Tην ανάδειξη προσωρινών αναδόχων για τα έργα της Ιόνιας Οδού και του οδικού άξονα Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα και Λεύκτρο - Σπάρτη, δύο έργα που θα γίνουν με τη μέθοδο της σύμβασης παραχώρησης, ανακοίνωσε σήμερα ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Γιώργος Σουφλιάς.
Όπως είπε ο υπουργός, το συνολικό μήκος των δύο παραχωρήσεων είναι 587 χιλιόμετρα. Από αυτά, 259,4 χιλιόμετρα θα κατασκευαστούν από τον παραχωρησιούχο, 246,3 χιλιόμετρα θα συμπληρωθούν και θα βελτιωθούν από τον ίδιο και 81,3 χιλιόμετρα κατασκευάζονται ήδη ως δημόσια έργα.
Αναλυτικότερα:
Στο διαγωνισμό για την Ιόνια Οδό είχαν προεπιλεγεί τέσσερις όμιλοι οι οποίοι εκλήθησαν να καταθέσουν προσφορές. Τελικά κατάθεσαν προσφορές δύο όμιλοι: ο όμιλος ΑΙΑΣ και ο όμιλος Hellenic Autopistas. Στον Όμιλο ΑΙΑΣ συμμετέχουν οι εταιρείες : VINCI S.A., J&P - ΑΒΑΞ Α.Ε., ΕΤΕΘ Α.Ε., κ.α. Στον Όμιλο Hellenic Autopistas συμμετέχουν οι εταιρείες : CINTRA S.A., ΓΕΚ ΑΕ, DRAGADOS S.A., TEΡNA A.E., κ.α.
Είχαν κληθεί επίσης οι όμιλοι BOUYGUES TP - ASF - ALTE - ARCHIRODON N.V. και ΕΡΜΗΣ (στον οποίον συμμετείχαν οι εταιρείες Hochtief, Bilfinger, Strabag AG, ΑΕΓΕΚ, Αθηνά κ.α.) οι οποίοι τελικά δεν κατέθεσαν προσφορές.
Όπως είπε ο κ. Σουφλιάς, βάσει των προσφορών, προσωρινός ανάδοχος του έργου, με την πλέον συμφέρουσα για το ελληνικό δημόσιο οικονομική προσφορά, αναδεικνύεται ο Όμιλος Hellenic Autopistas.
Με βάση την προσφορά του προσωρινού αναδόχου, το κατασκευαστικό κόστος του έργου, σε τρέχουσες τιμές, ανέρχεται σε 1,075 δις. ευρώ και το συνολικό κόστος στα 1,392 δισ. ευρώ. Στο συνολικό κόστος περιλαμβάνονται επιπλέον οι τόκοι κατασκευαστικής περιόδου, το κόστος λειτουργίας κατά την κατασκευή κ.α. Η χρηματοδοτική συμβολή του δημοσίου είναι 330 εκατομμύρια ευρώ, εκ των οποίων τα μισά θα προέλθουν από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Στις υποχρεώσεις του παραχωρησιούχου περιλαμβάνονται και η λειτουργία και συντήρηση των παραπάνω δρόμων, έναντι είσπραξης διοδίων.
Η σύμβαση έχει διάρκεια 30 χρόνια και η συνολική προθεσμία για την ολοκλήρωση της κατασκευής των έργων που περιλαμβάνονται στην σύμβαση παραχώρησης είναι 72 μήνες.
Παράλληλα, όμως, προβλέπονται αποκλειστικές προθεσμίες για την ολοκλήρωση τμημάτων του έργου ως ακολούθως :
- Πρώτη προθεσμία είκοσι (20) μηνών, από την έναρξη της παραχώρησης, για την ολοκλήρωση των εργασιών στο τμήμα Μεταμόρφωση - Αγ. Κωνσταντίνος της ΠΑΘΕ
- Δεύτερη προθεσμία τριάντα δύο (32) μηνών, από την έναρξη της παραχώρησης, για την ολοκλήρωση των κατασκευών στα τμήματα της ΠΑΘΕ : τμήμα Υλίκης, τμήμα Ριτσώνα - Θήβα και στον ανισόπεδο κόμβο Βαρυμπόμπης. Επίσης προθεσμία 32 μηνών προβλέπεται και για την ολοκλήρωση του ημιτελούς τμήματος της Παράκαμψης Αγρινίου.
- Τρίτη Προθεσμία: σαράντα (40) μηνών (στοιχείο της προσφοράς), από την έναρξη της παραχώρησης, για την ολοκλήρωση τμήματος Αντίρριο - Αγρίνιο.
Για το έργο Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα και Λεύκτρο – Σπάρτη, είχαν προεπιλεγεί τρεις όμιλοι οι οποίοι εκλήθησαν να καταθέσουν προσφορές. Τελικά κατέθεσαν προσφορές δύο όμιλοι: ο όμιλος ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ και ο όμιλος ΜΩΡΕΑΣ. Στον Όμιλο ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ συμμετέχουν οι εταιρείες : FCC CONSTRUCΤION SA, SACYR SA, SOMAGUE ENGENHARIA SA, ΑΤΤΙΚΑΤ ΑΤΕ, ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΑΤΕ. Στον Όμιλο ΜΩΡΕΑΣ συμμετέχουν οι εταιρείες : ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΕΧΝΟΔΟΜΙΚΗ Α.Ε., IMPREGILO SpA., ΠΑΝΤΕΧΝΙΚΗ Α.Ε.
Σημειώνεται ότι είχε κληθεί επίσης ο όμιλος ΟΔΟΠΟΙΗΣΙΣ (στον οποίο συμμετείχαν οι εταιρείες ΜΟΤΑ, Μηχανική, Θεμελιοδομή κ.α. ) ο οποίος τελικά δεν κατέθεσε προσφορά.
Βάσει των προσφορών, προσωρινός ανάδοχος του έργου, με την πλέον συμφέρουσα για το ελληνικό δημόσιο οικονομική προσφορά, αναδεικνύεται ο Όμιλος ΜΩΡΕΑΣ. Η διαδικασία ανάδειξης του αναδόχου έγινε με τον ίδιο τρόπο, όπως στην Ιόνια Οδό.
Βάσει της προσφοράς του προσωρινού αναδόχου, το κατασκευαστικό κόστος του έργου, σε τρέχουσες τιμές, ανέρχεται σε 844 εκατομμύρια ευρώ και το συνολικό κόστος στα 1,044 δις ευρώ. Στο συνολικό κόστος περιλαμβάνονται επιπλέον οι τόκοι κατασκευαστικής περιόδου, το κόστος λειτουργίας κατά την κατασκευή κ.α. Η χρηματοδοτική συμβολή του δημοσίου είναι 330 εκατομμύρια ευρώ, εκ των οποίων τα μισά θα προέλθουν από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Στις υποχρεώσεις του παραχωρησιούχου περιλαμβάνονται και η λειτουργία και συντήρηση των παραπάνω δρόμων, έναντι είσπραξης διοδίων.
Η συνολική προθεσμία για την ολοκλήρωση της κατασκευής των έργων που περιλαμβάνονται στην σύμβαση παραχώρησης είναι 54 μήνες (στοιχείο της προσφοράς).
Παράλληλα, όμως, προβλέπονται αποκλειστικές προθεσμίες για την ολοκλήρωση τμημάτων του έργου ως ακολούθως :
- Πρώτη προθεσμία 24 μηνών, από την έναρξη της παραχώρησης, για την ολοκλήρωση ανακατασκευής και βελτίωσης του τμήματος Κόρινθος - Τρίπολη
- Δεύτερη προθεσμία 24 μηνών (στοιχείο της προσφοράς), από την έναρξη της παραχώρησης, για την κατασκευή του νέου κλάδου της σήραγγας Αρτεμισίου και την κατασκευή του τμήματος Τρίπολη Αθήναιο
- Τρίτη προθεσμία 40 μηνών, από την έναρξη της παραχώρησης, για την κατασκευή του τμήματος Τσακώνα - Καλαμάτα
Όπως διευκρινίστηκε, η υπογραφή, η κύρωση στη Βουλή και η έναρξη κατασκευής των δύο αυτών έργων, εξαρτάται από το αν θα υποβληθούν ενστάσεις και πότε θα εκδικαστούν αυτές από τα αρμόδια Δικαστήρια.
Όσο γιια τον Μαλιακό Κλεδί και την Υποθαλάσσια Θεσσαλονίκης, ο κ. Σουφλιάς είπε πως έχουν αναδειχθεί προσωρινοί ανάδοχοι, ενώ εκκρεμεί στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή η εκδίκαση των ενστάσεων και οι σχετικές αποφάσεις αναμένονται εντός του Μαΐου.
Για τον Οδικό ¶ξονα Κεντρικής Ελλάδας, τον Οδικό ¶ξονα Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα και τα Οδικά Έργα Αττικής, σύμφωνα με τον υπουργός προβλέπεται ότι μέσα στο 2006 σταδιακά θα αναδεικνύονται οι προσωρινοί ανάδοχοι.