Η Ελλάδα υπέγραψε τη Συμφωνία για τον Κοινό Ευρωπαϊκό Εναέριο Χώρο

Τα κριτήρια για την έδρα της εποπτικής αρχής του προγράμματος «Galileo», στο Συμβούλιο υπουργών Μεταφορών της Ε.Ε.
Παρασκευή, 09 Ιουνίου 2006 15:31

Τα κριτήρια για την επιλογή της έδρας της εποπτικής αρχής του προγράμματος «Galileo», εξέτασε το Συμβούλιο υπουργών Μεταφορών της Ε.Ε., που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο Λουξεμβούργο. Τις ελληνικές θέσεις υποστήριξε ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών Μιχάλης Λιάπης.

Το πρόγραμμα «Galileo» αποτελεί το ευρωπαϊκό πρόγραμμα ραδιοπλοήγησης, το αντίστοιχο του αμερικανικού GPS, με αποκλειστικά πολιτική χρήση, με ποικίλες εφαρμογές στις μεταφορές, τις τηλεπικοινωνίες, την έρευνα και διάσωση, αλλά και την πολιτική προστασία.

Στην παρέμβασή του, ο κ.Λιάπης αναφέρθηκε στον ιδιαίτερο ρόλο που μπορούν να διαδραματίσουν οι περιφερειακές χώρες στην ανάπτυξη της αγοράς αυτού του δορυφορικού συστήματος και εξέφρασε το ενδιαφέρον της χώρας μας να φιλοξενήσει την έδρα της εποπτικής αρχής του «Galileo» στην Αθήνα. Η απόφαση για την ανάθεση της έδρας θα ληφθεί στο τέλος του 2006, κατά τη διάρκεια της φιλανδικής προεδρίας.

Οι υπουργοί Μεταφορών συζήτησαν ακόμη την οργάνωση των δημόσιων επιβατικών οδικών και σιδηροδρομικών μεταφορών. Ο κ. Λιάπης υποστήριξε τη δημιουργία ενός πλαισίου ανάπτυξης και λειτουργίας των δημοσίων επιβατικών μεταφορών, το οποίο θα υπερασπίζεται τις κοινές αρχές της ισότητας, της μη διάκρισης και της διαφάνειας, αλλά παράλληλα θα παρέχει την ευελιξία στα κράτη-μέλη προκειμένου να αποφασίζουν για την οργάνωση των μεταφορικών συστημάτων, με απευθείας ανάθεση ή διαδικασία μέσω διαγωνισμών, ανάλογα με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των αγορών τους.

Aεροπορικές σχέσεις Ε.Ε. - ΗΠΑ, Ε.Ε. - Ρωσίας

Στο Συμβούλιο συζητήθηκε ακόμη το θέμα των αεροπορικών σχέσεων Ε.Ε.- ΗΠΑ και συγκεκριμένα οι δυνατότητες διεύρυνσης της πρόσβασης στην αγορά των αερομεταφορών, με στόχο τη δημιουργία ενός κοινού αεροπορικού χώρου μεταξύ Ε.Ε. και ΗΠΑ. Επίσης, συζητήθηκε το θέμα των αεροπορικών σχέσεων μεταξύ της Ε.Ε. και της Ρωσίας και ιδιαίτερα το θέμα της υπέρπτησης της Σιβηρίας, με στόχο να υπάρξει μία συμφωνία με τη ρωσική πλευρά, για τον εξορθολογισμό του κόστους υπέρπτησης της Σιβηρίας.

Τέλος, το Συμβούλιο υπουργών κατέληξε σε συμφωνία για την ανάπτυξη ενός συστήματος νέας γενιάς για τη διαχείριση της εναέριας κυκλοφορίας στην Ευρώπη. Σκοπός του συστήματος είναι να δοθεί στην Κοινότητα, μέχρι το 2020, ένα υψηλών επιδόσεων σύστημα διαχείρισης της εναέριας κυκλοφορίας, το οποίο θα επιτρέπει την ασφαλή και φιλικά περιβαλλοντική ανάπτυξη των αεροπορικών μεταφορών.

Συμφωνία για τον Κοινό Ευρωπαϊκό Εναέριο Χώρο

Παράλληλα, ο υπουργός Μεταφορών συνυπέγραψε για τη χώρα μας τη Πολυμερή Συμφωνία για τον Κοινό Ευρωπαϊκό Εναέριο Χώρο (ΚΕΕΧ), με την οποία δημιουργείται μία κοινή αεροπορική αγορά μεταξύ της Ευρωπαϊκής Κοινότητας, των χωρών των Βαλκανίων (Αλβανία, Βοσνία-Ερζεγοβίνη, Βουλγαρία, Κροατία, Πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας, Σερβία και Μαυροβούνιο, Ρουμανία και την Προσωρινή Διοίκηση των Ηνωμένων Εθνών στο Κοσσυφοπέδιο), την Ισλανδία και τη Νορβηγία.

Εκτιμάται ότι με το άνοιγμα της αγοράς οι εταίροι του ΚΕΕΧ θα εφαρμόσουν το κοινοτικό αεροπορικό κεκτημένο που θέτει πολύ υψηλά πρότυπα για την ασφάλεια πτήσεων, την αεροπορική (επίγεια) ασφάλεια, την προστασία του περιβάλλοντος και των καταναλωτών και τον ανταγωνισμό. Με τη συμφωνία αυτή δημιουργείται μια κοινή, ελεύθερη και ασφαλή αγορά αερομεταφορών, η οποία μπορεί να αποβεί κινητήρια δύναμη για άλλους τομείς και να συντελέσει στην ανάπτυξη ολόκληρης της περιοχής, προς όφελος των καταναλωτών και του κλάδου των αερομεταφορών.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα