Από την έντυπη έκδοση
Της Δανάης Αλεξάκη
[email protected]
Κέρδη «σέρβιρε» η Ολυμπιακή Ζυθοποιία τον μητρικό όμιλο Carlsberg Group την περσινή χρήση, όμως σε επίπεδο πωλήσεων η ελληνική θυγατρική δέχθηκε πιέσεις. Για φέτος οι προσδοκίες των μετόχων είναι η επίτευξη ισχυρότερων επιδόσεων σε σχέση με πέρυσι, τόσο σε επίπεδο τζίρου όσο και στο καθαρό αποτέλεσμα.
Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της οικονομικής έκθεσης της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας που δημοσιεύθηκαν χθες, ο κύκλος εργασιών το 2017 εμφανίζει οριακή αύξηση της τάξεως του 1%, στα 148,4 εκατ. ευρώ έναντι 146,8 εκατ. ευρώ το 2016. Ωστόσο, η αύξηση αυτή επήλθε κυρίως από τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης, ο οποίος για το 2017 διαμορφώθηκε σε 53,5 εκατ. ευρώ έναντι 47,1 εκατ. ευρώ το 2016. Χωρίς την προσμέτρηση του ΕΦΚ η αξία των πωλήσεων της Ολυμπιακής υποχώρησε πέρυσι κατά περίπου 4,7%, στα 94,9 εκατ. ευρώ. Πτωτικά κινήθηκε και ο όγκος πωλήσεων, ο οποίος διαμορφώθηκε σε 1.08 χιλ. εκατόλιτρα (HL), μειωμένος κατά 1,4% σε σχέση με το 2016.
Στον αντίποδα, η λειτουργική κερδοφορία αυξήθηκε κατά 41%, στα 14,1 εκατ. ευρώ. Σημαντικά ενισχυμένη έκλεισε και η προ φόρων κερδοφορία, η οποία διαμορφώθηκε σε 5,8 εκατ. ευρώ, έναντι 1,8 εκατ. ευρώ το 2016. Κατ’ επέκταση τα καθαρά αποτελέσματα γύρισαν σε θετική τροχιά σε κέρδη 2,2 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιάς 1,1 εκατ. ευρώ το 2016.
Στα θετικά της περσινής χρήσης περιλαμβάνεται και η εξαγωγική δραστηριότητα της Ολυμπιακής, η οποία αφορά περίπου 5% του συνολικού τζίρου, καθώς όπως επισημαίνεται στην οικονομική έκθεση «οι εξαγωγές επέτυχαν σημαντική ανάπτυξη σε όγκο πωλήσεων και κερδοφορία, βάζοντας τις βάσεις για νέες σημαντικές συνεργασίας σε υφιστάμενες και νέες αγορές, που θα φέρουν θετικότερα αποτελέσματα το 2018».
Ο σχεδιασμός ανάπτυξης της εταιρείας για το επόμενο διάστημα περιλαμβάνει, πέρα από τις κινήσεις ενίσχυσης των εξαγωγών, που αναμένεται να επιτευχθούν και μέσω συμφωνιών για παραγωγή κωδικών για άλλες εταιρείες του ομίλου, και την κατηγορία των αναψυκτικών και του μηλίτη, προκειμένου να διευρυνθεί η γκάμα των προϊόντων. Υπενθυμίζεται ότι το επενδυτικό πλάνο της εταιρείας με ορίζοντα το 2019 προβλέπει κεφάλαια ύψους 45 εκατ. ευρώ, μέρος των οποίων, ήτοι τα 3,2 εκατ. ευρώ, ήδη αξιοποιήθηκαν για τη νέα γραμμή παραγωγής στη Σίνδο Θεσσαλονίκης που εγκαινιάστηκε το φθινόπωρο του 2017.
Να σημειωθεί ότι η Ολυμπιακή Ζυθοποιία είναι, βάσει μεριδίου αγοράς, η δεύτερη μεγαλύτερη ζυθοποιία στην Ελλάδα, έχοντας κάτω από την «ομπρέλα» της 14 τοπικά και διεθνή σήματα, όπως Μύθος, FIX, Kaiser και Henninger. Η εταιρεία σήμερα απασχολεί περί τα 450 άτομα, διαθέτει δύο εργοστάσια στη Ριτσώνα και στη Σίνδο και 90.000 σημεία πώλησης.
Υπενθυμίζεται ότι το 2015 οι εταιρείες Ολυμπιακή Ζυθοποιία και Μύθος Ζυθοποιία συγχωνεύτηκαν, δι’ απορροφήσεως της Μύθος Ζυθοποιίας από την Ολυμπιακή Ζυθοποιία και δημιουργήθηκε το νέο σχήμα.
Τον φετινό Φεβρουάριο ο όμιλος της Carlsberg Group εξαγόρασε το 49% που κατείχαν ο Γιάννης Χήτος και τα αδέλφια Ηλίας και Γιώργος Γκρέκης, αποκτώντας το 100% της εταιρείας.