DaimlerChrysler: Αίτημα των μετόχων να κλείσει το Smart

Θα αντιμετωπίσει η διοίκηση κατά την αυριανή γενική συνέλευση
Τρίτη, 11 Απριλίου 2006 13:36

ΠΙΕΣΗ θα ασκήσουν οι μέτοχοι της DaimlerChrysler AG στον ανώτατο εκτελεστικό της διευθυντή, Dieter Zetsche να κλείσει το μη κερδοφόρο σκέλος των μικρών αυτοκινήτων Smart, κατά τη διάρκεια της ετήσιας γενικής τακτικής συνέλευσης των μετόχων, που θα γίνει αυτήν την εβδομάδα.

«Πολλοί είναι αυτοί που θέλουν να δουν το κλείσιμο του Smart», ανέφερε ο Andreas Dittmer, ο οποίος διαχειρίζεται 3 δισ. δολ. σε μετοχές με την Apo Asset Management, στο Ντίσελντορφ, συμπεριλαμβανομένων και μετοχών της πέμπτης σε μέγεθος αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο, συμπληρώνοντας: «Αυτό είναι το τελευταίο θέμα στην αναδιοργάνωση της Daimler».

Ο Zetsche, 52 ετών, αντικατέστησε τον Juergen Schrempp στη θέση του επικεφαλής της πέμπτης σε μέγεθος αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο τον Ιανουάριο. Από τότε, έχει ανακοινώσει τη μείωση 15.000 θέσεων εργασίας και τη μεταφορά των κεντρικών γραφείων της εταιρείας από την Στουτγάρδη, στο άλλο σημείο της πόλης, σε ένα εργοστάσιο. Επίσης η Daimler έχει ανακοινώσει την πώληση μεριδίου στην Airbus, αξίας 2 δισ. ευρώ στην ιδιοκτήτριά της, European Aeronautic, Defence & Space Co. και να τεθεί τέλος στην παραγωγή του Smart με τέσσερις πόρτες, για τη μείωση του κόστους.

Η DaimlerChrysler, της οποίας οι μετοχές έχουν υποχωρήσει 28% από το 1998 που δημιουργήθηκε η εταιρεία μετά από συγχώνευση, θα πραγματοποιήσει αύριο την όγδοη ετήσια γενική τακτική συνέλευση των μετόχων της στο Βερολίνο. Η αυτοκινητοβιομηχανία περιμένει στη συνέλευση να συμμετάσχουν περίπου 8.400 άνθρωποι, ο ίδιος ο αριθμός που συμμετείχε και πέρυσι, σύμφωνα με τον εκπρόσωπο της εταιρείας, Thomas Froehlich. Ο Ζetsche δεν ήταν διαθέσιμος για να κάνει κάποιο σχόλιο πριν από τη γενική συνέλευση, σύμφωνα με τον Froehlich. περυσινή γενική συνέλευση διήρκεσε πλέον των 12 ωρών.

Τα καθαρά κέρδη της εταιρείας σημείωσαν πέρυσι αύξηση 15%, φθάνοντας στα 2,85 δισ. ευρώ και τα έσοδα σημείωσαν αύξηση 5,4%, φθάνοντας στα 148,8 δισ. ευρώ. Η εταιρεία θα ζητήσει από τους μετόχους να εγκρίνουν τη διανομή μερίσματος 1,50 ευρώ ανά μετοχή, αμετάβλητο από τη χρήση του 2004.

Επίσης η διοίκηση θα ζητήσει από τους μετόχους την παραχώρηση του δικαιώματος για την αγορά περίπου 10% ιδίων μετοχών και την εκλογή του Manfred Bischoff, προέδρου του συμβουλευτικού οργάνου της EADS και πρώην διευθυντή της DaimlerChrysler, στη θέση του Robert Lanigan.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα