ΣΤΟ στάδιο των διαπραγματεύσεων για την εξαγορά του σκέλους της Carrefour SA στη Ν. Κορέα, βρίσκεται η μεγαλύτερη διαχειρίστρια πολυκαταστημάτων της Ν. Κορέας, Lotte Shopping Co., προκειμένου να προσθέσει καταστήματα που εμπορεύονται φθηνά προϊόντα στην τρίτη σε μέγεθος οικονομία της Ασίας.
Η εταιρεία συγκαταλέγεται στους πλειοδότες που επελέγησαν από την Carrefour με έδρα στο Παρίσι, για να συμμετάσχουν στις διαπραγματεύσεις της εξαγοράς, σύμφωνα με σημερινή της ανακοίνωση προς το Χρηματιστήριο της Ν. Κορέας. Η εταιρεία λιανικής πώλησης ενδυμάτων, E- Land Co., η Samsung Tesco και η Shinsegae Co., έχουν σκεφθεί κατά το παρελθόν να κάνουν προσφορά για το σκέλος της εταιρείας, που αριθμεί 32 καταστήματα.
Η εμπιστοσύνη των καταναλωτών στη Ν. Κορέα, αυξήθηκε στα υψηλότερα επίπεδα τεσσάρων ετών το πρώτο τρίμηνο, αυξάνοντας τις φθηνές αγορές που διπλασιάστηκαν τα πέντε τελευταία χρόνια στα 22 δισ. δολάρια. Ο ανώτατος εκτελεστικός διευθυντής της Carrefour, Jose Luis Duran είπε πέρυσι ότι η έξοδος της εταιρείας από την αγορά της Ιαπωνίας, θα είναι η τελευταία της αποχώρηση από την Ασία.
Η Lotte, με έδρα τη Σεούλ, άντλησε 3,7 δισ. δολ. για επέκταση τον Ιανουάριο κατά τη μεγαλύτερη δημόσια εγγραφή της Ν. Κορέας. Οι δαπάνες από τους ιδιώτες, όπως προβλέπει η κυβέρνηση, θα τροφοδοτήσουν την οικονομική ανάπτυξη με τον ταχύτερο ρυθμό μέσα σε τέσσερα χρόνια το 2006.
Ο εκπρόσωπος της Samsung Tesco, Seol Do Won αρνήθηκε να σχολιάσει το θέμα.
Η Carrefour εξέρχεται μια δεκαετία μετά τη δημιουργία του πρώτου της καταστήματος στη Ν. Κορέα, καθώς υστερεί της Shinsegae, της διαχειρίστριας των καταστημάτων με το σήμα E-Mart, Samsung Tesco και Lotte. Η Carrefour επιδιώκει μακροπρόθεσμες λύσεις για τις δραστηριότητές της στη Ν. Κορέα, σύμφωνα με σχετική της ανακοίνωση στις 4 Απριλίου.
Πέρυσι, η γαλλική εταιρεία πούλησε τις δραστηριότητές της στην Ιαπωνία και το Μεξικό, για να επικεντρώσει το ενδιαφέρον της σε πιο κερδοφόρα σκέλη της, σε άλλες χώρες.
Τα καθαρά κέρδη της Carrefour στη Ν. Κορέα, μειώθηκαν πέρυσι 57%, στα 6,86 δισ. ουόν (7 εκατ. δολ.) σε έσοδα ύψους 1,67 τρισ. ουόν. Η εταιρεία έχει επενδύσει περίπου 1,65 τρισ. ουόν, από τη στιγμή που εισήλθε στη νοτιοκορεατική αγορά, σύμφωνα με τον αναλυτή Park Jean της Woori Investment & Securities Co. στη Σεούλ.
Τα λειτουργικά της κέρδη στην Κορέα ήταν 24,6 δισ. ουόν το 2005 ή 1,5% των ετήσιων εσόδων της. Τα λειτουργικά κέρδη της Shinsegae αποτέλεσαν το 8% των εσόδων της στα καταστήματα που πουλάνε σε χαμηλές τιμές προϊόντα, σύμφωνα με τα έγγραφά της προς το Χρηματιστήριο της Ν. Κορέας.
Η Tesco PLC, η μεγαλύτερη εταιρεία διαχείρισης σούπερ μάρκετ της Βρετανίας, εισήλθε στην αγορά της Ν. Κορέας το 1999 με τη συνεργασία της Samsung Group, του μεγαλύτερου βιομηχανικού ομίλου της χώρας και δραστηριοποιείται με το σήμα Home Plus. Το σκέλος της στην Κορέα, Samsung Tesco, είναι το δεύτερο μεγαλύτερο με φθηνά προϊόντα στη χώρα και αριθμεί 42 καταστήματα.