Αίτημα για διεθνή προβολή του ελληνικού κοσμήματος

Τρίτη, 25 Απριλίου 2006 15:54

Προσανατολισμό αναζητά η ελληνική αργυροχρυσοχοία, ένας κλάδος που τα τελευταία χρόνια δέχθηκε σοβαρά πλήγματα και δεν κατάφερε να "σηκώσει το βάρος" των διεθνών προκλήσεων. Μόλις το 17% των παραγωγικών επιχειρήσεων κάνει εξαγωγές (πρόκειται για τις άμεσες εξαγωγές που απευθύνονται σε επιχειρήσεις του εξωτερικού). Με ιστορία χιλιετιών, το ιστορικό οικοδόμημα που λέγεται ελληνική αργυροχρυσοχοία και "αποτυπώνεται" σε 7.500 επιχειρήσεις, καλείται να βρει το "δρόμο" του, αναμένοντας υποστήριξη από την Πολιτεία.

Οι επιχειρήσεις του κλάδου στην Ελλάδα παράγουν το 0,5% της παγκόσμιας παραγωγής. Ο μέσος όρος προσωπικού στις παραγωγικές επιχειρήσεις είναι τρία άτομα. Σ' αυτές το 82% του προσωπικού εργάζεται υπό καθεστώς πλήρους απασχόλησης, αποτελείται δε κατά 73% από άνδρες και 27% γυναίκες. Στις εμπορικές επιχειρήσεις, αντίστοιχα, το 86% του προσωπικού εργάζεται σε καθεστώς πλήρους απασχόλησης και αποτελείται κατά 71% από άνδρες και 29% από γυναίκες.

Για τις τηλεπωλήσεις (πωλήσεις με τη μέθοδο του πλειστηριασμού), που έχουν την "πρωτιά" στη λίστα των προβλημάτων του κλάδου, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Βιοτεχνών Αργυροχρυσοχόων Κοσμηματοπωλών Ωρολογοπωλών (ΠΟΒΑΚΩ) επισημαίνει ότι "πολλοί αγοράζουν κοσμήματα που παρουσιάζονται ως «αντίκες» δίχως να γνωρίζουν την ποιότητά τους. Ο τρόπος αυτός είναι παράνομος". Για το λόγο αυτό η Ομοσπονδία ζητά "την εφαρμογή του νόμου για την απαγόρευση πωλήσεων από ντήλερς σε χώρους εργασίας, ιδίως του δημοσίου".

Παρά τις έμμεσες "εξαγωγές" κοσμημάτων μέσω των τουριστών που επισκέπτονται τη χώρα, η ΠΟΒΑΚΩ ζητά να περιληφθεί η προβολή του ελληνικού κοσμήματος "στις καμπάνιες που κάνει το υπουργείο Τουρισμού στο εξωτερικό".

ΑΠΕ-ΜΠΕ



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα