Από την έντυπη έκδοση
Της Τέτης Ηγουμενίδη
[email protected]
Νέα σημαντική μείωση παρατηρείται στα ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων των μεγάλων κατασκευαστικών ομίλων με βάση τα στοιχεία του πρώτου εξαμήνου. Συνολικά οι Ελλάκτωρ, ΓΕΚ Τέρνα, J&P Άβαξ και Ιντρακάτ έχουν να εκτελέσουν έργα αξίας 4,813 δισ. ευρώ, έναντι 5,306 δισ. στο τέλος του 2017 (μείωση 9,2%) και 7,2 δισ. το 2016.
Η προοπτική για την αύξηση του ανεκτέλεστου έχει μεταφερθεί για το 2019 και έπειτα, ενώ εξαρτάται ουσιαστικά από τα τρία μεγαλύτερα έργα για τα οποία έχει ξεκινήσει η διαγωνιστική διαδικασία, αλλά δεν είναι δυνατόν να προβλεφθεί πότε θα ολοκληρωθεί. Πρόκειται για τη γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, προϋπολογισμού 1,45 δισ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), για την οποία «παλεύουν» οι τρεις πρώτοι προαναφερόμενοι κατασκευαστικοί όμιλοι, έχοντας σχηματίσει κοινοπραξίες, τον Βόρειο Οδικό Άξονα της Κρήτης (ΒΟΑΚ) συνολικού προϋπολογισμού 1,45 δισ. ευρώ (σε αρχικό στάδιο η διαδικασία), και την υποθαλάσσια Ζεύξη Σαλαμίνας - Περάματος, για την οποία στον ανταγωνιστικό διάλογο που διεξάγεται συμμετέχουν Ελλάκτωρ, Τέρνα και Μέτκα (προϋπολογισμός 400 με 450 εκατ. ευρώ).
Ολόκληρο το άρθρο στη «Ναυτεμπορική»