Του Γιώργου Σακκά
[email protected]
Διαθέτει τα δημοφιλή σήματα Serenata, Amaretti και Koukouroukou που της εξασφάλισαν πέρυσι, με βάση τα στοιχεία της Nielsen, μερίδιο αγορά της τάξης του 41%. Με δεδομένη αυτή την επιτυχία, αλλά και «βλέποντας» την περαιτέρω επέκτασή της σε ξένες αγορές, η εταιρεία Tottis-Bingo, προχωρά σε νέα επένδυση 1,15 εκατ. ευρώ που αφορά στον εκσυγχρονισμό της μονάδας σοκολατοειδών και ζαχαρωδών προϊόντων που διαθέτει στην Αττική. Ήδη για τον σκοπό αυτό η εταιρεία αποφάσισε και ολοκλήρωσε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, η οποία οριστικοποιήθηκε πρόσφατα.
Η εταιρεία το 2018 προβλέπει, βάσει των υφιστάμενων οικονομικών στοιχείων και την πορεία των εμπορικών συναλλαγών της, αύξηση των συνολικών εσόδων της περίπου 5% για το 2018. Η ανάπτυξη εκτιμάται ότι θα προέλθει κυρίως από την ενίσχυση των πωλήσεων στην κατηγορία των Private Label, καθώς και των εξαγωγών. Συγκεκριμένα σύμφωνα με τη διοίκηση, στην κατηγορία των private label, όπου είναι leader στην Ελλάδα, προχωρά σε νέες συνεργασίες µε μεγάλες αλυσίδες super market στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό. Ακόμη έχει ενισχύσει τις ήδη υπάρχουσες αγορές με νέα προϊόντα και νέες συμφωνίες με διεθνή super markets (LIDL, ENDEKA).
Μέσα στο τρέχον έτος επίσης συνεχίζει την επέκτασή της στον τομέα των εξαγωγών με την είσοδό της στις αγορές των ΗΠΑ, της Γερμανίας και της Ρωσίας. Να σημειώσουμε ότι η εταιρεία ήδη εντός της χρήσης 2017 έχει πραγματοποιήσει πωλήσεις προς Κίνα, Ιαπωνία και Αφρική (Νιγηρία, Καμερούν). Οι εξαγωγές για το 2017 αποτελούσαν το 9% των συνολικών της πωλήσεων το οποίο δείχνει να βαίνει σταδιακά αυξανόμενο.
Όπως σημειώνει η διοίκηση, παρά το δυσμενές κλίμα στη χώρα, η Tottis-Bingo αύξησε τα έσοδα της, όπως προκύπτει και από τις οικονομικές καταστάσεις. Ο έντονος ανταγωνισμός μεταξύ των εταιρειών του κλάδου για τη διεκδίκηση υψηλότερων μεριδίων αγοράς, κυρίως μέσω εκτεταμένων προωθητικών ενεργειών προς τον καταναλωτή, οδηγεί σε περαιτέρω πιέσεις των οικονομικών στοιχείων της πλειονότητας των εταιρειών. Παρόλ’ αυτά η εταιρεία στον τομέα της γκοφρέτας, ο οποίος αποτελεί την κυριότερη πηγή εσόδων, αύξησε το μερίδιό της στην ελληνική αγορά από 39,1% το 2016 σε 40,9 % το 2017, σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία της Nielsen.
O κύκλος εργασιών της Tottis – Bingo το 2017 αυξήθηκε στα 55,52 εκατ. ευρώ έναντι 52,03 εκατ. ευρώ το 2016 (+6,7%), άνοδος που οφείλεται στην αύξηση των πωλήσεων κυρίως στην ελληνική αγορά. Το περιθώριο μικτού κέρδους διαμορφώθηκε στο 19,20% το 2017 έναντι 18,56 % το 2016, λόγω της μείωσης των Α΄ Υλών του κόστους παραγωγής. Τέλος κατά το έτος 2017 η εταιρεία παρουσίασε αύξηση των προ φόρων κερδών από 341.088,28 ευρώ το 2016 σε 359.851,07 ευρώ το 2017.