Εκσυγχρονισμός σιδηροδρομικού δικτύου με «επιστράτευση» ΟΤΕ, Cosmote

Πέμπτη, 11 Μαΐου 2006 19:08

Από σχεδόν έξι ώρες σήμερα, το σιδηροδρομικό ταξίδι Θεσσαλονίκης-Σόφιας το 2011 αναμένεται να διαρκεί 3,5 ώρες. Τα έργα εκσυγχρονισμού στο σιδηροδρομικό δίκτυο, αλλά και μια σειρά από πρόσθετες παρεμβάσεις, για τις οποίες το υπουργείο Μεταφορών (ΥΜΕ) θα «επιστρατεύσει» στο επόμενο διάστημα τον ΟΤΕ, την Cosmote και την Ελληνική Αστυνομία, φέρνουν εγγύτερα αυτόν τον στόχο.

Το σχεδιασμό του ΥΜΕ παρουσίασε σήμερα ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών, Μιχάλης Λιάπης, στη διάρκεια ομιλίας του κατά την τελετή υποδοχής που τού έγινε στον σιδηροδρομικό σταθμό της βουλγαρικής πρωτεύουσας από τον Βούλγαρο ομόλογό του, Πέταρ Μουταφτσίεφ.

Σημείο-«κλειδί» για τη συντόμευση του χρόνου του ταξιδιού θα είναι η απλοποίηση των διασυνοριακών και τελωνειακών διατυπώσεων, με ελέγχους «πάνω στο τρένο», όπως άλλωστε προβλέπει και η συμφωνία για τη δημιουργία σιδηροδρομικού δικτύου υψηλών προδιαγραφών στη ΝΑ Ευρώπη, που υπεγράφη πρόσφατα στη Θεσσαλονίκη, επ’ ευκαιρία της συνόδου της Διαβαλκανικής Συνεργασίας.

«Οι έλεγχοι θα γίνονται μέσα στο τρένο, με σύγχρονα τεχνικά μέσα -δορυφορικά, πομπούς κινητής τηλεφωνίας, φορητούς υπολογιστές. Η Cosmote θα κληθεί να τοποθετήσει περισσότερους πομπούς και ο ΟΤΕ περισσότερες γραμμές τηλεφωνίας, ενώ έχουμε ήδη ζητήσει να προστεθούν στο δυναμικό της αστυνομίας άλλοι δέκα άνδρες», είπε ο κ.Λιάπης και πρόσθεσε ότι, για τη συγκεκριμένη γραμμή, Θεσσαλονίκης-Σόφιας, στόχος είναι να επιτευχθεί πληρότητα 50% μέχρι τον Σεπτέμβριο και 75% έως το τέλος του 2006. Αλλωστε, προς αυτή την κατεύθυνση μπορεί να συνδράμει και το εξαιρετικά ανταγωνιστικό τιμολόγιο, αφού το εισιτήριο της πρώτης θέσης κοστίζει 21,90 ευρώ και της δεύτερης λιγότερο από 15.

Από την πλευρά του, ο κ. Μουταφτσίεφ επεσήμανε ότι η βουλγαρική κυβέρνηση έχει ήδη έτοιμα τα δικά της project σε ό,τι αφορά τον πανευρωπαϊκό άξονα 4 στο επίπεδο των σιδηροδρομικών μεταφορών και διαβεβαίωσε ότι θα καταβληθούν προσπάθειες για να τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα.

Εξάλλου, στο αμέσως επόμενο διάστημα, αναμένονται εξελίξεις ως προς τις προσφορές για τρία έργα στο τμήμα Θεσσαλονίκης-Καστανούσας του σιδηροδρομικού δικτύου Θεσσαλονίκης-Προμαχώνα. Συγκεκριμένα, οι προσφορές για το εν λόγω τμήμα, μήκους 70 χλμ. και προϋπολογισμού 95 εκατ. ευρώ, αναμένεται να κατατεθούν προς το τέλος του Ιουνίου.

Μετά την ολοκλήρωση των έργων, τα τρένα θα μπορούν να αναπτύσσουν ταχύτητες έως 160 χλμ/ώρα, έναντι 120 χλμ. σήμερα. Εξάλλου, στη γραμμή για Βελιγράδι, παρά τα προβλήματα που υπάρχουν, η ταχύτητα των αμαξοστοιχιών επί ελληνικού εδάφους είναι αρκετά ικανοποιητική (120 χλμ/ώρα).

Κοινά προγράμματα για τη σύνδεση των λιμανιών

Κατά τη διμερή συνάντηση που είχαν σήμερα οι κύριοι Λιάπης και Μουταφτσίεφ συζητήθηκε και η προώθηση κοινών προγραμμάτων για τη σύνδεση των λιμανιών της Θεσσαλονίκης και της Αλεξανδρούπολης με τα βουλγαρικά λιμάνια του Δούναβη -Λομ και Ρούσε- και του Ευξείνου Πόντου, Βάρνα και Μπουργκάς.

Στόχος είναι η ανάπτυξη εμπορευματικών ροών διαμέσου των δύο χωρών προς τον Εύξεινο Πόντο, τη Ρωσία και τις πρώην σοβιετικές δημοκρατίες, την κεντρική και τη βόρεια Ευρώπη, μέσω των πανευρωπαϊκών διαδρόμων 4 και 9. Μάλιστα, οι δύο υπουργοί συμφώνησαν να πραγματοποιηθεί κοινή συνάντηση εμπειρογνωμόνων των δύο πλευρών, για να συζητηθεί διεξοδικά το θέμα των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών, ώστε να τεθούν συγκεκριμένοι στόχοι και χρονοδιαγράμματα.

ΑΠΕ-ΜΠΕ



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα