ΤΑ υψηλότερα κέρδη από το 2002, εμφάνισε το πρώτο τρίμηνο η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης, Volkswagen AG, μετά την κίνηση του ανώτατου εκτελεστικού της διευθυντή, Bernd Pischetsrieder, να μειώσει τις θέσεις εργασίας, σε συνδυασμό με το λανσάρισμα νέων μοντέλων, που ώθησαν ανοδικά τις πωλήσεις.
Τα καθαρά κέρδη της Volkswagen σημείωσαν υπερτετραπλάσια άνοδο, φθάνοντας στα 327 εκατ. ευρώ (410 εκατ. δολ.) από 70 εκατ. ευρώ πριν από ένα χρόνο, σύμφωνα με σημερινή της ανακοίνωση. Ωστόσο, τα κέρδη της υστέρησαν των προβλέψεων των 11 οικονομικών αναλυτών που ρωτήθηκαν από το Bloomberg News και εκτιμούσαν ότι αυτά θα διαμορφωθούν στα 394 εκατ. ευρώ. Οι πωλήσεις της αυξήθηκαν 21%, φθάνοντας στα 25,3 δισ. ευρώ, από 20,9 δισ. ευρώ (αναθεωρημένα στοιχεία), πριν από ένα χρόνο.
Πέρυσι, ο Pischetsrieder, 58 ετών, παρουσίασε 20 μοντέλα, συμπεριλαμβανομένων των νέων εκδόσεων του Passat και του Audi A4. Ο ίδιος, προσέφερε παράλληλα κίνητρα πρόωρης συνταξιοδότησης στους εργαζομένους, με στόχο να περικόψει 20.000 θέσεις εργασίας. Οι συνδικαλιστικές οργανώσεις προσπαθούν να σταματήσουν την αυτοκινητοβιομηχανία από την ανανέωση του συμβολαίου του Pischetsrieder, εξ αιτίας των απολύσεων.
Ο CEO πούλησε δραστηριότητες της Volkswagen στο εξωτερικό, προκειμένου να εξοικονομήσει κεφάλαια για την αναδιάρθρωσή της. Από τον Δεκέμβριο, ανακοίνωσε συμφωνίες για την πώληση του τμήματος τεχνολογίας Gedas, καθώς επίσης του σκέλους της, Bordnetze και της ενοικίασης αυτοκινήτων Europcar.
Το κόστος των περικοπών και των πωλήσεων περιουσιακών στοιχείων, μέρος του σχεδίου του Pischetsrieder, αποσκοπεί στην υπερτριπλάσια άνοδο των κερδών προ φόρων το 2008, στα 5,1 δισ. ευρώ, από 1,1 δισ. ευρώ που ήταν το 2004. Τα καθαρά κέρδη της αυτοκινητοβιομηχανίας το 2005 αυξήθηκαν 62%, φθάνοντας στο 1,12 δισ. ευρώ, σημειώνοντας για πρώτη φορά αύξηση σε ετήσια βάση, από το 2001.
Η Volkswagen, που μέχρι τα τέλη Δεκεμβρίου απασχολούσε 322.000 ανθρώπους, πρέπει να μειώσει το προσωπικό της, καθώς είναι λιγότερο κερδοφόρα από τις ανταγωνίστριές της. Η εταιρεία εισέπραξε 3,25 ευρώ ανά 1.000 εργαζομένους το 2005, λιγότερο από το ήμισυ που εισέπραξε η DaimlerChrysler AG.
Η Porsche AG, η πιο κερδοφόρα αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο και ο μεγαλύτερος μέτοχος της Volkswagen, εισέπραξε 65,9 ευρώ ανά 1.000 εργαζομένους πέρυσι, σύμφωνα με τους υπολογισμούς του Bloomberg.
O Pischetsrieder σχεδιάζει να λανσάρει άλλα 28 νέα μοντέλα, αλλά και νέες εκδόσεις παλαιών μοντέλων της μέσα στα δύο επόμενα χρόνια. Οι πωλήσεις της στην Ευρώπη, αυξήθηκαν 14% το πρώτο τρίμηνο της χρήσης, φθάνοντας στα 738.854 οχήματα, ενώ οι πωλήσεις των αυτοκινήτων της με το σήμα Volkswagen στις ΗΠΑ, σημείωσαν αύξηση 24%, φθάνοντας στα 53.296 οχήματα.