Από την έντυπη έκδοση
Της Δανάης Αλεξάκη
[email protected]
Έσοδα πέραν των 3 δισ. ευρώ αναμένεται να εμφανίσει φέτος σε ενοποιημένο επίπεδο η Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης, με τη διοίκηση του ομίλου να εκφράζει ικανοποίηση για την πορεία του εγχειρήματος της διάσωσης του δικτύου της πρώην Μαρινόπουλος, παραμένοντας ωστόσο προσηλωμένη στην ολοκλήρωση όλων των σχεδιασμών που αφορούν την οργανωτική δομή, το δίκτυο καταστημάτων και τα κέντρα logistics, έχοντας παράλληλα βάλει «μπρος» για είσοδο από το 2019 και στις ηλεκτρονικές πωλήσεις.
«Το έργο που αναλάβαμε ήταν ασύλληπτο» αναφέρουν στη «Ν» πηγές προσκείμενες στη διοίκηση της Σκλαβενίτης, συμπληρώνοντας ότι «δεν είχαμε αντιληφθεί πλήρως το μέγεθος του εγχειρήματος, όμως είμαστε ευχαριστημένοι με την πορεία υλοποίησής του, η οποία μάλιστα έχει ξεπεράσει τους στόχους που είχαν τεθεί για το 2018».
Η θετική αυτή εικόνα μεταφράζεται, όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές, σε έσοδα τη φετινή χρονιά περί τα 2,35-2,4 δισ. ευρώ για την Σκλαβενίτης, τα οποία σε ενοποιημένη βάση θα ξεπεράσουν τα 3 δισ. ευρώ. Σημειώνεται ότι σε επίπεδο ομίλου η Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης θα περιλαμβάνουν στη χρήση 2018, εκτός της μητρικής, και τις δραστηριότητες της Τhe Mart, όπου η συμμετοχή της Σκλαβενίτης ανέρχεται στο 70%, καθώς και της Χαλκιαδάκης Α.Ε., το ποσοστό συμμετοχής στην οποία κυμαίνεται στο 60%. Αναφορικά με το bottom line του ισολογισμού, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, η εταιρεία αναμένεται στο τελευταίο τρίμηνο του 2018 να γυρίσει σε κερδοφόρα τροχιά, καθώς το εννεάμηνο ήταν επιβαρυμένο με ζημιές από το κομμάτι του δικτύου της πρώην Μαρινόπουλος.
Αξίζει να επισημανθεί ότι οι πωλήσεις σε μεγάλη μερίδα των καταστημάτων του πρώην δικτύου της Μαρινόπουλος βαίνουν συνεχώς αυξανόμενες, έχοντας ξεπεράσει τις επιδόσεις του 2014. Παράλληλα, η Σκλαβενίτης φέρεται να κερδίζει το «στοίχημα» της επαρχίας, με την ανταπόκριση των καταναλωτών να είναι πιο ισχυρή στη Νότια Ελλάδα, ενώ θετική πορεία καταγράφεται και στον Βορρά, με τις επιδόσεις, ειδικά στη Θεσσαλονίκη, να είναι πέραν του αναμενομένου.
Η περαιτέρω διεύρυνση της θέσης της Σκλαβενίτης στην περιφέρεια παραμένει προτεραιότητα, ωστόσο, σχολιάζοντας τα πρώτα δείγματα γραφής της «εξάπλωσης» στην επικράτεια, οι ίδιες πηγές αποδίδουν τα καλά αποτελέσματα στην ανταγωνιστική τιμολογιακή πολιτική, την προσαρμογή στις ανάγκες κάθε περιοχής, π.χ. μέσω δημιουργίας διαφορετικού κωδικολογίου που περιλαμβάνει και τοπικά προϊόντα, αλλά και στο «στήσιμο» των καταστημάτων.
Σε ό,τι αφορά τη διαδικασία της ανανέωσης του δικτύου καταστημάτων της πρώην Μαρινόπουλος, μέχρι στιγμής έχει ολοκληρωθεί σε 190 σημεία, με τα κεφάλαια που έχουν απαιτηθεί να ξεπερνούν τα 50 εκατ. ευρώ. Η απόδοση των ανακαινισμένων καταστημάτων σε επίπεδο αύξησης της κίνησης υπολογίζεται κατά μέσο όρο σε περίπου 40%. Μέχρι το καλοκαίρι του 2019 αναμένεται να ανακαινιστούν ακόμη 110 καταστήματα, μία επένδυση της τάξεως των 20-25 εκατ. ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι το δίκτυο της Σκλαβενίτης αριθμεί συνολικά 418 σημεία. Ταυτόχρονα με την οργανωτική δομή, στο επίκεντρο βρίσκεται και η βελτιστοποίηση των αποδόσεων στα κέντρα διανομής, με απώτερη προσδοκία της αλυσίδας να αποτελεί η συγκέντρωση των κέντρων logistics και δη αυτών που βρίσκονται στην περιοχή της Αττικής, project το οποίο τοποθετείται σε βάθος χρόνου και αφού πρώτα κλείσουν όλες οι εκκρεμότητες που αφορούν την απορρόφηση του δικτύου της πρώην Μαρινόπουλος.
Σχετικά με τη δραστηριότητα της χονδρικής, η επιδίωξη είναι η θωράκιση της δυναμικής που εμφανίζει η The Mart και, όπως έχει ήδη αναφέρει η «Ν» σε πρόσφατο δημοσίευμα, το 2019 δρομολογείται η λειτουργία ενός ακόμα καταστήματος στα Ιωάννινα.
Αναφορικά, τέλος, με την πορεία του 2017, αύριο αναμένεται να δημοσιοποιηθεί ο «τελευταίος» ισολογισμός της Ι.& Σ. Σκλαβενίτης (σ.σ.: από τη φετινή χρήση θα συμπεριλαμβάνεται στα στοιχεία της Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης). Σύμφωνα με πληροφορίες, η πορεία των εσόδων κινήθηκε με βάση τα προβλεπόμενα, με την κερδοφορία να εμφανίζει μικρή υποχώρηση, καθώς επηρεάστηκε από επιβαρυμένα λειτουργικά κόστη λόγω της δραστηριότητας που αφορά το κομμάτι του δικτύου της πρώην Μαρινόπουλος.
Ηλεκτρονικές πωλήσεις
Με την ολοκλήρωση της αναβάθμισης του δικτύου των φυσικών καταστημάτων της, η Σκλαβενίτης δρομολογεί την επέκτασή της και στον κυβερνοχώρο, με τις εκτιμήσεις να κάνουν λόγο για ενεργοποίηση -για πρώτη φορά- της ιστοσελίδας της αλυσίδας στην οποία θα παρέχεται και η δυνατότητα ηλεκτρονικών πωλήσεων. Με βάση τους αρχικούς υπολογισμούς, το λανσάρισμα του e-shop της Σκλαβενίτης τοποθετείται στο δεύτερο εξάμηνο του 2019.