χρησιμοποιηθεί για την πληρωμή 300 εκατ. ευρώ του χρέους 5,25% που λήγει τον Ιούνιο του 2007.
Την τελευταία φορά που η ΕΚΤ άρχισε να αυξάνει τα επιτόκια, τον Νοέμβριο του 1999, οι αποδόσεις των ομολόγων των ευρωπαϊκών εταιρειών, αναρριχήθηκαν 88 μονάδες βάσης κατά μέσον όρο στο 6,34% σε λιγότερο από ένα έτος.