Οι Γερμανοί έμποροι έδειχναν συγκρατημένα αισιόδοξοι για την κίνηση στην αγορά μέχρι και την παραμονή των Χριστουγέννων. Όπως δηλώνει ο διευθύνων σύμβουλος του Γερμανικού Εμπορικού Συνδέσμου (HDE) Στέφαν Γκεντ, «πολλοί καταναλωτές αγοράζουν δώρα τελευταία στιγμή».
Οι μαζικές αγορές της τελευταίας στιγμής είναι ωστόσο απαραίτητες για να πετύχει το γερμανικό λιανικό εμπόριο τον στόχο που έθεσε για τα φετινά Χριστούγεννα, που ήταν να ξεπεράσει ο συνολικός τζίρος τα 100 δισ. ευρώ. Σύμφωνα με τον Στέφαν Γκεντ η φετινή ζήτηση επικεντρώθηκε κυρίως σε παιχνίδια, είδη νοικοκυριού και τρόφιμα.
Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος, οι περισσότεροι καταναλωτές προτίμησαν τις κάρτες δώρων, τα καλλυντικά, τα βιβλία, τα κοσμήματα και τα ρολόγια χειρός, τονίζει ο διευθύνων σύμβουλος του HDE.
Σε σφυγμομέτρηση μεταξύ των μελών του συνδέσμου. σχεδόν το 50% των μεγαλύτερων και περίπου το 33% των μικρομεσαίων καταστημάτων δηλώνουν ικανοποιημένα από τον τζίρο την τελευταία εβδομάδα πριν τα Χριστούγεννα. Ας σημειωθεί όμως ότι περίπου οι μισοί έμποροι θεωρούν ότι οι προσδοκίες τους για τα φετινά Χριστούγεννα δεν πραγματοποιήθηκαν.
Η αίσθηση των εμπόρων ανταποκρίνεται σε στατιστικά στοιχεία της Εταιρείας Καταναλωτικών Ερευνών (GfK) η οποία κατέγραψε πτώση της αγοραστικής διάθεσης των Γερμανών το τελευταίο δίμηνο. Κι ας βρίσκεται η ανεργία σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα.
472 ευρώ σχεδίαζαν να ξοδέψουν οι Γερμανοί για δώρα
Παρά την σχετική πτώση, η αγοραστική διάθεση στη Γερμανία παραμένει σε υψηλά επίπεδα. Ενδεικτικό ότι κατά μέσο όρο οι Γερμανοί σκόπευαν να δαπανήσουν για δώρα στις γιορτές 472 ευρώ, όπως προκύπτει από έρευνα του ινστιτούτου ifes της Κολωνίας.
Σε περίπτωση που ο τζίρος των λιανεμπόρων ξεπεράσει τελικά τα 100 δισ. ευρώ, τότε αυτό θα αντιστοιχεί σε αύξηση 2%. Ας σημειωθεί ότι η ιδιωτική κατανάλωση συμβάλλει με περίπου 55% στο γερμανικό ΑΕΠ, σύμφωνα με την GfK.
Μερίδιο στο τζίρο έχουν φυσικά και τα χριστουγεννιάτικα δέντρα. Υπολογίζεται ότι φέτος πουλήθηκαν σχεδόν 30 εκατομμύρια έλατα, που είναι σαφώς περισσότερα από πέρυσι. Η αύξηση αποδίδεται, μεταξύ άλλων, και στις πρωτοβουλίες παραγωγών ξυλείας για τη διακόσμηση κεντρικών δρόμων και πλατειών με χριστουγεννιάτικα δέντρα. Η χριστουγεννιάτικη ατμόσφαιρα θεωρείται καθοριστική από τους εμπόρους, για να προσελκύσει όσο το δυνατόν περισσότερους καταναλωτές στην πόλη.
Είναι ούτως ή άλλως γνωστό ότι όλο και περισσότεροι Γερμανοί καταναλωτές στρέφονται στο διαδίκτυο για τις χριστουγεννιάτικες αγορές τους. Αξίζει να σημειωθεί ότι την ώρα που ο τζίρος του διαδικτυακού εμπορίου αυξήθηκε φέτος 10%, ο τζίρος των φυσικών καταστημάτων ενισχύθηκε κατά μόλις 1%.
Όλες οι διαδικτυακές παραγγελίες πρέπει να ωστόσο να φθάσουν στους παραλήπτες τους. Εκπρόσωπος της γερμανικής εταιρίας ταχυμεταφορών DHL δήλωσε πριν λίγες μέρες στην εφημερίδα Berliner Zeitung ότι στην τελευταία ευθεία πριν τα Χριστούγεννα παραδίδουν περίπου 11 εκατομμύρια πακέτα.
naftemporiki.gr