Από την έντυπη έκδοση
Της Σοφίας Εμμανουήλ
[email protected]
Επισπεύδουν τις επαφές οι σύμβουλοι του Folli Follie Group (F.F. Group) -εν όψει της απόφασης του Μονομελούς Πρωτοδικείου στο αίτημα της εισηγμένης για παροχή προστασίας από τους πιστωτές της- με ζητούμενο τη συμφωνία με δυνητικούς επενδυτές ώστε να εξασφαλιστεί χρηματοδότηση τόσο βραχυπρόθεσμα, για λειτουργικές δραστηριότητες και αναδιοργάνωση, όσο και μακροπρόθεσμα, για βιώσιμη ανάπτυξη του ομίλου μετά το 2020.
Εάν η ομάδα συμβούλων-διοίκησης του F.F. Group καταφέρει να πείσει με το business plan διάσωσης τότε θα προχωρήσει άμεσα σε: διακανονισμό οφειλών προς προμηθευτές (το κονδύλι ανερχόταν σε περίπου 10 εκατ. ευρώ την 1.11.2018), εξόφληση οφειλών στο Δημόσιο (περί τα 12 εκατ.), εξόφληση ενέγγυων πιστωτών (31 εκατ.), δηλαδή των ελληνικών τραπεζών μέσω πλειστηριασμού του ενεχύρου επί μετοχών της Aττικά Πολυκαταστήματα και τέλος πληρωμή ή διακανονισμό οφειλών προς ομολογιούχους (περίπου 432 εκατ.).
Σημειώνεται ότι ο όμιλος διαθέτει περιουσιακά στοιχεία μη σχετιζόμενα με τη βασική του δραστηριότητα, τα οποία μπορούν να πωληθούν ενισχύοντας τη ρευστότητα που απαιτείται. Τέτοια είναι η εταιρεία συντήρησης για κρουαζιερόπλοια Planaco και η εταιρεία τεχνολογίας διαφήμισης Qivos.
Το σχέδιο αναδιάρθρωσης, σύμφωνα με πληροφορίες, προβλέπει ότι το σήμα της Folli Follie θα κλείσει ζημιογόνα καταστήματα και θα αποεπενδύσει από μη αποδοτικές αγορές, όπως οι ευρωπαϊκές και οι αγορές της Βορείου Αμερικής. Ελλάδα και Κύπρος θα παραμείνουν, αλλά θα εξυπηρετούνται μέσω μοντέλου διανομής από την Ασία. Προτείνεται επίσης παραμονή στην Αυστραλία, αλλά έξοδος από τις αγορές Σιγκαπούρης, Γκουάμ, Χαβάης και Κορέας. Ταυτόχρονα το σήμα θα εστιάσει στην ευρύτερη περιοχή της Κίνας, η οποία αντιμετωπίζεται ως ξεχωριστή δραστηριότητα.
Επίσης, ο όμιλος θα διακόψει τη διανομή εμπορικών σημάτων με χαμηλές πωλήσεις ή/και χαμηλό περιθώριο κέρδους, αλλά θα ενισχύσει το χαρτοφυλάκιό του δίνοντας έμφαση στα ιδιόκτητα πολυκαταστήματα (Kix, Collective, Factory Outlet).
Εάν υιοθετηθεί το business plan που καταρτίστηκε με την υποστήριξη της Deloitte, ως συμβούλου αναδιάρθρωσης του F.F. Group, προβλέπεται ότι το σύνολο των δραστηριοτήτων θα φέρει πωλήσεις πάνω από 358 εκατ. ευρώ το 2019, με κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων 10,4 εκατ. ευρώ, ενώ το 2021 τα μεγέθη αναμένεται να διαμορφωθούν σε 430 εκατ. ευρώ και 41 εκατ. ευρώ αντίστοιχα. Ειδικότερα:
1) Στη δραστηριότητα εκτός Ασίας (Ευρώπη, Μ. Ανατολή, Αφρική και Β. Αμερική) προβλέπεται αύξηση εσόδων από περίπου 274 εκατ. ευρώ το 2017 σε 335 εκατ. μέχρι το 2021, με ώθηση κυρίως από τους κλάδους μόδας και καλλυντικών, καθώς για το κόσμημα, Folli Follie και Links of London αναμένεται να ανακάμψουν από το 2020. Σε επίπεδο αποτελεσμάτων προβλέπεται επιστροφή στην κερδοφορία το 2019, με κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων 14 εκατ., τα οποία θα αυξηθούν σε 31,8 εκατ. το 2021.
2) Στη δραστηριότητα Ασίας - Ειρηνικού προβλέπεται ανάκαμψη πωλήσεων από το 2020 (85 εκατ. ευρώ), με κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων 9 εκατ. ευρώ το 2021.
Τα προαπαιτούμενα
Το πλάνο αναδιοργάνωσης, που λαμβάνει υπόψη αναμορφωμένα οικονομικά στοιχεία για τις θυγατρικές του ομίλου, συμπεριλαμβανομένης μιας μείωσης στα έσοδα κατά περίπου 1 δισ. δολ., σε συνέχεια της δικανικής έρευνας της Alvarez & Marsal, θέτει σύμφωνα με πληροφορίες προαπαιτούμενα, μεταξύ των οποίων: α) την ξεχωριστή διαχείριση σε ασιατικές και ευρωπαϊκές δραστηριότητες (καθώς έχει διαπιστωθεί έλλειψη συνεργασίας και διπλοκάλυψη δραστηριοτήτων), β) αλλαγή μοντέλου ανάπτυξης και διοίκησης των ιδιόκτητων σημάτων Folli Follie και Links of London με ανεξάρτητη διοίκηση (CEO), που θα έχει πλήρη έλεγχο και ευθύνη για όλη την αλυσίδα αξίας, από τον σχεδιασμό του προϊόντος και τον εφοδιασμό/μοντέλο παραγωγής μέχρι την τιμολόγηση και την προώθηση. Η επιχειρηματική πρόταση της επόμενης μέρας για το F.F. Group (μια εταιρεία με σύνολο ενεργητικού 663 εκατ. ευρώ, με αναπροσαρμογές περίπου 60% ή 263 εκατ.) εστιάζει στον κλάδο κοσμημάτων/ρολογιών/αξεσουάρ, που αποτελεί το DNA του brand (τζίρος 70 εκατ., αν και τα σήματα Folli Follie και Links of London εμφάνισαν λειτουργικές ζημίες 19 εκατ. και 18 εκατ. αντίστοιχα), ενώ στους τομείς ένδυσης/υπόδησης (60% των πωλήσεων του F.F. Group για το 2017 ή 159 εκατ. /278 εκατ.) και καλλυντικών η προσπάθεια θα αφορά τη βελτίωση των λειτουργικών δραστηριοτήτων.