Από την έντυπη έκδοση
Της Σοφίας Εμμανουήλ
[email protected]
Επέκταση σε δύο νέα πολυκαταστήματα φέρεται να σχεδιάζει το 2019 η Αττικά Πολυκαταστήματα, οι οικονομικές επιδόσεις της οποίας συνέχισαν το 2018 το ανοδικό σερί, με ώθηση κυρίως από την αυξημένη επισκεψιμότητα ξένων καταναλωτών, αφού οι πωλήσεις tax free (με μερίδιο 11% στις συνολικές πωλήσεις) αυξήθηκαν 15% σε αντίθεση με τη «στασιμότητα» των πωλήσεων σε Έλληνες καταναλωτές, που παραμένουν συντηρητικοί.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η εταιρεία σχεδιάζει να επενδύσει σε δύο νέα σημεία πώλησης ενισχύοντας κατά 30% ή 15.000 τ.μ. τους χώρους πώλησης που διαθέτει σε υφιστάμενα πολυκαταστήματα (περί τα 50.000 τ.μ.). Το μεν πρώτο αφορά εκμετάλλευση νέου χώρου και το δε δεύτερο ακίνητο που σήμερα έχει εμπορική χρήση από άλλο λιανέμπορο, ενώ στο μικροσκόπιο είναι οι περιοχές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Η επέκταση αποτελεί συνέχεια των επενδύσεων ανακαίνισης του attica στο City Link που ολοκληρώνεται τον προσεχή Απρίλιο (στα 4,5 - 5 εκατ. ευρώ) και της μετάβασης σε σύστημα SAP.
Το 2019 θα είναι μια κομβική χρονιά για την Αττικά Πολυκαταστήματα και για τον επιπλέον λόγο ότι αναμένεται να τελεσφορήσουν οι διαπραγματεύσεις με υποψήφιους επενδυτές για το μερίδιο (35,7% του μετοχικού κεφαλαίου) που μέχρι πρότινος ήλεγχε η Folli Follie και το οποίο σήμερα έχει περάσει εν μέρει (10,5%) στους βασικούς μετόχους της Αττικά Πολυκαταστήματα και εν μέρει (25,2%) στην Εθνική Τράπεζα, που λειτούργησε ως επισπεύδων κατά τον πλειστηριασμό των μετοχών (οι οποίες υπενθυμίζεται ότι είχαν περιέλθει στον έλεγχο των τραπεζών ως εξασφάλιση για δάνεια που είχαν δώσει στην εισηγμένη εταιρεία).
Οι διαπραγματεύσεις της Αττικά Πολυκαταστήματα με υποψήφιους επενδυτές θα λάβουν πιο επίσημη μορφή στο εξής, καθώς πλέον είναι διαθέσιμα τα οικονομικά στοιχεία για τη χρήση 2018, απαραίτητα για την αποτύπωση της χρηματοοικονομικής εικόνας της εταιρείας.
Επένδυση σε νέα κανάλια
Στους στόχους της εταιρείας για το 2019 περιλαμβάνεται επίσης η περαιτέρω ανάπτυξη του e-shop, το οποίο σήμερα αφορά αποκλειστικά τα καλλυντικά προϊόντα. Η διοίκηση φέρεται να επιδιώκει μέσω αυτής της επένδυσης (περί τα τέλη του έτους) να αναπτύξει τις πωλήσεις της με στόχο αυτό το κανάλι να φτάσει το 10% του τζίρου που γίνεται στα φυσικά καταστήματα ή περίπου 20 εκατ. ευρώ. Ταυτόχρονα γίνονται κινήσεις για να ενισχυθεί το χαρτοφυλάκιο μαρκών, στο πλαίσιο του joint venture που έχει αναπτυχθεί με τον επιχειρηματία Αλέξανδρο Στράτο, στο οποίο έχει προσαρτηθεί η Scotch & Soda, εμπορικό σήμα που ανήκε προηγουμένως στο χαρτοφυλάκιο της Folli Follie. Στόχος είναι η εν λόγω δραστηριότητα να φέρει πωλήσεις 10 εκατ. ευρώ το 2019, πρώτη χρήση λειτουργίας της.
Τα οικονομικά μεγέθη
Τα έσοδα της εταιρείας το 2018 ανήλθαν σε 197 εκατ. ευρώ από περίπου 180 εκατ. ευρώ το 2017, με το tax free να πριμοδοτεί κυρίως τα πολυκαταστήματα σε City Link και Mediterranean Cosmos. Η διοίκηση επιβεβαίωσε τις προβλέψεις της, καθώς η αύξηση διαμορφώνεται γύρω στο 9,5% από 4% που ήταν η αρχική εκτίμηση, με την αύξηση στα καταστήματα να κυμαίνεται κατά μέσον όρο πάνω από 2%. Ας σημειωθεί ότι στον κύκλο εργασιών περιλαμβάνονται πέραν των εσόδων από την αλυσίδα των πολυκαταστημάτων -ήτοι 188 εκατ. ευρώ- και τα έσοδα από τη θυγατρική Cosmobrands, περίπου 9 εκατ. ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι η τελευταία αναπτύσσει τα carelab, shop in shop με ένα ευρύ χαρτοφυλάκιο μαρκών καλλυντικών, καθώς και τις πωλήσεις στο e-shop, το attica beauty, οι οποίες ξεπέρασαν την περασμένη χρονιά τα 3,2 εκατ. ευρώ. Επιπλέον, η εταιρεία διατήρησε την κερδοφορία της σε υψηλά επίπεδα, με αύξηση των EBITDA σε ποσοστό 11% ή 18 εκατ. ευρώ, με αντίστοιχη αύξηση της κερδοφορίας μετά από αποσβέσεις στα 15 εκατ. ευρώ.