Aπό την έντυπη έκδοση
Του Φάνη Ζώη
[email protected]
Την είσοδο της Rail Cargo Logistics Goldair, σε συνεργασία με την αυστριακή ΟΒΒ, στις επιβατικές σιδηροδρομικές μεταφορές, προανήγγειλε σε εκδήλωση με την ευκαιρία του νέου έτους που πραγματοποιήθηκε στα γραφεία της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Ζακ Κισέογλου. Στόχος της εταιρείας είναι η δραστηριοποίησή της με αυστριακά επιβατικά τρένα τόσο εντός της Ελλάδας όσο και σε διεθνή δρομολόγια όπως η γραμμή Αθήνα - Βιέννη.
Στο θέμα αναφέρθηκε και η πρόεδρος της ΡΑΣ Ιωάννα Τσαπαρίκου, σημειώνοντας ότι ήδη από την εταιρεία έχει κατατεθεί σχετικό αίτημα για να πάρει άδεια επιβατικών σιδηροδρομικών μεταφορών. Η είσοδος και δεύτερης μετά την ΤΡΑΙΝΟΣΕ (ιταλικών συμφερόντων) εταιρείας στις επιβατικές μεταφορές, για πρώτη φορά στην ιστορία του ελληνικού σιδηροδρόμου, είναι βέβαιο ότι θα εντείνει τον ανταγωνισμό μεταξύ μιας ελληνοαυστριακής και μιας ιταλικής εταιρείας και θα φέρει καλύτερες υπηρεσίες και τρένα στο ελληνικό δίκτυο, το οποίο ήταν παραμελημένο.
Μάλιστα, όπως ανέφερε ο κ. Κισέογλου, αρχικά θα έρθει ένα τρένο από την Αυστρία, από την οικογένεια RailJet, το οποίο κατά πάσα πιθανότητα θα είναι δεκαετίας. Σημειώνεται ότι για τη Rail Cargo Logistics Goldair το 2018 ήταν μια χρονιά έντονων διεργασιών και εξελίξεων.
Ημερομηνία ορόσημο υπήρξε η 27.6.2018, όπου στο terminal της εταιρείας στη Σίνδο Θεσσαλονίκης ξεκίνησε η σιδηροδρομική λειτουργία της εταιρείας στις εμπορευματικές μεταφορές. Στόχος το 2019 είναι η εταιρεία να γίνει η νούμερο ένα εταιρεία στις σιδηροδρομικές μεταφορές στα πετρελαιοειδή και για τον σκοπό αυτό έχει ήδη συμφωνίες με Motor Oil, ΕΛΠΕ κ.ά.
Η εταιρεία κατέβαλε ιδιαίτερη προσπάθεια για την ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού της έχοντας ήδη 5 πιστοποιημένους μηχανοδηγούς και άλλους 6 τους οποίους τους εκπαιδεύει στην Ακαδημία του ΟΣΕ, φτάνοντας στο σύνολο τους 11 μηχανοδηγούς. Όσον αφορά το τροχαίο υλικό, αυτή τη στιγμή πραγματοποιούν δρομολόγια με 3 λοκομοτίβες, 2 πετρελαιοκίνητες και 1 ηλεκτροκίνητη, και αναμένεται σύντομα να προστεθούν στον στόλο άλλες 2 μηχανές των αυστριακών σιδηροδρόμων.
Αξίζει να αναφερθεί ότι στον όμιλο ανήκει και η Goldair Tourism, μεγάλος προμηθευτής στο Corporate Travel. ΡΑΣ Την ίδια ώρα η ΡΑΣ απάντησε στα ερωτήματα της Εθνικής Επιτροπής Ανταγωνισμού σχετικά με την εξαγορά της Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ) από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και για το εάν η αποκρατικοποίηση αυτή νοθεύει τον ανταγωνισμό.
Υπενθυμίζεται ότι ο πωλητής, ΤΑΙΠΕΔ, και ο αγοραστής, ΤΡΑΙΝΟΣΕ (100% θυγατρική της ιταλικής Ferrovie Dello Stato Italiane SpA), υπέγραψαν σύμβαση πώλησης του 100% των μετοχών της ΕΕΣΣΤΥ, γνωστής ως Rosco, έναντι συνολικού τιμήματος 22 εκατ. ευρώ. Το ΤΑΙΠΕΔ αναμένει την έγκριση της Εθνικής Επιτροπής Ανταγωνισμού, η οποία θα καθορίσει τη μορφή που θα λάβει η εξαγορά της EΕΕΣΤΥ από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Πρόθεση των Ιταλών και της διοίκησης, υπό τον κ. Τσαλίδη, είναι η πλήρης απορρόφηση των δραστηριοτήτων της ΕΕΣΣΤΥ από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Ωστόσο, καθώς η εταιρεία προορίζεται να προσφέρει υπηρεσίες συντήρησης σε όλους τους παρόχους σιδηροδρομικού μεταφορικού έργου (π.χ., Real Cargo, PEARL), όλοι εκτιμούν ότι οι αρχές ανταγωνισμού θα υποχρεώσουν την ΤΡΑΙΝΟΣΕ να τη διατηρήσει ως ξεχωριστή επιχείρηση. Όπως και να έχει η κατάσταση, το σκηνικό αναμένεται να ξεκαθαρίσει μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2019, μετά και την απάντηση της ΡΑΣ. Αξίζει να αναφερθεί ότι η Επιτροπή Ανταγωνισμού υποχρεώνεται να λάβει αποφάσεις εντός ενός έως τεσσάρων μηνών από την υπογραφή της Σύμβασης που πραγματοποιήθηκε τον περασμένο Οκτώβριο.