Από την έντυπη έκδοση
Του Κώστα Ιωαννίδη
[email protected]
Περάσαμε τα μέσα του Νοεμβρίου και οι αγορές ετοιμάζονται για την αποτύπωση των προσδοκιών των θεσμικών επενδυτών για τα κέρδη των εισηγμένων την επόμενη χρονιά. Όπως κάθε χρόνο αυτή η εποχή σφραγίζεται από την έναρξη των κινήσεων των καταναλωτών για τα γιορτινά τους ψώνια, αφού στην εκκίνηση έχουμε την Black Friday.
Τα δεδομένα από τους τζίρους στις αλυσίδες των εμπορικών καταστημάτων ηλεκτρονικής και παραδοσιακής μορφής αποτελούν ουσιαστική πληροφόρηση για το φρόνημα των καταναλωτών. Επειδή η ψυχή του ανθρώπου κινείται πάνω σε βασικούς άξονες, η αύξηση της διάθεσης για καταναλωτικές δαπάνες επιτρέπει πλέον τον αλγοριθμικό προσδιορισμό της σχέσης μεταξύ της ονομαστικής μεταβολής των μακροοικονομικών δεδομένων και της πραγματικής οικονομικής δραστηριότητας.
Ολόκληρο το άρθρο στη «Ναυτεμπορική»