Ακτωρ και ΑΤΤΙΚΑΤ προσωρινοί ανάδοχοι σε τρία έργα της Εγνατίας

Πέμπτη, 27 Απριλίου 2006 16:43

Ανακηρύχθηκαν σήμερα μειοδότες στους διαγωνισμούς για τρία νέα –και τελευταία χωρίς ανάδοχο- έργα της Εγνατίας Οδού, συνολικού προϋπολογισμού 406 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για τις εταιρείες ΑΚΤΩΡ Α.Τ.Ε. και ΑΤΤΙΚΑΤ Α.Τ.Ε.

Αναλυτικά, τα τρία έργα της Εγνατίας Οδού στα οποία σήμερα αναδείχθηκαν οι προσωρινοί ανάδοχοι, είναι τα εξής:

Έργο : «Εγνατία Οδός: Κατασκευή δεξιού κλάδου από έξοδο σήραγγας Ανηλίου έως έξοδο σήραγγας Μαλακασίου Β»

Προϋπολογισμός: 159.000.000 € (συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α.)

Προσωρινός ανάδοχος: ΑΚΤΩΡ Α.Τ.Ε. με έκπτωση 37,77%.

Όπως αναφέρει στη σχετική ανακοίνωση του το ΥΠΕΧΩΔΕ, με το έργο αυτό, ουσιαστικά παρακάμπτεται ο αυχένας της Κατάρας και συνδέεται η Ήπειρος με τη Θεσσαλία με αυτοκινητόδρομο. Το έργο αυτό δεν ήταν στον προγραμματισμό της Εγνατίας Οδού και δεν υπήρχε πρόβλεψη χρηματοδότησής του τουλάχιστον στην περίοδο του Γ’ ΚΠΣ. Με την αναθεώρηση του κοινοτικού πλαισίου το καλοκαίρι του 2005 ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γιώργος Σουφλιάς αποφάσισε την ένταξη και του έργου αυτού στο πρόγραμμα κατασκευής της Εγνατίας Οδού. Με εντολή του η Εγνατία Οδός Α.Ε. ολοκλήρωσε τις μελέτες, εξασφάλισε τις απαιτούμενες άδειες και δημοπράτησε το έργο.

2. Έργο: «Κάθετος ¶ξονας Εγνατίας Οδού Δερβένι- Σέρρες - Προμαχώνας: Τμήμα Στρυμονικό-A/K Λευκώνα - Α/Κ Χριστού».

Προϋπολογισμός: 133.000.000 € (περιλαμβανομένου του Φ.Π.Α.)

Προσωρινός ανάδοχος: ΑΤΤΙΚΑΤ Α.Τ.Ε. με έκπτωση 28,20%.

Πλήρης κατασκευή του τμήματος Στρυμονικό - Ανισόπεδος κόμβος Λευκώνα - Ανισόπεδος κόμβος Χριστού, του κάθετου άξονα της Εγνατίας οδού Θεσσαλονίκη - Σέρρες - Προμαχώνας, μήκους περίπου 22 χλμ και διατομής κλειστού τετράιχνου αυτοκινητοδρόμου διαχωρισμένων κλάδων κυκλοφορίας, με δυο λωρίδες και μια ΛΕΑ ανά κλάδο.

3. Έργο: «Εγνατία οδός: Κατασκευή τμήματος από έξοδο σήραγγας Τ8 έως Α/Κ Περιστερίου»

Προϋπολογισμός: 114.000.000 € (περιλαμβανομένου του Φ.Π.Α.)

Προσωρινός ανάδοχος: ΑΚΤΩΡ Α.Τ.Ε. με έκπτωση 36,31%.

Πλήρης κατασκευή του τμήματος της Εγνατίας οδού από έξοδο σήραγγας Τ8 έως Α/Κ Περιστερίου, μήκους 4,2 χλμ και διατομής κλειστού αυτοκινητοδρόμου διαχωρισμένων κλάδων κυκλοφορίας με κεντρική νησίδα, συνολικού πλάτους 24,5μ, με δυο λωρίδες και μια ΛΕΑ ανά κλάδο.

Το έργο αυτό είναι τεχνικά ένα από τα πιο δύσκολα τμήματα της χάραξης της Εγνατίας Οδού, γιατί ο δρόμος πρέπει να περάσει από την κοιλάδα του Μετσοβίτικου ποταμού. Τα πρανή και στις δύο όχθες του είναι πολύ δύσκολά γιατί παρουσιάζουν έντονες κατολισθήσεις και επομένως απαιτούνται πολύ σοβαρά μέτρα στήριξης της οδού καθώς και μέτρα αποστράγγισης της ευρύτερης περιοχής ώστε να σταθεροποιηθούν τα εδάφη. Το κόστος προστασίας των τεχνικών και του δρόμου αποτελεί το 25% του συνολικού προϋπολογισμού του έργου.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα