Ο Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γιώργος Σουφλιάς, καταθέτοντας σήμερα στη Βουλή το σχέδιο νόμου «Τροποποιήσεις στη νομοθεσία για το εθνικό κτηματολόγιο και άλλες διατάξεις», δήλωσε ότι αντιμετωπίζονται οριστικά και αποτελεσματικά τόσο τα προβλήματα στο μεγάλο έργο του Εθνικού Κτηματολογίου όσο και άλλα προβλήματα που ταλαιπωρούν εδώ και πολλά χρόνια τη δημόσια διοίκηση και τους πολίτες. Συγκεκριμένα:
«Με αυτό το σχέδιο νόμου, η Ελλάδα θα αποκτήσει επιτέλους Κτηματολόγιο.
Τα τελευταία δύο χρόνια κάναμε μία τεράστια προσπάθεια και προχωρήσαμε το έργο με γοργούς ρυθμούς. Υπενθυμίζω ότι παραλάβαμε 22 Κτηματολογικά Γραφεία και σήμερα λειτουργούν 80 Κτηματολογικά Γραφεία. Τον Μάρτιο του 2004 είχαν κτηματογραφηθεί 962 χιλιάδες στρέμματα και πλέον έχουν κτηματογραφηθεί 5,6 εκατ. στρέμματα. Παράλληλα, καταγράψαμε συστηματικά τα προβλήματα που δεν άφησαν τα προηγούμενα χρόνια το έργο να προχωρήσει. Σήμερα δίνουμε οριστικές λύσεις και μεταξύ άλλων ρυθμίσεων:
α. Διασφαλίζουμε τη χρηματοδότηση του έργου. Το κόστος του Κτηματολογίου υπολογίζεται στα 1,5 δις ευρώ. Ως γνωστόν, λόγω των ατασθαλιών κατά το αμαρτωλό παρελθόν του έργου, η Ευρωπαϊκή Ένωση αρνείται να χρηματοδοτήσει έργα κτηματογράφησης μέσω του Γ’ ΚΠΣ. Για να αντιμετωπιστεί αυτό το πρόβλημα, προχωρούμε στην αυτοχρηματοδότηση του έργου με ρεαλιστικό και δίκαιο «τέλος κτηματογράφησης». Επιπλέον, φυσικά, στις δαπάνες κτηματογράφησης θα συνεισφέρει και το Δημόσιο, καταβάλλοντας 250 εκατομμύρια ευρώ. Το τέλος κτηματογράφησης έχει δύο σκέλη, ένα το σταθερό που είναι 35 ευρώ ανά δικαίωμα και ένα μεταβλητό 1? επί της αντικειμενικής αξίας.
β. Αλλάζουμε τις διαδικασίες κτηματογράφησης. Τις κάνουμε γρήγορες και πιο απλές. Ετσι, θα κερδίσουμε χρόνο, αλλά και θα μειώσουμε το κόστος του έργου.
γ. Παύει η ταλαιπωρία των πολιτών και του Κτηματολογίου κάθε φορά που γίνεται κάποιο μη ηθελημένο λάθος. Τα λάθη αυτά, εφεξής θα διορθώνονται με ευέλικτες διαδικασίες.
δ. Επιλύουμε το πρόβλημα που αφορά στις διαφορές που υπάρχουν μεταξύ του καταχωρισθέντος στο κτηματολόγιο εμβαδού και του εμβαδού του συμβολαίου.
ε. Αντιμετωπίζουμε σειρά άλλων διαδικαστικών προβλημάτων, που ταλαιπωρούν σήμερα τους πολίτες στις συναλλαγές με τα κτηματολογικά γραφεία.
Πέραν αυτών όμως, με το σχέδιο νόμου αντιμετωπίζουμε και μία σειρά άλλων σημαντικών θεμάτων.
α. Τίθενται αυστηροί περιορισμοί στις λεγόμενες «επί έλασσον δαπάνες» στα δημόσια έργα. Τα προηγούμενα χρόνια, υπήρχε το απαράδεκτο φαινόμενο με άλλον προϋπολογισμό να ξεκινάει ένα έργο και με άλλον να τελειώνει, πολλές φορές 50% πάνω ή και περισσότερο! Αυτό γινόταν με τις συμπληρωματικές συμβάσεις και με τις επί έλασσον δαπάνες. Για τις συμπληρωματικές συμβάσεις έχουν θεσμοθετηθεί πολύ αυστηροί φραγμοί.
Για τις επί έλασσον δαπάνες, με τη νέα διάταξη, τίθενται επίσης αυστηροί κανόνες και όρια, σύμφωνα και με τα δεδομένα της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Μπαίνει επιτέλους μία τάξη, ώστε να είμαστε συνεπείς απέναντι στην Ε.Ε., αλλά κυρίως να προστατεύσουμε τα χρήματα των φορολογουμένων.
β. Ρυθμίζονται επιτέλους τα θέματα συντήρησης των δημόσιων οδών. Μέχρι σήμερα, στα θέματα αυτά επικρατεί σύγχυση, αφού κανείς δεν ξέρει ακριβώς ποιος είναι αρμόδιος για τι. Αρκεί να αναφέρω ότι ο σχετικός νόμος που εφαρμοζόταν μέχρι σήμερα, είναι του 1955! Ολα αυτά, τα βάζει σε μια σειρά και τα ρυθμίζει με σαφήνεια το σχέδιο νόμου. Επιπλέον, προβλέπει όλα όσα είναι αναγκαία ώστε οι ζημιές στους δρόμους (λακκούβες κλπ) να αποκαθίστανται το ταχύτερο δυνατόν.
γ. Ρυθμίζονται, επίσης, τα αντίστοιχα προβλήματα που υπάρχουν στα θέματα της αντιπλημμυρικής προστασίας. Η πολυδιάσπαση των αρμοδιοτήτων αντιπλημμυρικής προστασίας στην Αττική, μεταξύ ΥΠΕΧΩΔΕ και Δήμων, δεν ευνοεί την αποτελεσματική αντιμετώπιση των προβλημάτων που παρουσιάζονται, όπως έχει αποδειχθεί με τα πλημμυρικά φαινόμενα των τελευταίων χρόνων».