Εξωστρέφεια και εξαγορές δίνουν ώθηση στα μεγέθη της ΟΠΤΙΜΑ

Στα 138,5 εκατ. ευρώ υπολογίζονται τα φετινά έσοδα χωρίς τις εξαγωγές
Δευτέρα, 10 Σεπτεμβρίου 2018 13:21
UPD:13:22

Από την έντυπη έκδοση

Της Δανάης Αλεξάκη
[email protected]

Σε απόλυτη ευθυγράμμιση με τους σχεδιασμούς διεύρυνσης των μεγεθών και επέκτασης των δραστηριοτήτων της βρίσκεται φέτος η ΟΠΤΙΜΑ, υπό την ομπρέλα της οποίας βρίσκεται μια οικογένεια εταιρειών όπως η Ήπειρος, η Optima Pastry, η Quality Brands International, η Δομοκός Α.Ε. και οι θυγατρικές στο εξωτερικό, με τις εκτιμήσεις για το 2018 να αναφέρουν έσοδα 138,5 εκατ. ευρώ (χωρίς τις εξαγωγές) και ενίσχυση προ κερδοφορίας στα περίπου 9 εκατ. ευρώ.

Όπως αναφέρουν πληροφορίες της «Ν», οι σχεδιασμοί ανάπτυξης «τρέχουν» σε όλους τους βασικούς βραχίονες των δραστηριοτήτων της ΟΠΤΙΜΑ, αρχής γενομένης με το «βαρύ» χαρτοφυλάκιο της Ήπειρος. Η γαλακτοβιομηχανία, έχοντας επιτύχει κατά την περσινή χρήση σημαντική διεύρυνση μεριδίων σε όγκο πωλήσεων, εμφανίζει ανθεκτικότητα τη φετινή χρονιά, κατά την οποία οι αναταράξεις σε επίπεδο τιμών παραγωγού πρόβειου γάλακτος είναι έντονες. 

Οι πληροφορίες θέλουν την Ήπειρος να εμφανίζει φέτος σταθερό τζίρο σε σχέση με το 2017, ήτοι περί τα 41 εκατ. ευρώ, με την εταιρεία να αντλεί σημαντικό μέρος των εσόδων της από τη διάθεση των προϊόντων της σε αγορές του εξωτερικού, καθώς εξάγει τυροκομικά προϊόντα σε περισσότερες από είκοσι χώρες. 

Οι προσδοκίες της διοίκησης θέλουν τη συμμετοχή των εξαγωγών επί των συνολικών εσόδων της Ήπειρος να ανέρχεται το 2019 στο 25%, με τις επιδόσεις φέτος να κινούνται σε ακολουθία με τον στόχο αυτό. Επενδυτικά, η Ήπειρος υλοποιεί σχεδιασμούς ύψους 5,5 εκατ. ευρώ, με επίκεντρο τη βελτίωση των ποιοτικών χαρακτηριστικών γάλακτος. 

Αξίζει να επισημανθεί ότι η γαλακτοβιομηχανία διατηρεί σταθερές συνεργασίες με περίπου 1.700 κτηνοτρόφους, ενώ φέτος έχει ενισχύσει κατά 14% το εργατικό δυναμικό της, το οποίο πλέον αριθμεί 202 άτομα.

Σε Granarolo Hellas μετονομάζεται η QBI

Εξελίξεις αναμένονται σύντομα και στο πεδίο της συμμαχίας της ΟΠΤΙΜΑ με τον ιταλικό κολοσσό της Granarolo, καθώς το αποτύπωμα της Quality Brands International (QBI) κατά την πρώτη χρονιά της συνεργασίας είναι ιδιαιτέρως θετικό (το πλειοψηφικό πακέτο της QBI πέρασε στα ιταλικά χέρια τον περσινό Μάιο). 

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι πωλήσεις εμφάνισαν αύξηση πέραν του 25% το 2017, στα 25,4 εκατ. ευρώ, επίδοση που προκαλεί την ικανοποίηση των δύο πλευρών. 

Μάλιστα, οι πληροφορίες της «Ν» θέλουν σύντομα την ανακοίνωση της μετονομασίας της Quality Brands International σε «Granarolo Hellas». 

Αξίζει, επίσης, να σημειωθεί ότι η εν λόγω συνεργασία αποδίδει και σε επίπεδο εξαγωγών φέτας, που μεταφράζεται σε διάθεση ήδη 250 τόνων φέτας Ήπειρος σε θυγατρικές του ιταλικού ομίλου.

Παράλληλα, στο προσκήνιο βγαίνει το ερχόμενο διάστημα και το πλέον πρόσφατο απόκτημα της ΟΠΤΙΜΑ, το «Κατίκι Δομοκού» (η εξαγορά του πλειοψηφικού ποσοστού της Δομοκός Α.Ε. που κατέχει η Π.Γ. Νίκας στην εταιρεία έναντι συνολικού τιμήματος 5,4 εκατ. ευρώ έγινε τον περσινό Σεπτέμβριο). 

Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι σύντομα αναμένεται να λανσαριστεί το ποιοτικά αναβαθμισμένο προϊόν που προέκυψε μετά την επένδυση βελτίωσης της παραγωγικής διαδικασίας ύψους 2,45 εκατομμύρια ευρώ.

Η εξέλιξη αυτή ανοίγει τον δρόμο και για την είσοδο του brand «Κατίκι Δομοκού» στα διεθνή ράφια από τη νέα χρονιά, με την Αγγλία να αποτελεί μια από τις πρώτες αγορές που θα έχει παρουσία.

Προς διεύρυνση δραστηριοτήτων 

Στο μεταξύ, ενεργοί παραμένουν οι σχεδιασμοί της ΟΠΤΙΜΑ σχετικά με τη διεύρυνση των δραστηριοτήτων και σε άλλες προϊοντικές κατηγορίες, όπως αυτή του ελαιόλαδου και της ελιάς. 

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι διεργασίες αναζήτησης της ευκαιρίας εξαγοράς βρίσκονται σε προχωρημένα επίπεδα.

Σχετικά με τις επιδόσεις της ΟΠΤΙΜΑ το 2017, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι καταγράφηκε αύξηση 5,6% στα έσοδα, τα οποία διαμορφώθηκαν σε περίπου 134,1 εκατ. ευρώ (χωρίς την προσμέτρηση των περίπου 10 εκατ. ευρώ των εξαγωγών της Ήπειρος), καθώς και μείωση προ φόρων κερδοφορίας κατά 34%, στα 6,6 εκατ. ευρώ. 

Ο περιορισμός των κερδών αποδίδεται τόσο στο «κόστος» της υπόθεσης Μαρινόπουλος, που μεταφράζεται σε 1,5 εκατ. ευρώ, όσο και από τις κινήσεις που αφορούν την πριμοδότηση τιμών και εν γένει δράσεων θωράκισης των μεριδίων.  



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα