Από την έντυπη έκδοση
Της Δανάης Αλεξάκη
[email protected]
Μετά το πέρας της κρίσιμης τριετίας από την εξαγορά του δικτύου της πρώην Βερόπουλος, η Metro ΑΕΒΕ, έχοντας επενδύσει περί τα 150 εκατ. ευρώ, κινείται στην κατεύθυνση της ανάπτυξης μιας ισχυρής πολυκαναλικής παρουσίας στην εγχώρια αγορά.
Προς τούτο η εταιρεία προβλέπει για τις επόμενες χρήσεις κεφάλαια της τάξεως των 40-50 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση, με στόχο τη στήριξη του σχεδιασμού που περιλαμβάνει: ενίσχυση δικτύου καταστημάτων, ανάπτυξη στις ηλεκτρονικές πωλήσεις, θωράκιση μεριδίου λιανικής με την καθιέρωση νέου τύπου καταστημάτων και παράλληλη ενδυνάμωση της θέσης στο κανάλι της χονδρικής.
Όπως ανέφερε χθες σε συνέντευξη Τύπου ο επικεφαλής του ομίλου της Metro ΑΕΒΕ, Αριστοτέλης Παντελιάδης, το feedback της τριετίας 2016-2018, ήτοι μετά την απόκτηση του δικτύου της Βερόπουλος, μεταφράζεται σήμερα σε ένα δίκτυο 274 σημείων πώλησης (225 My Market και 49 Cash & Carry), πάνω από 10.500 εργαζόμενους, περί τους 486 συνεργαζόμενους παραγωγούς, ενώ σε επίπεδο εσόδων φέτος αναμένεται αύξηση κατά 5%, στο 1,23 δισ. ευρώ σχέση με το 1,17 δισ. ευρώ το 2017.
Σύμφωνα με τον ίδιο, συνολικά η αγορά των σούπερ μάρκετ διατηρεί φέτος μια μικρή αλλά σταθερά ανοδική πορεία.
Οι επενδύσεις τριετίας
Σε ό,τι αφορά τις επενδύσεις της Metro στην τριετία ανήλθαν σε 150 εκατ. ευρώ, το μεγαλύτερο μέρος των οποίων αφορά την ανανέωση των καταστημάτων. Συγκεκριμένα, στο εν λόγω διάστημα προχώρησε η ανακαίνιση 119 σημείων πώλησης που αφορούσαν το νέο δίκτυο που αποκτήθηκε από τη Βερόπουλος και άλλα 9 του παλαιού δικτύου My Market, ενώ παράλληλα δημιουργήθηκαν 11 νέα My Market και 3 καταστήματα Cash & Carry.
Αναφορικά με την επόμενη μέρα, οι δράσεις ανάπτυξης της Metro κινούνται σε μια ευρεία κλίμακα, που ξεκινούν με το επαναλανσάρισμα στη λιανική πάνω από 1.000 κωδικών ιδιωτικής ετικέτας, με τη διαδικασία να ολοκληρώνεται με βάση τον σχεδιασμό στο τέλος της ερχόμενης χρονιάς.
Επίσης, σημαντικό συστατικό της στρατηγικής της αλυσίδας για την δραστηριότητα της λιανικής αποτελεί η είσοδός της στις ηλεκτρονικές πωλήσεις μέσα από τη συνεργασία της με τη NET SPIRIT. Συγκεκριμένα, στα μέσα του Οκτώβρη άρχισε τη λειτουργία του το ηλεκτρονικό κατάστημα eshop.mymarket.gr.
Υπενθυμίζεται ότι η συνεργασία των δύο πλευρών ξεκίνησε πέρυσι τον Φεβρουάριο όταν η Metrο εισήλθε στη μετοχική σύνθεση του welovesupermarket.gr. Σήμερα η Metro διατηρεί πλειοψηφικό πακέτο μετοχών. Η ηλεκτρονική παρουσία της My Market αφορά όλη την επικράτεια, ενώ θα διαθέτει πάνω από 10.000 προϊόντα και 1.500 κωδικούς ιδιωτικής ετικέτας, καθώς και τα είδη στην κατηγορία «φρέσκα». Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο κ. Διονύσης Ζήβας από τη NET SPIRIT το νέο eshop προσφέρει πολλά καινοτόμα πλεονεκτήματα στην εμπειρία του καταναλωτή, όπως δυνατότητα εξατομίκευσης της παραγγελίας μέσω καταγραφής σχολίων κάτω από κάθε προϊόν και φωνητική καταχώρηση παραγγελίας. Σε επίπεδο κεφαλαίων για τη στήριξη της πλατφόρμας η Metro διέθεσε περί το 1 εκατ. ευρώ.
eshop στη χονδρική
Ωστόσο, η είσοδος της Metro στην ηλεκτρονική λιανική αποτελεί προμήνυμα και για δημιουργία eshop στη χονδρική. Όπως ανέφερε ο κ. Παντελιάδης, ερωτηθείς σχετικά, «από το 2019 θα επενδύσουμε πιθανότητα και στη δημιουργία eshop στο κανάλι των cash & carry.
Ωστόσο, επειδή η δραστηριότητα αυτή είναι τελείως διαφορετική, χρειάζεται άλλου τύπου προσέγγιση στον σχεδιασμό ενός ηλεκτρονικού καταστήματος χονδρικής». Πάντως, στο κανάλι της χονδρικής δρομολογείται εντός του 2019 η δημιουργία ενός ακόμα σημείου Cash&Carry στη Ζάκυνθο.