Στους ελληνικούς σιδηροδρόμους και συγκεκριμένα σε τέσσερα επιμέρους πεδία, θα κατευθυνθεί το 10% των πόρων του Δ΄ ΚΠΣ -περίπου 2 δισ. ευρώ- αν γίνει δεκτή η σχετική πρόταση που πρόκειται να καταθέσει στο τέλος Ιουνίου το υπουργείο Μεταφορών.
Όπως τόνισε σήμερα ο υπουργός Μεταφορών, Μιχάλης Λιάπης, καθ' οδόν προς τη Σόφια, όπου θα συναντηθεί με τον βούλγαρο ομόλογό του, Πέταρ Μουταφτσίεφ, οι τέσσερις προτεραιότητες του ΥΜΕ στον σιδηροδρομικό τομέα είναι οι εξής:
-η λειτουργία διπλής ηλεκτροκινούμενης γραμμής υψηλών ταχυτήτων κατά μήκος της ΠΑΘΕ,
- οι προαστιακοί σιδηρόδρομοι Αθηνών και Θεσσαλονίκης,
- η αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής ως την Αλεξανδρούπολη και
- ο λεγόμενος «δυτικός άξονας», ένα πολύπλοκο έργο για το οποίο, σε πρώτη φάση, θα προχωρήσουν οι μελέτες με εθνικούς πόρους.
Ο υπουργός Μεταφορών εξήγγειλε ακόμη ότι την επόμενη εβδομάδα πρόκειται να συγκληθούν οι αρμόδιες διακομματικές επιτροπές για νέους διαγωνισμούς αγοράς τροχαίου υλικού, προϋπολογισμού 750 εκατ. ευρώ, με πενταετές χρονοδιάγραμμα.
«Στόχος μας είναι η Ελλάδα να γίνει Ευρώπη στους σιδηροδρόμους, αφού σήμερα τα τρένα έχουν μερίδιο μόνο 4% στο χώρο των μέσων μαζικής μεταφοράς στην Ελλάδα, έναντι μέσου όρου 20% στην Ευρώπη», σημείωσε ο υπουργός και πρόσθεσε ότι η επιβατική κίνηση αυξήθηκε πέρυσι κατά 8% σε σχέση με το 2004, οι διεθνείς εμπορευματικές μεταφορές μέσω ΟΣΕ κατά 40% και οι εσωτερικές κατά 12,5%. Επίσης, στο χρονικό διάστημα 2002-2005, τα δρομολόγια των τρένων αυξήθηκαν κατά 50%, σε 400 από 200. Παράλληλα, όπως έγινε γνωστό, επίκεινται νέες προσλήψεις μηχανοδηγών, σταθμαρχών και κλειδούχων στον Οργανισμό, μέσω της διαδικασίας του ΑΣΕΠ.
Ερωτηθείς για το θέμα της ΠΑΘΕ, ο υπουργός είπε ότι θα έχει τελειώσει μέχρι το 2010, ενώ ειδικά για τη σιδηροδρομική ΠΑΘΕ, ο κ. Λιάπης εμφανίστηκε αισιόδοξος ότι το έργο για τη σήραγγα του Καλλίδρομου που έχει «κολλήσει» λόγω προσφυγών, θα απεμπλακεί σύντομα.
ΑΠΕ-ΜΠΕ