Αύξηση κατά 3,3%, προκύπτει από τη σύγκριση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (Γ.Δ.Τ.Κ) του μηνός Απριλίου 2006 προς τον αντίστοιχο Δείκτη του Απριλίου 2005 έναντι αυξήσεως 3,4% που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2005 προς το 2004.
Ο Γενικός Δείκτης κατά το μήνα Απρίλιο 2006, σε σύγκριση με το Μάρτιο 2006, παρουσίασε αύξηση 0,7 %, έναντι αυξήσεως 0,8%, που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.
Ο μέσος Δείκτης του δωδεκαμήνου Μαΐου 05 - Απριλίου 06, σε σύγκριση προς τον ίδιο Δείκτη του δωδεκαμήνου Μαΐου 04 – Απριλίου 05, παρουσίασε αύξηση 3,5%, έναντι αυξήσεως 3,1% που σημειώθηκε κατά τα αντίστοιχα προηγούμενα δωδεκάμηνα.
I. Σύγκριση Απριλίου 2006 με Μάρτιο 2006
Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, κατά 0,7% το μήνα Απρίλιο 2006, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Μαρτίου 2006, προήλθε από τις αυξήσεις των δεικτών:
α) Κατά 1,7% της ομάδας ‘’ Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά ’’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: λαχανικά νωπά, πατάτες νωπές, γαλακτοκομικά και αυγά. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα φρούτα νωπά.
β) Κατά 0,2% της ομάδας ‘’ Στέγαση ‘’ , λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ενοικίων κατοικιών και του πετρελαίου θέρμανσης.
γ) Κατά 0,3% της ομάδας ‘’ Διαρκή αγαθά - Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των οικιακών υπηρεσιών.
δ) Κατά 0,3% της ομάδας ‘’ Υγεία ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, της νοσοκομειακής περίθαλψης.
ε) Κατά 1,7% της ομάδας ‘’ Μεταφορές ’’, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των καυσίμων αυτοκινήτου (βενζίνης) και του κομίστρου των ταξί, λόγω της χορήγησης του Δώρου Πάσχα.
στ) Κατά 1,5% της ομάδας ‘’ Ξενοδοχεία - Καφέ - Εστιατόρια ‘’, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη, φαγητό εκτός οικίας και αναψυκτικά - γλυκά - καφές - ποτά (σερβιριζόμενα), η οποία οφείλεται, κυρίως, στη χορήγηση του Δώρου Πάσχα.
ζ) Κατά 0,4% της ομάδας ‘’ ¶λλα αγαθά και υπηρεσίες ‘’, λόγω, αύξησης των τιμών, κυρίως, των κουρείων-κομμωτηρίων, η οποία οφείλεται στη χορήγηση του Δώρου Πάσχα.
ΙΙ. Σύγκριση Απριλίου 2006 με Απρίλιο 2005
Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, κατά 3,3% το μήνα Απρίλιο 2006, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Απριλίου 2005, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές των δεικτών:
1. Από τις αυξήσεις των δεικτών
α) Κατά 3,8% της ομάδας ‘’ Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: δημητριακά και παρασκευάσματα, κρέατα γενικά, ψάρια νωπά, γαλακτοκομικά και αυγά, πατάτες νωπές, λαχανικά νωπά, φρούτα νωπά, γλυκά-ζαχαρωτά, ελαιόλαδο, ξηροί καρποί, καφές, αναψυκτικά.
β) Κατά 3,0% της ομάδας ‘’ Αλκοολούχα ποτά και καπνός ‘’, λόγω αύξησης των τιμών των τσιγάρων και των μη σερβιριζόμενων αλκοολούχων ποτών.
γ) Κατά 3,3% της ομάδας ‘’ Ένδυση και υπόδηση ’’, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
δ) Κατά 6,8% της ομάδας ‘’ Στέγαση ‘’, λόγω αύξησης των τιμών των ενοικίων κατοικιών, των ειδών και υπηρεσιών επισκευής και συντήρησης κατοικίας, της ύδρευσης-αποχέτευσης, των δημοτικών τελών, των υπηρεσιών κοινοχρήστων, του ηλεκτρικού ρεύματος, του πετρελαίου θέρμανσης, του υγραερίου και των στερεών καυσίμων.
ε) Κατά 2,0% της ομάδας ‘’ Διαρκή αγαθά - Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα έπιπλα-καλύμματα δαπέδου, στα είδη κλινοστρωμνής - λευκά είδη, στα υαλικά-επιτραπέζια σκεύη και σκεύη οικιακής χρήσης, στα είδη καθαρισμού και στις
οικιακές υπηρεσίες.
στ) Κατά 2,5% της ομάδας ‘’ Υγεία ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ιατρικών, οδοντιατρικών και παραϊατρικών υπηρεσιών και της νοσοκομειακής περίθαλψης.
ζ) Κατά 3,2% της ομάδας ‘’ Μεταφορές ’’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ανταλλακτικών αυτοκινήτου, των υπηρεσιών συντήρησης και επισκευής αυτοκινήτου, των καυσίμων αυτοκινήτου (βενζίνης), του κομίστρου των ταξί, των υπεραστικών λεωφορείων και των αστικών συγκοινωνιών. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των
τιμών των αυτοκινήτων.
η) Κατά 1,9% της ομάδας ‘’ Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: άνθη, υπηρεσίες αναψυχής, βιβλία - εφημερίδες - περιοδικά - γραφικά, πακέτο διακοπών. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των ειδών οπτικοακουστικού εξοπλισμού και των ηλεκτρονικών υπολογιστών.
θ) Κατά 3,9 % της ομάδας ‘’ Εκπαίδευση ‘’, λόγω αύξησης των τιμών στα δίδακτρα, των ιδιωτικών σχολείων, των εκπαιδευτηρίων ξένων γλωσσών, των φροντιστηρίων και των ΙΕΚ.
ι) Κατά 3,1% της ομάδας ‘’ Ξενοδοχεία - Καφέ - Εστιατόρια ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ειδών : φαγητό εκτός οικίας, αναψυκτικά - γλυκά - καφές - ποτά (σερβιριζόμενα), κυλικεία.
ια) Κατά 2,2% της ομάδας ‘’ ¶λλα αγαθά και υπηρεσίες ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των κουρείων - κομμωτηρίων, των ειδών ατομικής φροντίδας, των κοσμημάτων - ρολογιών, των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων και των άλλων υπηρεσιών.
2. Από τη μείωση του δείκτη
Κατά 0,2% της ομάδας ‘’ Επικοινωνίες ‘’, λόγω μείωσης των τιμών, κυρίως, της κινητής τηλεφωνίας.
O εναρμονισμένος δείκτης
Ο Εναρμονισμένoς Δείκτης Τιμών Καταναλωτή (Εν. ΔΤΚ) του μηνός Απριλίου 2006, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Απριλίου 2005, παρουσίασε αύξηση 3,5%, έναντι αυξήσεως 3,3% που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2005 προς το 2004.
Ο Εν. ΔΤΚ κατά το μήνα Απρίλιο 2006, σε σύγκριση με το Μάρτιο 2006, παρουσίασε αύξηση 1,0%, έναντι αυξήσεως 0,8% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.
Ο μέσος Εν. ΔΤΚ του δωδεκαμήνου Μαΐου 05 – Απριλίου 06, σε σύγκριση προς τον ίδιο Δείκτη του δωδεκαμήνου Μαΐου 04 - Απριλίου 05, παρουσίασε αύξηση 3,4%, έναντι αυξήσεως 3,2% που σημειώθηκε κατά τα αντίστοιχα προηγούμενα δωδεκάμηνα.