Στο 1,1 δισ. δολ. τα δικαιώματα του Παγκοσμίου Κυπέλλου Ποδοσφαίρου

Από τη διαμάχη MasterCard, Visa
Παρασκευή, 16 Ιουνίου 2006 13:53

ΑΝΕΚΤΙΜΗΤΟΣ είναι ο «πυρετός» του Παγκοσμίου Κυπέλλου Ποδοσφαίρου, λέει στις διαφημίσεις της η MasterCard Inc., που συνδέονται με το τουρνουά του 2006.

Το ποσόν που χρειάστηκε για να εκδιωχθεί η MasterCard από το επόμενο Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου είναι 200 εκατ. δολάρια. Τόσα κατέβαλε η Visa International Inc. για να καταστεί ο επίσημη εταιρεία παροχής χρηματοοικονομικών υπηρεσιών των διεθνών τουρνουά που αρχίζουν το επόμενο έτος. Η MasterCard που ήταν χορηγός του Παγκοσμίου Κυπέλλου Ποδοσφαίρου από το 1990, κατέθεσε μήνυση για να διατηρήσει αυτό της το δικαίωμα.

Η MasterCard και η Visa μάχονται της ευκαιρίας να φθάσουν στους τηλεθεατές ποδοσφαίρου παγκοσμίως μέσω της καλωδιακής τηλεόρασης και του Internet, που μείωσαν την αξία των κλασσικών διαφημίσεων στην τηλεόραση. Οι χορηγοί θα καταβάλλουν 900 εκατ. ευρώ (1,14 δισ. δολ.) για το Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου το 2010, 40% περισσότερα από φέτος, σύμφωνα με την FIFA.

H FIFA εκτιμά ότι τον τελικό αγώνα στις 9 Ιουλίου στο Βερολίνο θα παρακολουθήσουν έως 1,5 δισ. τηλεθεατές.

Η MasterCard λέει ότι θα έπρεπε να της δοθεί η ευκαιρία να ανανεώσει τα συμβόλαιά της και ζητά από τη FIFA να ακυρώσει τη συμφωνία της με τη Visa.

«Δεν υπάρχει πουθενά σε ολόκληρο τον κόσμο πλατφόρμα χορηγών που να είναι αντίθετη στους όρους του Παγκοσμίου Κυπέλλου Ποδοσφαίρου της FIFA και εύρος διείσδυσης για τους χορηγούς», αναφέρεται στη μήνυση της MasterCard κατά της FIFA στις 20 Ιουνίου στο Περιφερειακό Δικαστήριο του Μανχάταν. «Η μόνη πλατφόρμα χορηγίας που πλησιάζει κάπως το Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου της FΙFA είναι οι Ολυμπιακοί Αγώνες».

Η MasterCard λέει ότι μετά από 10 μήνες διαπραγματεύσεων έκλεισε συμφωνία 96 σελίδων το Μάρτιο, για να παρατείνει τη χορηγία του Παγκοσμίου Κυπέλλου Ποδοσφαίρου. Η εταιρεία, υπέγραψε συμφωνία, με το σκεπτικό πως αυτό που απέμεινε, είναι ο προγραμματισμός συνέντευξης Τύπου, στην οποία θα γινόταν η σχετική ανακοίνωση, με βάση τη δικογραφία.

Ο εκπρόσωπος της MasterCard, Jon Schwartz, αρνήθηκε να σχολιάσει το θέμα της μήνυσης για τη χορηγία του Παγκοσμίου Κυπέλλου Ποδοσφαίρου.

«Η ΜasterCard λέει ότι υπεγράφη συμφωνία», ανέφερε ο ανώτατος δικαστής της FIFA, Heinz Taennler, συμπληρώνοντας: «Δεν συμφωνούμε με αυτήν την άποψη».

Η Visa συμφώνησε τον Απρίλιο να γίνει η μοναδική χορηγός χρηματοοικονομικών υπηρεσιών της FIFA για οκτώ χρόνια, από το 2007. Η εταιρεία που εδρεύει στο Σαν Φρανσίσκο, θα καταβάλλει 150 εκατ. έως 200 εκατ. δολ., σύμφωνα με αξιωματούχο, ο οποίος προτίμησε να διατηρήσει την ανωνυμία του, εξ αιτίας της μήνυσης.

Οι χορηγίες στα αθλήματα κοστίζουν τώρα 43 δισ. δολ., το διπλάσιο από ό,τι κόστιζαν πριν από επτά χρόνια, σύμφωνα με την SponsorClick, εταιρεία μάρκετινγκ με γραφεία στο Λονδίνο, τη Ν. Υόρκη και το Παρίσι. Οι διαφημιστικές δαπάνες στα μέσα διεθνώς, αυξήθηκαν 4,9% στα 404 δισ. δολ. πέρυσι, σύμφωνα με την ZenithOptimedia, στο Λονδίνο, σκέλος της Publicis Groupe SA, της τέταρτης σε μέγεθος διαφημιστικής εταιρείας στον κόσμο.

Η τάση αυτή, αυξάνει τα έσοδα της FIFA που διοργανώνει τα τουρνουά ποδοσφαίρου παγκοσμίως και της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής, που εδρεύει στη Λοζάννη της Ελβετίας.

Φέτος το Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου άντλησε 642 εκατ. ευρώ από τους 15 επίσημους συνεργάτες του και τους τοπικούς χορηγούς. Τα έσοδα από το τουρνουά του 2010 στη Ν. Αφρική αναμένεται να αυξηθούν ακόμη και εάν ο αριθμός των χορηγών μειωθεί στους έξι, σύμφωνα με τον επικεφαλής μάρκετινγκ της FIFA, Jerome Valcke.

Ηδη η FIFA έχει υπογράψει συμφωνίες με έξι διεθνείς χορηγούς έως το 2014. Επιπλέον με τη Visa, η Adidas AG θα καταβάλει 350 εκατ. δολ., για ολόκληρη την περίοδο, η Sony Corp. 305 εκατ. δολ. και η αεροπορική εταιρεία Emirates, ο μεγαλύτερος αερομεταφορέας της Αραβίας, θα καταβάλει 195 εκατ. δολάρια. Η Coca-Cola κατέβαλε 500 εκατ. δολ. για τη συνεργασία της με τη FIFA έως το 2020. H Hyundai Motor Co., ο έκτος χορηγός, αρνήθηκε να πει το ποσόν που κατέβαλε.

Συνολικά το ποδόσφαιρο προσήλκυσε πέρυσι 2,3 δισ. δολ., νέων χορηγιών, σύμφωνα με τον William Fenton, εκδότη του The World Sponsorship Monitor, στις Βρυξέλλες. Οι αγώνες αυτοκινήτων Formula One, εισέπραξαν 1,2 δισ. δολ., οι NFL 1,16 δισ. δολ. και οι Ολυμπιακοί Αγώνες, 776 εκατ. δολάρια.

ΠΗΓΗ: Bloomberg News



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα