Στην αναδιοργάνωση του λιμενικού συστήματος της χώρας και στην επικείμενη ανοιχτή δημόσια διαβούλευση για τον τρόπο λειτουργίας των κρατικών και δημοτικών λιμενικών ταμείων αναφέρθηκε ο γενικός γραμματέας Λιμένων Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων, Χρήστος Λαμπρίδης, στο 22ο Πανελλήνιο Συνέδριο Logistics, στο Ίδρυμα Ευγενίδου.
Όπως είπε, λόγω της μορφολογικής ιδιαιτερότητας της χώρας, αυτή τη στιγμή υπάρχει ένα σύνθετο λιμενικό σύστημα και όχι μόνο μία κατηγορία λιμανιών. Παράλληλα, σημείωσε ότι η επιλογή της ιδιωτικοποίησης των δύο μεγάλων λιμανιών του ΟΛΠ και του ΟΛΘ δεν ήταν στους προγραμματικούς λόγους της κυβέρνησης το 2015.
«Αυτό που επιλέγαμε εμείς ήταν το μοντέλο που έχει και η υπόλοιπη Ευρώπη και αφορά τις υποπαραχωρήσεις συγκεκριμένων δραστηριοτήτων» τόνισε ο κ. Λαμπρίδης, ενώ είπε ότι ο Πειραιάς και η Θεσσαλονίκη βρίσκονται σε πρώτη φάση πολύ ψηλά σε ό,τι αφορά τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων και με τις επενδύσεις που θα γίνουν θα δοθούν και νέες θέσεις εργασίας.
Για τα κρατικά και δημοτικά λιμενικά ταμεία τόνισε ότι αυτή τη στιγμή αντιμετωπίζουν σε πολλές περιπτώσεις προβλήματα βιωσιμότητας και υποστελέχωσης. Επιπλέον, υπογράμμισε ότι, ενώ η κυβέρνηση διαθέτει πόρους από το ΕΣΠΑ, τα συγκεκριμένα ταμεία αδυνατούν να τους αξιοποιήσουν, ακόμα και να εισπράξουν τις οφειλές λιμενικών τελών.
Ο κ. Λαμπρίδης αναφέρθηκε και στο νομοσχέδιο που αφορά τις υποπαραχωρήσεις δραστηριοτήτων στα 10 λιμάνια που ελέγχει ο βασικός μέτοχος το ΤΑΙΠΕΔ. Τόνισε ότι τα λιμάνια αυτά θα παραμείνουν δημόσια και θα παραχωρηθούν επιμέρους δραστηριότητες. Όπως εξήγησε, ο συγκεκριμένος τρόπος εξασφαλίζει δύο πλεονεκτήματα. Από τη μία το δημόσιο συμφέρον, από την άλλη θα μπορεί το κράτος να προσεγγίσει επενδυτές που έχουν συγκεκριμένη εμπειρία σε συγκεκριμένο αντικείμενο.
Πηγή: ΑΜΠΕ